شمانیوز
شما نیوز

جزییات سفر ناگهانی ترامپ به عراق

رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد و با نظامیان آمریکایی دیدار کرد.

جزییات سفر ناگهانی ترامپ به عراق
اخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به طور از پیش اعلام نشده به عراق سفر کرده و با نیرو‌های آمریکایی حاضر در این کشور دیدار کردند. ترامپ با حضور در پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار گفت: به هیچ عنوان قصد ندارد نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج کند و اگر به انجام کاری در سوریه نیاز باشد از عراق به عنوان پایگاه استفاده خواهد شد.
جزییات سفر ناگهانی ترامپ به عراق دونالد ترامپ تاکید کرد آمریکا دیگر نمی‌تواند ژاندارم جهان باشد و ما نباید ارتش "قوی" خود را در درگیری‌های دیگر کشور‌ها وارد کنیم. ما در کشور‌هایی نیروی نظامی داریم که برخی حتی نام آن‌ها را هم نشنیده اند و این وضعیت نامناسب و اسفبار است. در همین حال، المیادین اعلام کرد مقامات عراقی درخواست ترامپ برای دیدار با آن‌ها در پایگاه عین الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ و همسرش ۳ ساعت در این پایگاه نظامی حضور داشتند و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند. ترامپ که در این سفر سرزده جیمز متیس، وزیر دفاع برکنار شده آمریکا را همراه نداشت به موضوع برکناری متیس نیز اشاره کرد و گفت که قصد ندارد به این زودی وزیر دفاع جدید را معرفی کند و تا مدتی طولانی پاتریک شاناهان، مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت.
جزییات سفر ناگهانی ترامپ به عراق با گذشت ۱۵ سال از تهاجم سال ۲۰۰۳، آمریکا همچنان بیش از پنج هزار نیرو در عراق دارد. جرج بوش ماه نوامبر سال ۲۰۰۳ حدود هشت ماه پس از آغاز جنگ، از عراق دیدن کرد و باراک اوباما ماه آوریل سال ۲۰۰۹ در نخستین سال مسئولیت خود به این کشور سفر کرد.
جزییات سفر ناگهانی ترامپ به عراق
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied