شمانیوز
شما نیوز

آهن و فولاد ارفع/

افزایش ۲۶۴ درصدی میزان صادرات آهن و فولاد ارفع

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که واحدهای فولادسازی در نیمه نخست سال‌جاری با آن روبه‌رو بودند، قطعی برق صنایع بود همین عامل سبب شد در بازار داخلی توفیق چندانی نداشته باشند، یکی از واحدهایی که با قطع شدن برق با کاهش تولید روبه‌رو شد، شرکت آهن و فولاد ارفع بود اما با وجود این مشکلات شرکت ارفع صادرات را در اولویت قرار داد و موفق شد به ثبت رکوردهای خوب صادراتی دست پیدا کند.

افزایش ۲۶۴ درصدی میزان صادرات آهن و فولاد ارفع

به گزارش شمانیوز، تولید آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰۹۹۷۵ هزار تن بوده است که تقریبا مشابه با میزان تولید دوره مشابه در سال گذشته است، ولی تولید شمش در فولادسازی شرکت در نیمه نخست سال جاری به میزان ۳۳۷۹۷۱ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۰درصد کاهش یافته که علت آن نیز محدودیت‌های اجباری ناشی از قطع برق بوده است.

تولید ۷۴۷ هزار تن محصول در ارفع

نمودار (۱) حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، توانسته است ۳۳۷ هزار و ۹۰ تن شمش فولادی تولید کند. ارفع در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰، موفق به تولید ۴۰۹ هزار و ۹۷۵ تن آهن اسفنجی شده است.  مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماه نخست امسال به ۷۴۷ هزار و ۶۵ تن رسید. این شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۸۳۱ هزار و ۹۲۲ تن محصول تولید کند.

فروش ۲۱۱ هزار تن شمش در بازار داخل

نمودار (۲) نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در نیمه نخست سال جاری توانسته است ۲۱۱ هزار و ۱۲۲ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت توانسته بود در ۶ ماه نخست سال گذشته، ۳۶۰ هزار و ۴۵۳ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند.

ارفع در ۶ ماه نخست امسال توانست ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ تن شمش فولادی را به دیگر کشورها صادر کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۲۶۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۶ ماه نخست سال قبل ۳۵ هزار و ۶۹۵ تن شمش فولادی صادر کرده بود. مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، به ۳۴۱ هزار و ۲۴۴ تن رسید. این شرکت در ۶ ماه نخست سال گذشته توانسته بود ۳۹۶ هزار و ۴۱۸ تن شمش فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش برساند.

رشد ۷۲ درصدی درآمد ارفع

در نمودار (۳)  مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی ۶ ماه نخست امسال ، توانسته است ۲۶ هزار و ۹۰۹ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ارفع در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ موفق شد ۱۷ هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال از صادرات شمش درآمد داشته باشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۷۴۰ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال قبل توانسته بود از صادرات شمش فولادی، دو هزار و ۵۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال درآمد کسب کند. شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماه اول سال جاری توانست ۴۴ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نمودار (۴)  نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در بازارهای داخلی به ۱۴۴ میلیون و ۷۰۶ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن با کمی رشد همراه بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۲۷ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied