شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی اکبر عبدی + تصاویر

تصمیم اکبر عبدی هنرمند سرشناس ایرانی بازتاب گسترده در رسانه های ترکیه داشته است.

بیوگرافی اکبر عبدی + تصاویر
اکبر عبدی آقاباقر زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ است.اکبر عبدی در تهران متولد شد.اکبر عبدی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. اکبر عبدی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت اکبر عبدی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است.

 

 

رسانه های ترکیه روز دوشنبه گزارش دادند که اکبر عبدی با خرید خانه ای در آلانیا تصمیم گرفته است که مابقی عمر خود را در این شهر بگذراند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که عبدی که نقش اول را در بیش از 90 فیلم در ایران بازی کرده است با برگزاری کنفرانس خبری در یک بنگاه معاملات املاک در آلانیا گفت: به خاطر برخی مشکلات سلامتی تصمیم گرفته است که در این شهر به زندگی ادامه دهد.

ادعا شده که اکبر عبدی بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران دارای بیماری دیابت بوده و اخیرا نیز به بیماری کلیوی دچار شده است.

 

او گفته است که به توصیه دوست قدیمی خود منصور پیری، به آلانیای ترکیه آمده و در این شهر منزلی خریداری کرده تا عمر خود را در این شهر بگذراند.

عبدی نقل مکان به ترکیه را برای رهایی از کارهای فشرده و استرس زندگی برگزیده و در کوتاه مدت دیده خود را از گروی داروهای فشار خون و بیماری قندی که در ایران به آن وابسته بود، آزاد کرده است.

شبکه خبری ان.تی.وی با انتشار خبر گفت و گوی رسانه ای اکبر عبدی در آلانیا، گزارش داد که عبدی هنرمندی است که 35 سال در سینمای ایران به عنوان مرد چهره های متفاوت مطرح بوده است.

به گزارش ایران ناز به نقل از شبکه خبری، عبدی گفته است که می خواهد از این به بعد در ترکیه به زندگی و فعالیت های هنری خود ادامه دهد.

عبدی 55 ساله گفته است که پروژه هایی در خصوص تهیه فیلم و سریال تلویزیونی در ترکیه داشته و در ماههای آینده فیلم آذری مشهدی عباد را شروع خواهد کرد.

اکبر عبدی در سال 1368 برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم «خوابم می آد» ساخته رضا عطاران می باشد.

از درگاه خداوند متعال برای این هنرمند خوب و تلاش گر آرزوی سلامتی داریم.

 

 

بیوگرافی اکبر عبدی 

نام :اکبر 

نام خانوادگی :عبدی آقاباقر

تاریخ تولد :1339/6/4

محل تولد :تهران

محل زندگی :تهران

تحصیلات :دیپلم

تاهل :متاهل

فرزندان:المیرا عبدی

-----------------------------------------

اکبر عبدی 4 شهریور سال 1339 از پدر و مادری اردبیلی در تهران محله نازی آباد به دنیا آمد.

 

کودکی اکبر عبدی

کودکی اکبر عبدی 

او یک دختر به نام المیرا دارد.

اکبر عبدی و دخترش

اشکان اشتیاق و المیرا عبدی دختر  اکبر عبدی در یکی برای همه 

المیرا عبدی در ادامه مسیر پدر وارد دنیای بازیگری شده و در اولین تجربه سینمایی حرفه ای خود در فیلم یکی برای همه در نقش فرزند دختر پدرش اکبر عبدی ظاهر شد. 

اکبر عبدی پس از دریافت مدرک دیپلم از سال 1358 با نمایش های آماتوری فعالیت هنری اش را آغاز کرد و سپس در سال 1362 به تلویزیون رفت و در مجموعه محله بروبیا (داریوش مؤدبیان، 1363) و بازم مدرسه ام دیر شد (1365) خود را به عنوان بازیگری مستعد خلاق شناساند.

اکبر عبدی

بازی اکبر عبدی در فیلم باز مدرسم دیر شد 

عبدی با جنجال بزرگ خود را به عنوان بازیگر نقش های کمیک شناساند. جنجال بزرگ 6 سال پس از تولید به نمایش عمومی درآمد و عبدی در آن فاصله در فیلم های مردی که موش شد، اجاره نشین ها، گراند سینما و ای ایران بازی کرد، که نقش او در همه این فیلم ها کمدی بود.

پوستر فیلم اجاره نشین ها

هنرنمایی اکبر عبدی و عزت الله انتظامی در اجاره نشین ها

او بیشتر در نقش های کمدی بازی می کند و فیزیک بدنی خاص و صورت وی امکان گریم و ساختن چهره های گوناگون مانند نوجوانان و زنان را به وی می دهد.

اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا

اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا در اخراجی های 1

عبدی در اجاره نشین ها، ای ایران، مادر و دلشدگان (علی حاتمی) و هنرپیشه قابلیت های خود را در ایفای نقش های متنوع کمدی اثبات کرد. همین قابلیت موجب شد که عبدی در سفر جادویی هم نقش کودکی خود را ایفا کند و هم نقش میانسالی اش را، همینطور در آدم برفی در دو نقش مردانه و زنانه توانایی هایش را نشان داد.

اکبر عبدی

نقش اکبر عبدی در فیلم آدم برفی 

اکبر عبدی در سال 1368 برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

اکبر عبدی و محمدعلی کشاورز

محمد علی کشاورز و اکبر عبدی در فیلم مادر

 

منبع: نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied