شمانیوز
شما نیوز

تولیدات محصولات دانش بنیان؛ توسعه‌ای برای واحد‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان عاملی مهم در فرآیند تولید صنعتی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالایی برای حوزه صنعت به دنبال دارند.

تولیدات محصولات دانش بنیان؛ توسعه‌ای برای واحد‌های صنعتی

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی؛ مسعود مهدی زاده مقدم در بازدید برخی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت مستمر دارد، زیرا نقش این شرکت‌ها در کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه ارتقای محصولات تولیدی واحد‌های صنعتی بسیار اثرگذار است. وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی، دانش بنیان سازی واحد‌های صنعتی به کمک شرکت‌های دانش بنیان بوده تا ضمن ارتقاء توان رقابتی و بهبود کیفیت محصول، بسترسازی برای رقابت در بازار‌های صادراتی بیشتر فراهم شود. وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در رشد و توسعه محصولات واحد‌های صنعتی، ادامه داد: حمایت از محصولات تولیدی مستلزم اطمینان بیشتر در بین مشتریان داخلی و خارجی بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان در این میان قادر هستند نقش مطلوبی در راستای فرآیند اعتماد سازی ایفا کرده و گام‌های موثری برای واحد‌های صنعتی و تولیدی در زمینه‌های مختلف به خصوص صادرات بردارند.
مهدی زاده مقدم عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه تعداد ۱۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه علم و فناوری خراسان و با حمایت ملی ۱۰۰ میلیون ریالی در لیست شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته اند.
وی با اشاره به سیاست‌های دولت و حمایت‌ها و برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: دولت با ابلاغ مشوق‌های لازم و اعطای تسهیلات مورد نیاز و سازمان صنایع کوچک با دستور العمل‌های مختلف و تسهیل کارها، این راه را برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های تولید و صنعت بیش از گذشته فراهم کردند و شرکت‌ها و هم واحد‌های صنعتی و تولیدی باید از این فرصت استفاده کنند. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: بدون تردید در سال حمایت از کالای ایرانی باید دستاورد‌ها و محصولات علمی و تحقیقاتی بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان بعنوان کالا در اختیار صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی خرد، کوچک و متوسط و نیز سرمایه گذاران قرار گیرد تا زمینه رشد، توسعه و رونق اقتصادی در واحد‌های صنعتی و تولیدی بیش از پیش شود و نیز ارزش افزوده بالایی هم برای شرکت‌های دانش بنیان به همراه آورد.
وی در پایان گفت: با حمایت‌های انجام شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تعداد ۱۸ واحد تولیدی هم در مرحله پیش ممیزی دانش بنیان شدن هستند.
منبع:روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied