شمانیوز
شما نیوز

این چای، بیماری های تنفسی را درمان می کند

چای بلومینگ یک چای آنتی اکسیدانی عالی است ، با مزایایی که شامل تقویت سوخت و ساز بدن ، محافظت از پوست ، جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان ، کاهش استرس ، بهبود سلامت قلب ، تحریک عملکرد شناختی و کاهش التهاب است. همچنین چای بلومینگ در معالجه بیماری تنفسی ، تقویت بینایی و هضم خوب کمک می کند.

این چای، بیماری های تنفسی را درمان می کند

چای بلومینگ یک چای آنتی اکسیدانی عالی است ، با مزایایی که شامل تقویت سوخت و ساز بدن ، محافظت از پوست ، جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان ، کاهش استرس ، بهبود سلامت قلب ، تحریک عملکرد شناختی و کاهش التهاب است. همچنین چای بلومینگ در معالجه بیماری تنفسی ، تقویت بینایی و هضم خوب کمک می کند.

چای بلومینگ چیست؟

چای شکوفه یا گل چای ترکیبی از چای و گل است. به طور خاص تر ، چای سفید سوزن نقره ای و چای سبز ، چای اولونگ ، گل، شکوفه ها و یا غنچه های تازه ی یک گل است این گل میتواند متفاوت باشد گاهی گل یاس است گاهی رز یا گل آمانته ،لیلی و اسمانتوس با هنرمندی به شکل ماهرانه ای به هم پیچیده میشوند و به شکل توپ در می آیند تا در نهایت وقتی مصرف کننده چای را استفاده کرد توپ به شکل گل باز شود، معمولا هنرمندان با دستهای خود هر عدد چای را داخل الیاف نخی قرار میدهند. چای بلومینگ هنگامی که در یک قوری شیشه ای در آب گرم قرار گرفته است ، غوطه ور می شود و گل "شکوفا می شود" ، جلوه زیبایی بی نظیری ایجاد می کند ، ضمن اینکه مزایای سلامتی هر دو مؤلفه این بسته را نیز به همراه دارد.

این نوشیدنی بی نظیر ریشه در چین دارد ، جایی که به طور سنتی برای طیف عظیمی از شرایط پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. چای بلومینگ به دلیل حضور زیاد کاتچین ها ، فلاونوئیدها ، اسیدهای آمینه و سایر آنتی اکسیدان ها  فواید سلامتی زیادی دارد:

 

خواص چای بلومینگ:

چای بلومینگ برای افراد بسیار مفید است.

 

افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن :

مقدار کافئین موجود در چای سبز ، به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند که توسط تعدادی از مواد مغذی دیگر تهیه شده است که می تواند به بهینه سازی عملکردهای بدن کمک کند. چای بلومینگ همچنین باعث کاهش وزن می شود و باعث می شود چای بلومینگ برای افرادی که سعی در کاهش وزن خود دارند  ، یک انتخاب محبوب باشد.

 

چای بلومینگ سرشار از آنتی اکسیدان است :

کاتچین ها و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز برای داشتن توانایی جستجوی رادیکال های آزاد و خنثی کردن آنها قبل از ایجاد بیماری مزمن ، استرس اکسیداتیو یا التهاب در بدن ، مفید هستند.  این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 

 

مراقبت از پوست :

پلی فنولیک ترکیبات به ویژه برای سلامتی پوست مفید هستند. آنها نه تنها رشد مجدد سلولهای جدید را تحریک می کنند بلکه از تجزیه کلاژن و سایر سلولهای پوستی که منجر به ایجاد چین و چروک و لکه های سنی می شوند نیز جلوگیری می کنند.چای بلومینگ می تواند تا حدودی از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و علائم پیری و آسیب آفتاب را کاهش دهد.

 

پتانسیل ضد سرطان :

اثرات ضد جهش زا چای سبز بسیار مورد قبول و شناخته شده است و ظرفیت آنتی اکسیدانی این چای غیرقابل انکار است. براساس گفته های مرکز سرطان (Memorial Sloan Kettering) ، تعدادی از مطالعات انجام شده در چین می گویند که مصرف چای سبز ممکن است اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ و معده داشته باشد. 

 

چای بلومینگ  استرس را تسکین می دهد :

متعادل کردن هورمونهای استرس و فراهم کردن آرامش با چای بلومینگ ، هم در تهیه و هم در مصرف آن ، آسان است! کاتچین ها و پلی فنول ها به تعادل مجدد سطح هورمون و القای احساس آرامش کمک می کنند ، در حالی که تجربه زیبایی شناختی تماشای گل چای شکوفنده در حال باز شدن به خودی خود نوعی مراقبه است!

 

چای بلومینگ  سلامت قلب را بهبود می بخشد :

چای بلومینگ با کاهش سطح کلسترول بد ، که در عروق و رگ های خونی رسوب می کند و منجر به تصلب شرایین و سایر عوارض قلبی عروقی می شود به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

 

چای بلومینگ  سلامت تنفس را بهبود می بخشد :

اگر از سرفه ، سرماخوردگی یا احتقان رنج می برید ، چای بلومینگ می تواند به سرعت مخاط را قطع کرده و التهاب موجود در دستگاه تنفسی شما را از بین ببرد . این به سهولت در رفع علائم کمک می کند ، در حالی که خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی چای سبز عامل بیماریزای اساسی ایجاد کننده را هدف قرار می دهد. 

 

چای بلومینگ  هضم را بهبود می بخشد :

اگر از انواع چای گل شکوفنده استفاده می کنید ، از تقویت گوارشی که گل می تواند به شما بدهد بهره مند می شوید. چای بلومینگ به تسکین درد و سفتی در معده و بهبود جذب مواد غذایی و تسکین علائم یبوست ، دل درد، نفخ شکم کمک می کند.

 

چای بلومینگ  درد و التهاب را کاهش می دهد :

ماهیت ضد التهابی و ضد درد چای سبز به خوبی شناخته شده است ، به این معنی که این چای می تواند به درد مزمن ، آرتروز ، نقرس ، سردرد ، بواسیر و اختلالات مفاصل کمک کند ، در عین حال برای افرادی که از آسیب ، جراحی یا بیماری طولانی مدت نیز بهبود می یابند ، کمک می کند. 

 

تقویت بینایی : 

انواع چای بلومینگ به لطف داشتن ویتامین A و سایر ترکیبات فعال ، به بینایی کمک می کند. این آنتی اکسیدان می تواند با از بین بردن رادیکالهای آزاد اکسیداتیو ناشی از استرس ، از تخریب ماکولا جلوگیری کرده و از شروع آب مروارید پیشگیری کند. 

 

چگونه چای بلومینگ درست کنیم؟

در اینجا یک فرایند ساده برای تهیه چای شکوفنده یا چای بلومینگ وجود دارد. به دستورالعمل زیر نگاهی بیندازید.

 

مواد لازم:

1 بسته چای بلومینگ

1 قوری شیشه ای شفاف (می توانید شکوفه گل را ببینید!)

4 فنجان آب 

1 قاشق غذاخوری عسل یا شکر ارگانیک (در صورت لزوم)

برای تهیه چای بلومینگ یا گلدار ، دسته چای بلومینگ را درون قوری قرار دهید.

در همین حال ، آب را در یک کتری بجوشانید.

آب را درون قوری بریزید.

اجازه دهید مخلوط به مدت 3-5 دقیقه بماند تا بسته نرم شود و گل شکوفه آن آشکار شود.

بگذارید مخلوط 2-3 دقیقه دیگر بماند.

چای (نه گل آن را) را درون فنجان ها بریزید.

عسل یا شکر را طبق سلیقه اضافه کنید و لذت ببرید!

 

عوارض جانبی چای بلومینگ :

بسته به نوع گل مورد استفاده در بسته ، ممکن است عوارض جانبی چای بلومینگ را تجربه کند. همچنین ، چای سبز که برای بسته بندی استفاده می شود ، سرشار از کافئین است ممکن است عوارض جانبی خاصی داشته باشد.

بیشترین عوارض جانبی چای بلومینگ شامل موارد زیر است:

سردرد

عصبی بودن

اضطراب

ناراحتی معده  

اسهال

تحریک پذیری

ضربان قلب نامنظم است

اطمینان حاصل کنید که این چای در حد اعتدال مصرف می شود.

علاوه بر این ، پنج نوع متداول گل در چای بلومینگ نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی دیگر را که باید در نظر گرفته شود به همراه داشته باشد.

گل یاس : افرادی که به یاس حساسیت دارند ممکن است در صورتی که این گل انتخابی در چای بلومینگ باشد ، درماتیت تماسی را تجربه کنند. واکنش همچنین می تواند شامل ناراحتی معده ، سرگیجه ، حالت تهوع یا استفراغ باشد.

گل زنبق : گرده این گل یک آلرژن بسیار رایج برای افراد است و اگرچه مقدار کمی گرده در چای شکوفه وجود دارد ، می تواند منجر به مشکلات تنفسی ، عطسه ، خارش و تحریک پوست ، دهان یا چشم شود.

گل اسمانتوس : در حالی که داروهای سنتی چینی استفاده از اسمانتوس را در دوران بارداری توصیه می کند ، اما توسط FDA و سایر تنظیم کننده های بین المللی برای زنان باردار و شیرده هشدار داده می شود. قبل از افزودن چای شکوفنده اسمانتوس به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

گل جعفری: این نوع گل ممکن است باعث خارش ، تورم ، سوزش پوست ، مشکل در تنفس یا سرگیجه شود ، اما این معمولاً فقط در صورت مصرف در غلظت های بسیار زیاد ایجاد می شود.

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied