شمانیوز
شما نیوز

تخصیص ۵۰ درصد اعتبار قانون جامع معلولان

مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولان، گفت: از ۱۱۰۰میلیارد تومان اعتبار امسال اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا کنون فقط ۵۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

تخصیص ۵۰ درصد اعتبار قانون جامع معلولان

علی همت محمود نژاد  در خصوص بودجه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، افزود: این گروه از افراد جامعه دارای مشکلات عدیده ای هستند و عدم تخصیص اعتبار واقعی برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آنها را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

وی گفت: دولت در سال قبل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون تخصیص داده بود که متأسفانه دولت به قول و وعده خود عمل نکرد و از این اعتبار تاکنون فقط بخش اندکی پرداخت شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان، تاکید کرد: قرار بود در ۶ ماه دوم امسال مبلغ بیشتری از اعتبار معلولان پرداخت شود در حالی که تاکنون فقط ۵۵۰ میلیارد تومان را پرداخت کردند که بودجه بیمه کارفرمایان، هزینه جبران عدم کارآیی افراد دارای معلولیت و غیره هنوز پرداخت نشده است.

محمود نژاد افزود: از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی وعده داده شده بود که ۵۰ درصد بودجه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا پایان سال تخصیص داده می‌شود اما محقق نشد.

به گفته وی، در بودجه سال آینده ۱,۳۵۰ میلیارد تومان یعنی فقط حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بیشتر از بودجه سال قبل برای اجرای مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده است و این مبلغ یک دهم اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied