شمانیوز
شما نیوز

پیشنهاد وزارت کشور برای داشتن نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها

رییس ستاد انتخابات کشور در آستانه آغاز ثبت نام کاندیدیاهای مجلس دهم اعلام کرد که پیشنهاد ما این است که نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها وجود داشته باشد

پیشنهاد وزارت کشور برای داشتن نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از ایسنا : رییس ستاد انتخابات کشور در آستانه آغاز ثبت نام کاندیدیاهای مجلس دهم اعلام کرد که پیشنهاد ما این است که نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها وجود داشته باشد.

جمال عرف در نشست خبری امروز(شنبه) خود با اشاره به آغاز فرایند اجرایی انتخابات از دهم آذر، اظهار کرد: در ماه های گذشته به دو هزار نفر از فرمانداران و بخشداران آموزش داده و به ابهامات و سوالات آنها پاسخ داده ایم. هیچ نیروی اجرایی نداریم که آموزش ندیده باشد. کارهای اجرایی انتخابات به روز در حال اجرایی است. وزیر کشور به پنج استان که انتخابات خبرگان همزمان با مجلس برگزار می شود، برگزاری انتخابات خبرگان را ابلاغ  کرده است. انتخابات میان دوره ای خبرگان در 5استان برگزار شده تا هفت نفر انتخاب شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم به سمت انتخاباتی با شور، امن و قانونمند و سالم حرکت کنیم. اگر همه مجریان و ناظران قانون را مبنا قرار دهند، چنین انتخاباتی برگزار خواهد شد. قانون مبنای اقدام همه ما خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره مشکلات قانونی که منجر به تعداد زیاد ثبت نام ها در انتخابات می شود، تصریح کرد:  امروز ما موظف به اجرای قانون هستیم. دولت با چند سال کار کارشناسی، لایحه جامع انتخابات را تهیه و به مجلس ارسال کرد که همزمان شد با طرح نمایندگان مجلس و لایحه کنار گذاشته شد، اما طرح مجلس هم فعلا مانده است و این طرح به انتخابات امسال نمی رسد. اگر مجلس لایحه را در دستور کار می گذاشت شاید بخشی از مشکلات فعلی اجرای انتخابات برطرف می شد. اما اکنون باید قانون فعلی را اجرا کنیم.

عرف درباره هماهنگی های میان وزارت کشور و شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما با شورای نگهبان جلسات مختلفی داریم. وزیرکشور و دبیر شورای نگهبان و معاونان دو دستگاه جلسات مختلفی برگزار کرده اند. همه ما ملزم هستیم قانون را رعایت کنیم. پیشنهاد ما این است که نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها وجود داشته باشد. چهار مرجع مصرح در قانون انتخابات باید مبنای بررسی صلاحیت افراد قرار گیرد و مرجع دیگری اظهارنظر نکند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied