شمانیوز
شما نیوز

صادرات و واردات در بندر چابهار نسبت به گذشته افزایش داشته است

فرماندار چابهار با بیان اینکه تحریم‌ها تأثیر روی بندر چابهار نداشته است، گفت: کشتی‌های غول پیکر با صد هزار تن قدرت حمل بار در چابهار پهلو می‌گیرند و این بندر قابلیت پهلو گرفتن ۶ کشتی غول پیکر به صورت همزمان را دارد. اسکله شهید بهشتی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن کالا به ۸.۵ میلیون تن رسیده است.

صادرات و واردات در بندر چابهار نسبت به گذشته افزایش داشته است
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: رحمدل بامری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چند روز قبل وقتی وزیر امور خارجه مهمان ما در استان بودند از ایشان درخواست کردیم نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی شود. این یکی از درخواست‌های ما بود که امیدواریم، اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: حضور نمایندگی کنسولگری پاکستان برای سهولت در انجام کار تجار، بازرگانان و مسافران در چابهار لازم به نظر می‌رسد و باید هرچه زودتر برای راه اندازی آن، اقدام عاجل صورت پذیرد. کشتی‌های غول پیکر با صدهزار تن قدرت حمل بار در چابهار پهلو می‌گیرند و این بندر قابلیت پهلو گرفتن ۶ کشتی غول پیکر به صورت همزمان را دارد. اسکله شهیدبهشتی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن کالا به ۸.۵ میلیون تن رسیده است.
صادرات و واردات در بندر چابهار نسبت به گذشته افزایش داشته است
فرماندار چابهار با بیان اینکه میزان صادرات و واردات در بندر چابهار نسبت به گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: کشتی‌های غول پیکر با صدهزار تن قدرت حمل بار در چابهار پهلو می‌گیرند و این بندر قابلیت پهلو گرفتن ۶ کشتی غول پیکر به صورت همزمان را دارد. اسکله شهیدبهشتی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن کالا به ۸.۵ میلیون تن رسیده است. سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در همه زمینه‌ها در حال شکل گیری است. سواحل مکران توسعه پیدا کرده است.
بامری تصریح کرد: اگر تسهیلات و اعتبارات محور ریلی چابهار- زاهدان- مشهد- سرخس به‌طول یک هزارو ۳۵۰ کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین و اقتصادی‌ترین محور ریلی در دست ساخت ایران، تصویب شود مسلماً در انجام واردات و صادرات و رونق اقتصادی نقش ویژه‌ای خواهد داشت. تحریم‌ها تاثیر آنچنانی روی بندر چابهار نداشته است وی اضافه کرد: تحریم‌ها تاثیر آنچنانی روی بندر چابهار نداشته است، دشمنان توطئه‌ها و تحریم‌های خود را به کار می‌برند و ما هم باید تلاش خود را داشته باشیم و تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.
فرماندار چابهار خاطرنشان کرد: حجم ترانزیت کالا از این بندر افزایش داشته است، به طوری که در واردات دام، شکر، برنج و تنظیم گوشت شب عید و کالا‌های اساسی مانند گندم از بندر امام به این مجموعه را داشته ایم.
بامری خاطرنشان کرد: هم اکنون بندر چابهار باتوجه به توسعه‌ای که اسکله شهید بهشتی داشته و دارد به رونق مطلوبی رسیده است؛ لذا اگر جاده‌های این بندر تبدیل به بزرگراه شده و راه آهن آن نیز سریعتر ساخته شود، انشالله وضعیت در این بندر بهتر خواهد شد. توسعه سواحل مکران که مورد توجه مقام معظم رهبری هم هست.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied