شمانیوز
شما نیوز

در نشست با مقامات استان آذربایجان غربی مطرح شد؛

ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان به دنبال شناسایی پتانسیل معدنی شهرستان بوکان است، گفت: ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد.

 ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که برای بررسی پتانسیل های معدنی شهرستان بوکان عازم این شهرستان شده، عصر امروز در جلسه با مقامات استان آذربایجان غربی و سرمایه گذاران، تصریح کرد: ایمیدرو با توجه به بازوهای اجرایی که در اختیار دارد، آماده ایفای نقش "توسعه ای" در کشور است.
وی تاکید کرد: ایمیدرو طبق قانون، وظیفه تسهیل گری، آماده سازی شرایط برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها دارد. رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: توسعه زیرساخت ها در بخش جاده، برق و آب از فعالیت های ویژه ای است که ایمیدرو در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار داده است. وی ادامه داد: اخیرا این سازمان راهبری تامین آب از سواحل جنوبی با استفاده از توان شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی را برعهده گرفته و اجرایی کرده است.

صندوق بیمه معدنی و طرح احیا معادن کوچک
جعفری وجود صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی را نهادی برای پشتیبانی از توسعه معادن خصوصی ذکر کرد و اظهار داشت: تامین تجهیزات، ماشین آلات و واردات آن ها، مورد حمایت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه گفت: این سازمان همچنین طی سه سال گذشته با اجرای "طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک" اقدام به پشتیبانی و حمایت از افزایش تولید معادن و ایجاد اشتغال برای بخش خصوصی کرده است.
وی در عین حال خواهان اتفاق نظر مقامات استان برای برطرف کردن امور مربوط به محیط زیست شد و افزود: با توجه به وجود قانون معادن وظرفیت های آن، شرایط برای توسعه فعالیت های معدنی در شهرستان بوکان فراهم است.
جعفری گفت: با توجه به اینکه بوکان دارای پتانسیل هایی برای تولید خاک های نسوز است، می توان با همراهی ایمیدرو، نهادهای استان آذربایجان غربی و انجمن صنعت نسوز کشور، طی هفته های آتی، طرحی را برای توسعه این صنعت در شهرستان، تهیه کرد.
وی درباره ذخایر سنگ آهن هماتیت در این منطقه گفت: زنجیره فولاد در کشور طی سال های اخیر توسعه یافته و بخش قابل توجهی نیز بومی سازی شده و در حال حاضر دانش فرآوری سنگ آهن هماتیت نیز در کشور وجود دارد.

رر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied