شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

آشنایی با انواع استرس

گاهی اوقات، مدیریت انواع استرس بسیار پیچیده و گیج کننده است . استرس انواع گوناگونی دارد مانند : استرس لحظه ای، مکررو مزمن . یک روانپزشک خوب بیان می کند که هر کدام از انواع استرس ویژگی ها، نشانه های بیرونی، مدت زمان و رویکردهای درمانی مخصوص به خود را دارد .

 آشنایی با انواع استرس

گاهی اوقات، مدیریت انواع استرس بسیار پیچیده و گیج کننده است . استرس انواع گوناگونی دارد مانند : استرس لحظه ای، مکررو مزمن . یک روانپزشک خوب بیان می کند که هر کدام از انواع استرس ویژگی ها، نشانه های بیرونی، مدت زمان و رویکردهای درمانی مخصوص به خود را دارد .

 

استرس لحظه ای

 این نوع استرس، یکی از انواع بسیار رایج است . استرس لحظه ای نتیجه خواسته ها و فشارهایی است که اخیرا به شما وارد شده است یا قرار است در آینده ای نزدیک شما را تحت تاثیر قرار دهد . این نوع استرس، در حجم اندک، کمی هیجان و انگیزه به شما وارد می کند، اما اگر مقدار آن زیاد و زیادتر شود، تلخ و طاقت فرسا خواهد بود .

این نوع استرس در کوتاه مدت رخ می دهد و به همین علت است که برای ایجاد آثار مخرب شدید، زمان کافی ندارد . از جمله نشانه های بیرونی آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1 – پریشانی احساسی ( ترکیبی از عصبانیت یا کج خلقی )، تشویش و افسردگی : هر سه مورد از انواع احساساتی هستند که استرس با خود به همراه می آورند .

2 - مشکلات ماهیچه ای مانند سردردهای تنشی، کمردرد، درد در ناحیه فک و سایر مشکلات ماهیچه ای و عضلانی . این مشکلات منجر به درد و ناراحتی در تاندون ها، رباط ها و کشش عضلانی می شوند .

3 – مشکلات معده و روده : مانند سوزش معده، افزایش ترشح اسید در معده، نفخ شکم، اسهال یا یبوست و ... .

4 – تحریک های گذرا و مقطعی : این تحریک ها باعث افزایش فشار خون، تند شدن ضربان قلب، تپش قلب، عرق کردن دست ها، سردردهای میگرنی و ... می شوند .

 

222222222222

 

 

استرس مکرر

 

برخی افراد دائما پریشان و کج خلق هستند، اطراف خود را پر از امواج منفی کرده اند و طوری عمل می کنند که انگار همیشه عجله دارند یا دیرشان شده است، از جمله ویژگی های بارزی که استرس مکرر به افراد هدیه می دهد : عجول بودن، رقابت جویی و آشفتگی و البته بی صبر و حوصله بودن است، باید گفت که استرس های مکرر سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شوند .

 

استرس مزمن

 

استرس مزمن هنگامی رخ می دهد که فرد در زمان مقابله با مشکلات خود احساس شکست کند یا احساس کند که هیچ راه فرار یا نجاتی ندارد، باید گفت که ریشه اصلی این دسته از استرس ها، در دوران کودکی فرد می باشد یعنی فرد از گذشته تا کنون ترس ها و استرس هایی را با خود حمل می کند اما راهی برای برطرف کردن آن نتوانسته پیدا کند و به طور کامل نظام فکری و عقیدتی آن ها بر پایه ترس ها و استرس های آن ها بنا گردیده است و در هر لحظه فرد را آزار می دهد، به طوری که ممکن است از فرد یک شخصیت گوشه گیر و منزوی یا پرخاشگر بسازد .

 

333333 - Copy

 

 

نتیجه گیری

 

اگر شما عزیزان درصدد درمان استرس خود هستید و قادر به مقابله با استرس های خود نمی باشید، می توانید به بهترین روانشناس و بهترین روانپزشک در تهران مراجعه نمایید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied