شمانیوز
شما نیوز

شمیم، مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس:

مبین دیگر چالش قیمت نخواهد داشت/ از شش ماه دیگر، با اجرای پروژه جایگزینی لوله‌های GRP با فلزی قطعی آب از بین خواهد رفت/ سود سالانه مبین از ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس با اشاره به اینکه دستورالعملی از طرف شورای رقابت برای قیمت یوتیلیتی متمرکز به همه مشتریان ‌‌ابلاغ شد، گفت: از این به بعد چالش قیمتها را برای سالهای آینده نخواهیم داشت.

مبین دیگر چالش قیمت نخواهد داشت/ از شش ماه دیگر، با اجرای پروژه جایگزینی لوله‌های GRP با فلزی قطعی آب از بین خواهد رفت/ سود سالانه مبین از ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علیرضا شمیم در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: این شرکت با تلاش در دو سال اخیر و کمک هلدینگ خلیج فارس توانست چالش خود را با مصرف کنندگان یوتیلیتی متمرکز حل کند.

وی با بیان اینکه « ارزشی که مبین به مشتری می‌دهد، تداوم تولید در قالب قرارداد 25 ساله است که به همین منظور در شرکت مبین انرژی پروژه‌های بهبود تعریف کردیم که مشکلات این شرکت در تداوم خدمت را برطرف کند.

وی ادامه‌ داد: پروژه آب شیرین‌کن هفتم یکی از اینهاست که این پروژه در  راستای تداوم تولید صددرصد صورت گرفته و تا ماه آینده عملیات پیش راه اندازی آن آغاز می‌شود.

همچنین او درمورد واحد پساب این شرکت گفت: تمام آبهای استحصال شده از تصفیه پساب‌ها که بالغ بر ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت است در حال حاضر یا به دریا می‌ریزد و یا برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که در پروژه جدیدی که برای این موضوع تعریف شد و ۷۰ درصد پیشرفت دارد این آب، تبدیل به آب شیرین می‌شود.

به گفته شمیم بزرگترین معضل این شرکت لوله‌های GRP واحد آبگیر می باشد که از زمان نصب تاکنون هزاران میلیارد تومان به صنعت پتروشیمی ضرر زده است؛ برای حل این موضوع جایگزینی لوله فلزی به جای GRP در نظر گرفته شده‌است که پروژه فاز اول آن به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار و از اواخر ماه جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و طبق برنامه زمانبندی این فاز پروژه است در ۶ ماه انجام شود و پتروشیمی‌های پردیس، زاگرس، مبین،نوری و پارس دیگر قطعی آب نخواهند داشت.

وی ادامه داد: مطالعات فاز دوم این پروژه برای شرکتهای جم و اریاساسول به انجام رسیده و پیش بینی می شود ظرف یکماه آینده پیمانکار اجرای انتخاب و قبل از پایان سال عملیات اجرایی شروع شود.

شمیم با تاکید بر اینکه بهشت تداوم تولید عسلویه از این پروژه می‌گذرد، تاکید کرد: پیش از این هر سال دو تا سه بار قطعی آب داشتیم که هر ساعت قطعی، خسارت هنگفتی به مبین و دیگر مصرف کنندگان متحمل می نمود.

شمیم در بخش دیگری از سخنانش به ارایه ارزش به سهامداران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت مبین انرژی خلیج فارس صد در صد سهام پتروشیمی آپادانا را خریداری کرده است که با بهره‌برداری از آپادانا از سال ۱۴۰۱ با قیمت امروز، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به سود سالانه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مبین اضافه می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: حاشیه سود مبین در سال ۹۶ حدود ۵۴ درصد بود و سال گذشته به بالای ۶۹ درصد رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied