شمانیوز
شما نیوز

چهره‌های حاضر در دومین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیین دومین سالگرد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و جمعی از مسئولان کشوری، لشگری و سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران در سالن اجلاس سران برگزار شد.

چهره‌های حاضر در دومین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی
در این مراسم علاوه بر حجت اسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) و خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی، اعضای بیت مرحوم آیت الله هاشمی نیز حضور داشتند.
چهره‌های حاضر در دومین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی
جمعی از اعضای هیات دولت از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
از دیگر چهره‌های حاضر در این آیین می‌توان به علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رییس فراکسیون امید و جمعی از نمایندگان اشاره کرد.
پیروز حناچی شهردار تهران، محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به همراه جمعی از سفرای خارجی و نمایندگان اقلیت‌های دینی، اقوام و اقشار مختلف مردم نیز دیگر کسانی بودند که در این آیین حضور داشتند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نوزدهم دی ماه سال ۹۵ در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست؛ او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس بود.
وی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و دو دوره نیز رییس جمهور بود.
حضور در مجلس خبرگان رهبری و نیز ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت‌های بارز سیاسی مرحوم هاشمی به شمار می‌رود که وی را به یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی تبدیل کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied