شمانیوز
شما نیوز

بهترین راه حل برای تقویت موها چیست؟

هر فردی آرزو دارد که موهایی ضخیم، بلند و پرپشت داشته باشد. موهای زیبا و پرپشت نقش مهمی در زیبایی چهره هر فردی دارد. برای داشتن موهای سالم و زیبا می توانیم با مصرف مواد مغذی، به رشد و تقویت مو کمک کنیم...

بهترین راه حل برای تقویت موها چیست؟

اگر می خواهید روشی موثر برای تقویت مو و رفع مشکلات رشد موهای خود بهره ببرید، باید نکاتی را رعایت کنید تا باعث تقویت موهای شما شود. با ما همراه باشید تا با چند روش خانگی برای تقویت مو آشنا شوید.هر فردی آرزو دارد که موهایی ضخیم، بلند و پرپشت داشته باشد. موهای زیبا و پرپشت نقش مهمی در زیبایی چهره هر فردی دارد. برای داشتن موهای سالم و زیبا می توانیم با مصرف مواد مغذی، به رشد و تقویت مو کمک کنیم. متاسفانه خشکی مو، ریزش مو و اختلال در رشد مو از جمله مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن مواجه اند. سبک نادرست زندگی و رژیم غذایی نامناسب، آلودگی و محصولات بی کیفیت مراقبت از مو همگی بر این مشکلات دامن می زنند.

 

عوامل موثر بر رشد مو چیست؟

مشکلات مربوط به مو مانند ریزش مو و دیگر مشکلات مشابه، به عوامل زیادی بستگی دارند که برخی از این عوامل عبارتند از:

بالا رفتن سن و پیری
رژیم ناسالم که منجر به کمبود ویتامین، مواد معدنی و پروتئین می شود
سیستم ایمنی ضعیف
عدم تعادل هورمونی
استرس روحی و استفاده بیش از حد از رنگ مو
عوامل محیطی مانند تغییرات فصلی، آلودگی های جوی و نور خورشید
مسائل روانشناختی مانند استرس، تروما و اضطراب
مصرف داروهای ضد افسردگی و رقیق کننده های خون
کاهش وزن ناگهانی

 

تقویت مو با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی است که تاثیر زیادی بر تقویت مو سر دارد. روغن زیتون، باعث جلوگیری از ریزش مو شده و با تحریک فولیکول های مو، باعث رشد مجدد موها می شود. استفاده منظم از روغن زیتون از ایجاد هورمون DTH جلوگیری کرده و رشد مو را تسهیل می کند.

روغن زیتون به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و موهای شما را نرم و ابریشمی می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن باعث رشد مو می شود. برای استفاده از این روش، روغن زیتون را گرم کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. شما می توانید این روش را هر چهار تا پنج روز انجام دهید تا به مرور شاهد رشد موهای خود شوید.

 

تقویت مو با حنا

آیا می دانستید که حنا جدا از قدرت رنگ دهی به موها باعث استحکام و تقویت مو سر می شود؟ عنصر موجود در حنا باعث حفظ سلامت کلی موها شده و با خاصیت خنک کنندگی خود باعث ترمیم موهای آسیب دیده شده و در حفظ تعادل سطح PH بسیار موثر است. حنا می تواند موهای خشک را صاف و براق کرده و با تقویت ریشه مو باعث رشد بیشتر مو می شود.

روش استفاده: برای استفاده از حنا، یک فنجان پودر حنا را با یک فنجان ماست مخلوط کرده و این ماسک را روی سر خود بزنید. هفته ای دو بار این ماسک را برای موهای خود استفاده کنید.

 

حنا و قهوه برای تقویت مو

حنا دارای خواص زیادی برای مو بوده و در ترکیب با قهوه، این خواص، اثر دهی بیشتری خواهد داشت. همچنین استفاده مرتب از مخلوط حنا و قهوه باعث برطرف شدن ریزش مو می شود. استفاده مداوم از ماسک حنا در درمان ریزش مو و جلوگیری از آن تاثیر گذار است.

 

روش استفاده: کمی حنا را در ظرفی خیس کنید و کمی پودر قهوه به آن اضافه کنید. پس از آن که مخلوطی خمیری ایجاد شد، آن را روی سر قرار داده و پس از نیم ساعت بشویید. همچنین شما می توانید پودر قهوه و حنا را با کمی آبلیمو و ماست مخلوط کرده و این ماسک را برای موهای سر بکار ببرید. این ماسک را، شب تا صبح روی سر گذاشته و سپس بشویید.

 

مواد غذایی برای تقویت موی سر

بسیاری از افراد دوست دارند که موهایی قوی و سالم داشته باشند و رشد موهای آن ها زیاد باشد. موهای شما در حدود 1.25 سانتی متر در هر ماه و 15 سانتیمتر، در سال رشد می کند. رشد سریع مو، بستگی به عوامل مختلفی مانند سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی دارد.

اگر چه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، اما رژیم غذایی چیزی است که تحت کنترل شما است و در سلامت مو، نقش زیادی دارد. در واقع، رژیم غذایی بدون مواد مغذی مناسب ، می تواند منجر به ریزش مو شود.

از سوی دیگر، مصرف مواد غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می تواند به رشد مو کمک کند، به ویژه اگر ریزش مو ناشی از تغذیه نامناسب باشد!

 

در این بخش، به برخی از مواد غذایی موثر بر تقویت مو اشاره می شود:

1- تخم مرغ: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین است که دو ماده مغذی موثر بر تقویت و رشد مو هستند.

2- توت ها: توت، حاوی ترکیبات مفید و ویتامین هایی است که می تواند رشد مو را افزایش دهد. توت، حاوی ویتامین C است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

3- اسفناج: اسفناج، یک سبزی مقوی و سالم است که حاوی مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن و ویتامین A و C است که در تقویت و رشد مو، بسیار سودمند است.

4- ماهی های چرب: ماهی های چربی مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی خال خالی، حاوی مواد مغذی هستندکه باعث رشد مو می شود. این ماهی ها، منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با رشد مو ارتباط مستقیمی دارند.

5- سیب زمینی: سیب زمینی منبع عالی بتاکاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند که باعث سلامت و تقویت مو سر می شود.

 

برای تقویت پیاز مو چه بخوریم؟

بر طبق مطالعات انجام شده در مورد تقویت مو سر، متخصصان بر این عقیده اند که مصرف دائم انواع ویتامین ها، ویتامین ب و مواد پروتئینی، در تقویت پیاز مو و همچنین سلامت و تقویت مو سر بسیار موثر است.

مصرف ویتامین های گروه ویتامین ب ، باعث تقویت گردش خون و همچنین تحریک پیاز مو می شود. با مصرف انواع ویتامین ها، مخصوصا ویتامین ب، می توانید پیاز مو را تقویت کرده و موهایی روشن و درخشان داشته باشید.

علاوه بر این، مصرف ماهی، سبزیجات و انواع میوه ها، تاثیر زیادی در تقویت پیاز مو داشته و از ریزش مو جلوگیری می کند. ماهی، حاوی اسید آمینه و میوه و سبزیجات حاوی انواع ویتامین های ضروری، برای مو سر هستند.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied