شمانیوز
شما نیوز

از بین بردن بوی سیر با ۱۰ راه ساده و موثر

آیا طعم سیر را دوست دارید، اما از بویش متنفرید؟ سیر حاوی "سولفوکسید سستئین" است که بو و مزه متمایزی به آن می‌دهد. بوی سیر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از مصرف در ریه‌ها باقی می‌ماند. همچنین، هنگام غذا درست کردن دستانتان نیز بوی سیر می‌گیرد. با روش‌های زیر بوی سیر را از دهان و دستانتان دور کنید

از بین بردن بوی سیر با ۱۰ راه ساده و موثر
آیا طعم سیر را دوست دارید، اما از بویش متنفرید؟ سیر حاوی "سولفوکسید سستئین" است که بو و مزه متمایزی به آن می‌دهد. بوی سیر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از مصرف در ریه‌ها باقی می‌ماند. همچنین، هنگام غذا درست کردن دستانتان نیز بوی سیر می‌گیرد. با روش‌های زیر بوی سیر را از دهان و دستانتان دور کنید.
از بین بردن بوی سیر با سیب سیب حاوی آنزیم‌های اکسیدکننده است که به رفع بوی سیر کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات فنولیکی در سیب هم با بوی نامطبوع سیر مبارزه می‌کند. پس از مصرف سیر، یک عدد سیب بخورید یا یک لیوان آب سیب تازه بنوشید. از بین بردن بوی سیر با شیر مطالعات نشان داده نوشیدن شیر تمرکز ترکیبات بد بو در دهان و بینی را کاهش می‌دهد. هم شیر کم‌چرب و هم پرچرب مؤثرند، اما شیر پرچرب تأثیر بهتری دارد.

از بین بردن بوی سیر با ۱۰ راه ساده و موثر

از بین بردن بوی سیر با نعنا برگ نعنا تأثیر قابل‌توجهی بر ترکیبات سیر دارد. کلروفیل موجود در نعنا بوی بد سیر را از بین می‌برد. چند برگ نعنا بجوید یا چای نعنا بنوشید. همچنین، برگ نعنای له‌شده را روی دستانتان بمالید تا از شر بوی بد خلاص شوید. از بین بردن بوی سیر با جعفری درست مانند نعناع، این گیاه نیز حاوی کلروفیل است. بوی سیر را از دهان و دستان شما حذف می‌کند. از بین بردن بوی سیر با استیل عجیب به نظر می‌رسد، اما استیل یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با بوی سیر است. زمانی که بدنتان با جسمی استیلی تماس پیدا کند، تنفس پوست سبب می‌شود اتم‌های آهن دو الکترون جذب کنند. سپس الکترون‌ها با چربی پوست واکنش داده و سبب تجزیه آن‌ها می‌شود. این فرآیند بوی سیر را از بین می‌برد. یک قاشق استیل را برای چند دقیقه روی دستانتان بمالید و سپس با آب بشورید. برای رفع بوی دهان نیز قاشق استیل را در تمام قسمت‌های دهان بچرخانید. از بین بردن بوی سیر با لیمو لیمو دارای سیتریک اسید است که آنزیم‌های سیر را خنثی می‌کند. همچنین، پی اچ پوست را پایین می‌آورد که سبب از بین رفتن ترکیبات بد بو می‌شود. یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با یک فنجان آب مخلوط‌کنید و با آن دهان خود را بشورید. برای دست‌ها نیز می‌توانید یک عدد لیمو برش داده و روی پوستتان بمالید. از بین بردن بوی سیر با هل عطر قوی هل بوی سیر را خنثی می‌کند. چند دانه سبز هل را بجوید. یا می‌توانید یک لیوان شیر را با دانه‌های هل میکس کنید و بنوشید. از بین بردن بوی سیر با جوش‌شیرین جوش‌شیرین بوی سیر را از دهان و دست‌ها از بین می‌برد. همچنین سطح PH را کنترل کرده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و کمی نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و دهان خود را با این محلول بشورید. می‌توانید دستانتان را به مدت یک تا دو دقیقه در آن قرار دهید تا بوی سیر از بین برود. از بین بردن بوی سیر با روغن زیتون روغن زیتون مانند سپری در برابر بوی سیر عمل می‌کند. کافی است قبل از خورد کردن سیر، چند قطره روغن‌زیتون روی دستانتان بمالید. از بین بردن بوی سیر با خمیر دندان بدیهی است که شستن دهان با خمیردندان نعنایی تأثیر زیادی در از بین رفتن بوی سیر دارد. اما از خمیردندان روی دستانتان نیز می‌توانید استفاده کنید. خمیردندان را به دست‌ها مالیده و سپس با صابون معمولی بشورید.
منبع: سیمرغ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied