شمانیوز
شما نیوز

تقسیم سود ۱۲۰ ریالی درمجمع سمات

در مجمع عمومی عادی سالیانه سمات که به صورت الکترونیکی برگزار شد، صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ به تصویب سهامداران رسید.

تقسیم سود ۱۲۰ ریالی درمجمع سمات
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سمات:مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با حضور بیش از ۷۳ درصد از سهامداران برگزار شد.
در این مجمع که برای نخستین بار به صورت الکترونیکی و به ریاست محسن خدابخش رئیس هیات مدیره و در محل سالن اجتماعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ به تصویب سهامداران رسید.
تقسیم سود ۱۲۰ ریالی درمجمع سمات مدیرعامل سمات در این مجمع گزارشی از عملکرد سال گذشته شرکت سپرده گذاری مرکزی را برای حاضران تشریح کرد. حسین فهیمی بهره برداری از پلتفرم تسویه معاملات بورس‌های کالایی (بخش انرژی)، راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، فراهم کردن زیر ساخت تسویه قرارداد‌های آتی سبد سهام، تدوین برنامه استراتژیک و توسعه سامانه نت کلیر را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال ۹۷ اعلام کرد. وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، افزود: برای نخستین بار در کشور شناسایی مشتریان به صورت الکترونیکی (e-KYC) انجام می‌شود و این سامانه قابلیت ارائه خدمات پس از آزادسازی سهام عدالت را در کشور دارد. مدیرعامل سمات یکی از برنامه‌های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال ۹۷ را برگزاری مجمع الکترونیکی اعلام کرد و گفت:: فاز آزمایشی این طرح امروز در مجمع این شرکت آغاز شد به طوریکه تمامی سهامداران و فعالان بازار سرمایه می‌توانند جزییات این مجمع را به صورت زنده از طریق سایت شرکت و سامانه دارا مشاهده کنند. فهیمی پیاده سازی نظام تسویه تحویل در برابر پرداخت (DVP)، ثبت مرکزی اطلاعات یونیت هلدر‌های صندوق‌های سرمایه گذاری، راه اندازی اپلیکشین دارا، برگزاری مجامع الکترونیکی و عضویت در سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو) را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۸ شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد. انتخاب دوباره موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس - بازرس علی البدل، تقسیم سود ۱۲۰ ریالی به ازای هر سهم و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه سمات بود. نمایش گزارش­های عملکرد و مالی شرکت قبل از برگزاری مجمع، مشاهده دستور جلسه مجمع، قابلیت پخش زنده مراسم از طریق شبکه توزیع محتوا به دو زبان فارسی و انگلیسی، امکان پرسش و پاسخ به صورت آنلاین و همچنین امکان رأی­دهی به صورت الکترونیک از جمله قابلیت­های مجمع الکترونیک شرکت سمات بود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied