شمانیوز
شما نیوز

گلشیفته فراهانی ، ترانه علیدوستی و پگاه اهنگرانی در کنار اقای کارگردان + عکس دیده نشده

عکس جالب و دیدنی از گلشیفته فراهانی ، ترانه علیدوستی ، پگاه اهنگرانی و هانیه توسلی در کنار عباس کیارستمی را در این صفحه ببینید .

گلشیفته فراهانی ، ترانه علیدوستی و پگاه اهنگرانی در کنار اقای کارگردان + عکس دیده نشده

عکس جالب و دیدنی از گلشیفته فراهانی ، ترانه علیدوستی ، پگاه اهنگرانی و هانیه توسلی در کنار عباس کیارستمی را در زیر مشاهده می کنید : 

 

خبرداغ » عکس های لورفته و جنجالی از جشن تولد لاکچری و خصوصی پسر محسن تنابنده + تصاویر

 

WhatsApp Image 2020-03-23 at 3.01.11 PM

 

WhatsApp Image 2020-03-23 at 3.00.59 PM

 

خبرداغ : پایتخت 6 | استوری معنادار نوید محمدزاده برای محسن تنابنده و بهرام افشاری + عکس

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی + عکس 

نام اصلی : رهاورد فراهانی

زمینه فعالیت : سینما و تئاتر

تولد :  ۱۹ تیر ۱۳۶۲

والدین : بهزاد فراهانی،فهیمه رحیم‌نیا

ملیت : ایران

پیشه : بازیگری، نوازندگی و خوانندگی

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۶ تا کنون

همسر(ها) : امین مهدوی (۱۳۸۴ تا کنون)

 

رهاورد (گلشیفته) فراهانی ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد. وی یک خواهر (شقایق ‌فراهانی، لیسانس نقاشی، بازیگر) یک برادر (آذرخش، لیسانس موسیقی، کاریکاتوریست) دارد. خانواده فراهانی یک ‌فرزند خوانده معروف نیز دارد. اردشیر رستمی کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه ‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر‎ ‎و بازیگر‎ ‎است.

 

او چندی پیش در سریال شهریار، در نقش شاعر شهیر آذری بازی کرد. پدرش بهزاد فراهانی متولد ‌‌۱۳۲۳، اصلیت فراهانی (اراک) دارد و از جمله بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور پیش و پس از انقلاب است که ‌عمری را در رادیو گذرانده و مادرش فهیمه رحیم نیا متولد ۱۳۲۶ تهران و فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی از ‌دانشگاه‎. D.E.A ‎علوم انسانی استراسبورگ فرانسه است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ در گروه هنر ملی ‌و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۹ به عنوان بازیگر در فیلم “تجاوز” آغاز کرد.

 

وضعیت خانوادگی‎‎‌

‌آن زمان که گلشیفته به دنیا آمد، خانواده فراهانی دیری از بازگشت شان به ایران نگذشته بود. بهزاد فراهانی سال ۵۳ به ‌دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ایران می دید و به دلیل نگاه سیاسی اش به فرانسه مهاجرت کرد و پس از انقلاب ‌به ایران بازگشت، اما فضا برای هنرمند سیاسی چپ هنوز باز نشده بود.

 

خانواده در شرایط بد مالی به سر می بردند و ‌پدر خانواده با کارهای گوناگون از جمله مسافرکشی یا مترجمی سعی داشت تا چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. اسم ‌گلشیفته در شناسنامه “رهاورد” ثبت شده، این بدان دلیل است که نام گلشیفته از سوی ثبت احوال در آن زمان مناسب ‌تشخیص داده نشده بود. در خانه و میان دوستان گلی صدایش می کنند، اما وی با نام گلشیفته در ایران شناخته شد. ‌کودکی اش در یوسف آباد گذشت، پنج ساله بود که آموزش موسیقی و پیانو را آغاز کرد.

 

از علاقه به موسیقی تا ایفای نقش در درخت گلابی‎‎‌

‌کودکی بسیار پرتحرک و شیطان بود، اما به موسیقی علاقه ای خاص داشت. در سال ۶۸ که پدرش دوباره توانست ‌وارد عرصه سینما- تئاتر شود، او نیز در کنار پدر به ایفای نقش در چند تئاتر عروسکی پرداخت. او در ۱۲ سالگی به ‌هنرستان موسیقی رفت. برای اولین بار در ۱۴ سالگی برای بازی در نقش “میم” در فیلم درخت گلابی ساخته داریوش ‌مهرجویی به بازی گرفته شد.

 

سال قبل از آن خواهر بزرگتر وی شقایق در فیلم “لیلا” ساخته دیگر داریوش مهرجویی ‌بازی کرده بود. نقش موثر در بازی گرفتن از این دو جوان را محمدرضا شریفی نیا برعهده داشت، او به عنوان دستیار ‌کارگردان، بازیگران را به مهرجویی معرفی می کرد.

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

 

گلشیفته به خاطر بازی در همان فیلم یعنی درخت گلابی توانست جایزه بهترین بازیگر نقش زن در بخش بین الملل ‌شانزدهمین جشنواره فیلم فجر (سال ۷۶) را از آن خود کند. جایزه ای که سرنوشت وی را به کلی تحت تاثیر قرار داد.

 

‌آنچنان که خود گفته به عنوان دستمزد تنها یک ضبط صوت به وی هدیه داده شد. او سپس به موسیقی پرداخت، هرچند ‌که در سال ۷۹ در فیلم هفت پرده به کارگردانی فرزاد موتمن نقشی را ایفا کرد. پس از اخذ دیپلم، بورس ورود به ‌کنسرواتوار وین را اخذ کرد و آنچنان که خود می گوید در حالی که بلیت وین در دستانش بود،تصمیم گرفت که مابقی ‌عمرش را صرف سینما کند. در این میان به تحصیل موسیقی ادامه داد و چندی بعد وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی ‌شد و در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد. گلشفیته فراهانی به زبان های انگلیسی و فرانسه آشناست.

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

ازدواج با امین محمد مهدوی‎‎‌

 

‌وی در سال ۸۲ در جریان فیلم بابا عزیز با همسر آینده اش آشنا شد. امین محمد مهدوی که جزو عوامل این فیلم ‌محسوب می شد به عنوان مترجم در کنار دیگر عوامل حضور داشت. جرقه این آشنایی در فیلم ” باباعزیز” می خورد، ‌چندی بعد و در همان سال ۸۲ با یکدیگر ازدواج کردند. امین محمد مهدوی متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۰، مترجم زبان های ‌انگلیسی، فرانسه است و به زبان های عربی و اسپانیولی هم تسلط دارد.

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

کارنامه کاری با آغازی پر فروغ‌‎‎

 

درخت گلابی-۱۳۷۶ به کارگردانی داریوش مهرجویی؛ گلشیفته فراهانی که در این فیلم نقش دختر عمه بازیگر اصلی ‌در فلش بک (خاطرات جوانی بازیگر) برعهده دارد. او آنچنان در این نقش قدرتمند ظاهر شد که آینده اش را تغییر داد. ‌ماجرای فیلم این گونه است که؛ محمود نویسنده ای است که برای نوشتن باقیمانده ی کتاب جدید خود، به باغ پدری در ‌دماوند پناه آورده است.

 

اما در باغ درخت گلابی قدیمی که برای محمود سرشار از خاطره است میوه نداده و باغبانان از ‌او می خواهند که در مراسمی آیینی برای ترساندن درخت و به بار نشستن دوباره ی آن شرکت کند و محمود می پذیرد ‌و در این بین او به مرور خاطرات نوجوانی خود می پردازد، زمانی که شیفته ی دختر عمه اش بوده و به او ابراز ‌عشق می کند و برایش اشعار عاشقانه می گوید و با او ساعت ها در باغ به اجرای نمایشنامه های مختلف می پردازد،‌اما روزی دختر برای خداحافظی می آید چون قصد دارد نزد پدرش که خارج از کشور است برود و محمود از او می ‌خواهد که صبر کند و دختر می پذیرد، اما سال ها بعد که محمود وارد جریانات سیاسی می شود نامه های دختر را پاسخ ‌نمی دهد و رفتنش را به تاریخی بعد موکول می کند تا اینکه بر اثر فعالیت های سیاسی به زندان می افتد و آن جا با دیدن ‌یکی از اقوام دختر خبر فوت او را دریافت می کند‎.‎‌ ‌

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

 

سال پرکار‎‎

گلشیفته فراهانی در این سال در ۶ فیلم بازی می کند که سه مورد از آنها در زمره بهترین کارهای او قرار دارند. گیس ‌بریده- ۱۳۸۵ به کارگردانی جمشید حیدری روایت داستان دختر جوانی به نام مریم (گلشیفته فراهانی) است که علیه ‌انتظارات نامعقول پدر خود عصیان می کند و این سرآغاز کشمکشی است که بقیه اعضای خانواده را نیز درگیر ‌ماجراهایی می کند‎.‎‌

‌نیوه مانگ-۱۳۸۵ به کارگردانی بهمن قبادی درباره ‌‎”‎مامو”، نوازنده‌ پیر و سرشناس کردستان، همراه فرزندانش سفری ‌را برای اجرای کنسرت در عراق پس از صدام آغاز می‌کند. در این سفر، کاکو مرد میان ‌سالی که خود را ارادتمند ‌مامو می‌داند، به عنوان راننده او را همراهی می‌کند. مامو فرزندانش را که در نواحی مختلف زندگی می‌ کنند جمع می‌ ‌کند. گلشیفته در این فیلم در نقش نیوه مانگ یکی از فرزندان این پیر ظاهر می شود.

 

فیلم شناسی‎‎

-درخت گلابی-۱۳۷۶

-هفت پرده-۱۳۷۹

-زمانه-۱۳۸۰

-دوفرشته-۱۳۸۱

-جای دیگر-۱۳۸۱

-بوتیک، باباعزیز و اشک سرما-۱۳۸۲

-ماهی ها عاشق می شوند-۱۳۸۳

-به نام پدر-۱۳۸۴

-نیوه مانگ، گیس بریده، میم مثل مادر، سنتوری، ارابه مرگ و یک ذره امید-۱۳۸۵

-همیشه پای یک زن در میان است و دیوار-۱۳۸۶

-درباره الی-۱۳۸۷

-یک مشت دروغ-۲۰۰۸‌

‎‎ تئاترشناسی‌

-مریم و مرداویج-۱۳۸۲

-نرگس سیاه-۱۳۸۳

-مفتش-۱۳۸۴‌

‎‎

جوایز‎‎

-برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از بخش بین الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر

-بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازیهای خیره کننده اش در دو فیلم -بوتیک و اشک سرما به ‌انتخاب نویسندگان و منتقدان

-برنده تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما‎ ‎برای بازی در فیلم اشک سرما‎

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

 

بیوگرافی پگاه آهنگرانی فراهانی

  •  نام :پگاه
  • نام خانوادگی :آهنگرانی فراهانی
  • متولد:1363/5/2
  • نام پدر :جمشید
  • تاهل :مجرد
 
پگاه آهنگرانی

بیوگرافی پگاه آهنگرانی

 

پگاه آهنگرانی، متولد دوم مرداد ماه سال 1363 در تهران است. پدرش جمشید آهنگرانی و مادرش منیژه (مژگان) حکمت می باشد و تحصیلاتش در هنرستان موسیقی را ناتمام گذاشت اما، نوازنده ویولن سل است.

 

بیوگرافی بازیگران
پگاه اهنگرانی در کنار نیما شاهرخ شاهی
 

ویژگی های اخلاقی پگاه آهنگرانی

خیلی کم حرف است و علاقه ای به سیاست ندارد. فعالیت سینماییش را با بازی در فیلم “گربه آوازخوان” (کامبوزیا پرتوی) در سال ١٣6٩ در 6 سالگی آغاز کرد. اما شاید در دومین بازی کارنامه هنری اش در سن پانزده سالگی بود که درخشید.
 
پگاه آهنگرانی
پگاه آهنگرانی در نشست جشنواره فجر
 

کارها و افتخارات پگاه آهنگرانی 

بازی در نقش تداعی در فیلم “دختری با کفشهای کتانی”. بازی راحت و روانش نظرات مثبتی در پی داشت. تا اینکه جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره بدست آورد.

 

او در اولین تجربه کارگردانی مادرش به نام “زندان زنان” در سه نقش متفاوت بازی کرده است. در فیلمهای منیژه حکمت ، مصطفی خرقه پوش ، داریوش عیاری، پیمان قاسم خانی و محمدرضا قومی بیشترین همکاری را داشته است. او دو فیلم مستند ساخته است یکی راجع به “غزاله علیزاده” و دیگری راجع به “تئاتر شهر” است.

 

پگاه آهنگرانی در ورود آقایان ممنوع

پگاه آهنگرانی در ورود آقایان ممنوع

 

در سال های اخیر پگاه آهنگرانی، روند رو به رشدی در بازیگری داشته و در تئاتر هم حضور پیدا کرده است.

زندان زنان جایزهٔ بهترین فیلم و فیلمنامه را در دورهٔ ششم جشن خانهٔ سینما به دست آورد و در سال 1380 به همراه باران کوثری در مستند روزگار ما که دربارهٔ انتخابات ریاست جمهوری است ایفای نقش می کند.

 

 

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی بازیگر سینما و تلویزیون 
 

حادثه شدید در صحنه فیلمبرداری برای پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی در سال 1386 در فیلم آتش سبز بدون حضور بازیگر بدل در حین فیلمبرداری به علت سقوط، دچار سانحه و شکستگی مهره های کمر شد و تا مدتها به علت این حادثه بستری بود. وی هم چنین سابقهٔ بازی در فیلم پرهزینه و با مضمون تاریخیِ راه آبی ابریشم به کارگردانی محمد بزرگ نیا را نیز در کارنامهٔ بازیگری خود دارد. دو فیلم ورود آقایان ممنوع و مکس ازجمله فیلم های با مضمون طنز و پرفروشی هستند که پگاه آهنگرانی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

پگاه آهنگرانی در سال 1387 در بیست وهفتمین دورهٔ جشنواره بین المللی فیلم فجر نامزد نقش دوم زن برای فیلم زادبوم به کارگردانی ابوالحسن داوودی شد. او در فیلم های دیگری نظیر آقا یوسف، صداها، خواب زمستانی، سه زن و طبقه سوم نیز به ایفای نقش پرداخته است.

 

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی در کنار صابر ابر بازیگر سینما
 

مردان ارباب جمشید عنوان تازه ترین فیلم مستند پگاه آهنگرانی و درنا مدنی است که برای حضور در جشنواره سینما حقیقت آماده شده بود «مردان ارباب جمشید» مضمونی اجتماعی دارد و درباره سرگذشت هنرورهای سینما است که سال ها در حوزه سینما حضور داشتند و به فعالیت پرداختند.این فیلم نخستین کارگردانی مشترک آهنگرانی و مدنی است و هر دو، پیش از این تجربه ساخت فیلم های کوتاه و مستندی را در کارنامه خود داشتند. تهیه کنندگی این فیلم بر عهده سید امیر سیدزاده است.

 

از جمله عوامل این فیلم می توان به حمیدرضا اکبری تصویر بردار، میثم حسنلو صدابردار، آرش قاسمی صداگذار، شهرزاد هاشمی عکاس، سام بهشتی مشاور رسانه ای، سارا حدادی تبلیغات مجازی و امیر سیدزاده تهیه کننده اشاره کرد.

 

بازیگر

پگاه آهنگرانی در کنار سحر دولتشاهی و همایون ارشادی 

 

بیوگرافی ترانه علیدوستی + عکس های ترانه علیدوستی و همسرش

  • نام :ترانه
  • نام خانوادگی :علیدوستی
  • تاریخ تولد :1362/10/22
  • محل تولد :تهران
  • تحصیلات :دیپلم کامپیوتر
  • همسر:علی منصوری
  • فرزند:حنا
 

زندگینامه ترانه علیدوستی

زندگینامه کامل ترانه علیدوستی

 

زندگینامه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در 22 دی ماه 1362 در تهران به دنیا آمد. ترانه فرزند نادره حکیم الهی مجسمه ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد.

 

کودکی ترانه علیدوستی

کودکی خانم بازیگر در آغوش پدرش

 

حمید علیدوستی در سال 1354 در لیگ ایران با پیراهن تیم دارایی به میدان رفت. علیدوستی حضور در تیم هایی مثل هما و کشاورز را هم تجربه کرد و بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد.

 

ترانه علیدوستی عکس

پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی بازیگران شهرزاد

 

ترانه علیدوستی با علی منصور  ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد.

 

ترانه علیدوستی و همسر و دخترش

ترانه علیدوستی و همسر و دخترش حنا

دختر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی و دخترش

 

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد که کلارینت و پیانو می زد. در دورهٔ دبیرستان مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود که در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد.

 

پدر ترانه علیدوستی

حمید علیدوستی در کنار دخترش ترانه علیدوستی

 

فعالیت بازیگری ترانه علیدوستی

سال 1379 از طریق همین کلاس ها برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

 

ترانه علیدوستی

 

ترانه علیدوستی در فیلم من ترانه 15 سال دارم

او برای بازی در فیلم (من ترانه...) جایزهٔ سیمرغ بلورین بیستمین جشنوارهٔ فیلم فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد.

 

ترانه علیدوستی در ویژه نامه شماره 100 ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب 130 نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. همچنین در سال 1390، ماهنامه سینمایی فیلم او را به عنوان بهترین بازیگر زن دهه 80 انتخاب کرد.

 

ترانه علیدوستی

عکسهای ترانه علیدوستی

 

علیدوستی پس از تجربه های موفق سینمایی اش، بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایش فنز تجربه کرد. این نمایش با استقبال بسیاری روبه رو شد. سال 1380-1379 یک دورهٔ فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنریگذراند. او تا سال 1382 در فیلمی حضور نداشت و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

 

نویسندگی ترانه علیدوستی

 

نویسندگی ترانه علیدوستی

برادرش در چهارشنبه سوری سال 1383 فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی اتفاق افتاد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند.

ترانه علیدوستی به تازگی با بازی در فیلم استراحت مطلق به خوبی درخشید، او هم اکنون مشغول بازی در فیلم شهرزاد میباشد.

 

ترانه علیدوستی و رضا عطاران

ترانه علیدوستی و رضا عطاران در فیلم استراحت مطلق

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied