شمانیوز
شما نیوز

مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران:

رعایت استاندارد‌های نفت در حادثه سیل

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه با وجود شدت سیل اخیر در خوزستان هیچگونه آلودگی یا خرابی در تاسیسات مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: استاندارد‌های نفت در حادثه سیل اخیر رعایت شده است و این مدیریت اقدام به تدوین درس‎آموزی از حادثه و بحران اخیر خواهد کرد.

رعایت استاندارد‌های نفت در حادثه سیل
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت: مانی عبدالله زاده راد در گفتگو با خبرنگار NIOC، گفت: پیش از وقوع سیل به دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چند اطلاعیه هم از سوی HSE شرکت ملی نفت و هم از سوی دفتر مدیرعامل و معاون امور تولید به شرکت‌های مربوطه ابلاغ شد که خوشبختانه شرکت‌های زیرمجموعه اقدام به آمادگی و ایمن سازی به موقع کردند.
رعایت استاندارد‌های نفت در حادثه سیل وی با اشاره به اینکه اقدام‌های انجام شده از سوی نفت در جریان سیل اخیر در دو حوزه قابل توصیف است، افزود: یک حوزه در راستای پاسخ به مسئولیت‌های اجتماعی و تکالیفی است که استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای پدیده سیل در نظر گرفته اند و حوزه دوم مربوط به اقدام‌هایی است که نفت باید در راستای ایمن سازی تاسیسات نفتی انجام دهد. به گفته وی، مجموعه نفت در عمل به حوزه نخست فعالیت‌های محوله مانند احداث سیل بند‌ها و تهیه و پشتیبانی لجستیکی به خوبی از عهده کار برآمده و اقدام‌های قابل ملاحظه‌ای انجام داده است. این مقام مسئول افزود: در بازدیدی که از مرکز مدیریت بحران استانداری داشتم، مدیران و متولیان کاملا به این موضوع که مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه، پیشرو و طلایه دار ایفای مسئولیت‌های اجتماعی هستند، واقف بودند. مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در حوزه دوم فعالیت‌ها که ایمن سازی تاسیسات نفتی را شامل می‌شود، چه در سطح ستاد و چه در سطح مناطق عملیاتی تصمیماتی اخذ و اقدام‌های مهمی انجام شده است. به گفته عبدالله زاده، با شناسایی و ارزیابی ریسک در نقاط آسیب پذیر با وجود وقوع سیل شدید که تاسیسات نفت را تحت الشعاع قرار داد خوشبختانه هیچگونه آلودگی و خرابی مشاهده نشده است. وی افزود: در تالاب هورالعظیم شرکت متن اقدام به احداث دریچه‌هایی برای افزایش پذیرش آب در بخش‌های مختلف هور کرد و این اقدام باعث شد که مقدار زیادی از آبی که وارد هورالعظیم شد وارد ۵ مخزن شود. عبدالله زاده تصریح کرد: وجود هرگونه آلودگی در هور را تکذیب می‌کنم. در این زمینه استاندارد‌ها کاملا رعایت شده است. وی با اشاره به تفویض اختیار داده شده به شرکت‌های نفتی از سوی وزیر نفت، گفت: با دستور وزیر در صورت بروز حادثه، شرکت‌های تولید کننده مجاز به توقف تولید و فعالیت تاسیسات هستند. این مقام مسئول افزود: در تمامی رویداد‌ها و حوادثی که در نفت رخ می‌دهد، اچ اس‌ای اقدام به تدوین درس آموزی ناشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده می‌کند؛ یکی از موارد مهم در درس آموزی در ارزیابی ریسک‌ها بحث سیل است. وی اظهار کرد: با توجه به دوره بازگشت سیل، احتمال بیشتری برای وقوع آن قرار می‌دهیم؛ همچنین باید در طراحی تاسیسات دقت کنیم و در مورد تاسیسات در حال بهره برداری نیز مقاوم سازی لازم انجام شود. مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در بخش مطالعات زیست محیطی، باید به بحث وقوع سیلاب به عنوان یک بخش مهم بپردازیم و در تمامی تاسیسات این مسئله را مورد توجه قرار دهیم. هماهنگی، برنامه ریزی و آمادگی برای سیل و نقابل با آن در شرکت ملی نفت ایران در کنار پاسخ به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از دستاورد‌هایی است که این اتفاق برای ما به همراه داشت.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied