شمانیوز
شما نیوز

درگیری نیروهای ارتش لیبی با داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نیروهای ارتش لیبی ضمن پیشروی در شهر بنغازی، در شهر درنه با تروریست های داعش درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

دو شهر بنغازی و درنه واقع در شرق لیبی تحت کنترل کامل ارتش لیبی نیست. در شهر بنغازی ائتلاف موسوم به «مجلس شورای انقلابیون بنغازی» مستقر است و شهر درنه نیز پایگاه تروریست های داعش در لیبی به شمار می رود.

لیبی توسط طرف های مختلف دچار هرج و مرج سیاسی است، طرابلس پایتخت این کشور از یک سال پیش تحت کنترل شبه نظامیان «فجر لیبی» قرار دارد، در این در حالی است که دولت قانونی شهر البیضاء را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده است.

فعالیت گروه‌های شبه نظامی تحت نام‌ها و عناوین مختلف و ناتوانی دولت از مقابله با آنها، اکنون فقط چالشی داخلی در لیبی نیست، بلکه بازتاب‌های آن، امنیت کشورهای همجوار و منطقه را تهدید می‌کند . آنچه اوضاع لیبی را جدای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نارضایتی مردمی پیچیده‌تر می‌کند، نبود ارتش و نیروی پلیس، انتشار گسترده و غیرقانونی سلاح در کشور و ناتوانی دولت از جمع‌آوری این سلاح‌ها، در کنار فعالیت گروه‌های مسلح در انواع و اشکال مختلف است تا به این ترتیب برقراری «امنیت» به مهمترین پیش روی لیبی‌ها مبدل شود .

درگیری‌ها اغلب در مناطقی بچشم می‌خورد که میدان‌های نفتی و گازی یا پالایشگاه‌ها و اسکله‌های صدور گاز و نفت را در خود جای داده‌اند . بنابراین آشکار می‌شود، درگیری‌ها در شرق لیبی که مناطق نفت‌خیز کشور را تشکیل می‌دهد و مناطق شمالی که بر سواحل دریای مدیترانه واقع شده و پالایشگاه‌های لیبی را در خود جای داده‌اند، متمرکز است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied