شمانیوز
شما نیوز

عملیات گسترده ارتش عراق در مرز با اردن و عربستان

نیروهای ارتش عراق صبح امروز (چهارشنبه) عملیات وسیعی را برای پاکسازی مناطق مرزی با اردن و عربستان آغار کردند.

 عملیات گسترده ارتش عراق در مرز با اردن و عربستان

  نیروهای ارتش عراق صبح امروز (چهارشنبه) با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف آمریکایی عملیات وسیعی را در غرب و جنوب غرب استان الانبار آغاز کردند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، هدف از این عملیات پاکسازی یک منطقه وسیع از بیابان «الرطبه» در مجاورت مرز اردن تا منطقه «النخیب» در نزدیکی مرز عربستان است و ارتش عراق این عملیات را در پی چندین اقدام تروریستی داعش علیه روستاها و پایگاه های نظامی آغاز کرده است.

طی هفته های گذشته عناصر داعش با حمله به چند شهرک و روستا و همچنین مقرهای نظامی چندین غیرنظامی و نظامی را کشته و زخمی کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است که پیش از آغاز عملیات، کار اطلاعاتی و شناسایی صورت گرفته و پس از آن نیروهای ارتش و یگان مبارزه با تروریسم و یگان واکنش سریع با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف آمریکایی عملیات را شروع کرده اند تا مناطق مورد نظر از حضور تروریست های داعش پاکسازی شود.

یک مقام نظامی عراقی نیز گفت که فرماندهان ارتش نیز وارد استان الانبار شده اند تا به روند عملیات نظارت داشته باشند.

جنگنده های ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز در این عملیات حضور دارند. این اولین حضور عملیاتی ائتلاف آمریکایی پس از پایان گفت و گوهای استراتژیک میان عراق و آمریکا و توافق بر سر خروج تمامی نیروهای رزمی این کشور است.

روز جمعه گذشته نیز نیروهای ارتش و الحشدالشعبی عراق در عملیات مشترکی جنوب شهر سامراء در استان صلاح الدین را پاکسازی کردند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در ژوئن ۲۰۱۷ و آزادی کامل شهر موصل، اما تروریست ها در قالب هسته های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور مخفی شده و هر از گاهی به غیرنظامیان و پایگاههای نظامی حمله می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied