شمانیوز
شما نیوز

آیا خستگی و استرس دلیل محکم کاهش رابطه جنسی است؟

بنابر نتایج نظر‌سنجی گسترده، مردم بریتانیا نسبت به سال‌های قبل کمتر رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

آیا خستگی و استرس دلیل محکم کاهش رابطه جنسی است؟
نتایج این نظر‌سنجی که در مجله‌ٔ پزشکی بریتانیا منتشر شده، نشان می‌دهد که تقریباً یک‌سوم مردان و زنان در ماه گذشته سکس نداشته‌اند.پاسخ‌ها نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از زنان و مردان در سنین ۱۶ تا ۴۴ سال، هفته‌ای یک‌بار سکس داشته‌اند. افراد بالای ۲۵ سال و زوج‌هایی که ازدواج کرده‌اند یا با هم زندگی می‌کنند بیشترین میزان فعالیت جنسی را در این بازهٔ زمانی ۲۱ ساله داشته‌اند.اطلاعاتی که محققان بررسی کردند بر مبنای سه دوره نظر‌سنجی ملی بریتانیا مورد رفتار‌های جنسی و روش زندگی بوده است که در سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ انجام گرفته است.این نتایج، تصویری از رفتار جنسی در میان مردم بریتانیا به دست می‌دهد. بنا بر نظر‌سنجی اخیر: کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان (۴۱ درصد) در سنین بین ۱۶ تا ۴۴ سال حداقل یک بار در ماه سکس داشته‌اند.
میزان افرادی که در یک ماه سکس نداشته انداز سال ۲۰۰۱ تا سال۲۰۱۲ از ۲۳ درصد به ۲۹.۳ درصد در بین زنان و از ۲۶ درصد به ۲۹.۲ درصد در بین مردان رسیده است.
میزان افرادی که ۱۰ بار یا بیشتر در ماه سکس داشته اند از ۲۰.۶ درصد به ۱۳.۲ درصد در میان زنان و از ۲۰.۲ درصد به ۱۴.۴ درصد در میان مردان در فاصله سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۲ رسیده است.
میزان متوسط سکس که افراد بین ۳۵ تا ۴۴ سال در یک ماه داشته‌اند از ۴ بار در ماه در بین زنان به دو بار در ماه و در بین مردان به سه بار در ماه کاهش پیدا کرده است.

چرا کاهش؟ محققان مدرسهٔ عالی بهداشت و پزشکی حاره‌ای در لندن می‌گویند کاهش میزان سکس بیشتر در میان افرادی مشاهده می‌شود که در گذشته از نظر جنسی فعال بوده‌اند، نه کسانی که تصمیم گرفته‌اند از سکس خودداری کنند. هرچند افراد زیر ۲۵ سال و کسانی که مجرد هستند کمتر فعالیت جنسی دارند، اما بیشترین کاهش میزان سکس در میان زوج‌های مزدوج و هم‌خانه است. آیا مردم از سکس روگردان شده‌اند؟ به نظر نمی‌رسید که چنین باشد. نیمی از زنان و تقریباً دو‌سوم مردان در آخرین نظر‌سنجی گفتند که مایلند که سکس بیشتری داشته باشند. این تمایل بیشتر از طرف افرادی که ازدواج کرده‌اند یا با هم زندگی می‌کنند، نشان داده شده است، که از نظر محققان "شایستهٔ نگرانی" است.
مشغلهٔ بسیار، خستگی یا استرس؟ سرپرست گروه تحقیق، پروفسور کای ویلینگز می‌گوید"زندگی پر‌شتاب امروزی" برای بسیاری دلیلی برای سکس کمتر است. جالب است که این نتایج بیشتر در میان کسانی دیده می‌شود که در میانسالی هستند. "این مردان و زنان اغلب ناچارند کار کنند و از بچه‌ها مراقبت کنند و مسئولیت‌های والدین‌شان را که پیر شده‌اند به عهده بگیرند". محققان می‌گویند شاید فشار اجتماعی بر میزان فعالیت جنسی گزارش شده، مؤثر باشد، چون برابری جنسی به معنای آن است که زنان کمتر خود را موظف به برآوردن نیاز‌های جنسی شریک خود بدون درنظر گرفتن نیاز‌های جنسی خودشان، می‌دانند. این کاهش هم‌زمان با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رکود اقتصادی جهان است که هر کدام می‌تواند عامل مؤثر دیگری باشد. پروفسور ویلینگز می‌گوید که سکس کمتر همیشه هم بد نیست، شاید نتایج این تحقیقات باعث آسودگی خاطر خیلی‌ها بشود. "احساس نیکبختی ربطی به اینکه افراد چند بار سکس داشته باشند ندارد، بلکه به اثر و اهمیت آن بستگی دارد. بیشتر افراد بر این گمان هستند که دیگران بیش از آن‌ها به طور منظم سکس دارند. خیلی از افراد هم با این نتایج، خیال‌شان راحت می‌شود که خیلی از مرحله پرت نیستند". پیتر سادینگتون، مشاور و سکس‌درمانگر، می‌گوید:"کیفیت مهم است نه کمیت. اگر از تجربه‌ای لذت ببرید بیشتر تمایل دارید که آن را تکرار کنید؛ اما باید برای سکس وقت داشته باشید. همیشه امکان ندارد که ناگهانی و خود‌به‌خود اتفاق بیفتد. در تقویم‌تان وقتی را هم برای آن کنار بگذارید".
منبع: BBC
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied