شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی مهناز افشار + تصاویرجدید

مهناز افشار (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی مهناز افشار + تصاویرجدید

مهناز افشار، بازیگر شناخته شده سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. او به واسطه موقعیت هنری، زندگی شخصی و خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی اش در سال‌های اخیر به یکی از سلبریتی‌های جنجالی در ایران تبدیل شده است. افشار زندگی حرفه‌ای و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در ادامه نگاهی به زندگی و کارنامه مهناز افشار داریم.

 

photo_2017-05-01_20-02-44

 

mahnaz_afshar_12

 

 

زندگی شخصی مهناز افشار

مهناز افشار متولد ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶، در تهران است. دیپلمش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در موسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت و در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، استاد برجسته تئاتر و بازیگری تعلیم دید. زندگی در یک خانواده مذهبی باعث شد که او با محدودیت‌ها و نارضایتی‌هایی برای کار بازیگری روبه رو شود، اما نارضایتی خانواده در نهایت نتوانست فعالیت حرفه‌ای او را محدود کند.

 

مهناز افشار در دوران دبیرستان

بسیاری از سلبریتی‌ها غیر از شغل حرفه‌ای خود، به صورت تفننی و تفریحی به مشاغل دیگری هم روی می‌آورند، مهناز افشار هم از این دسته است.

 

 

photo_2018-04-30_17-00-49

 

برادر کوچکتر مهناز افشار جواهر ساز است و همین موضوع باعث شده است که او نیز گاهی در این حوزه فعالیت کند. او درباره همکاری با برادرش در زمینه جواهرسازی می‌گوید:

«گاهی طراحی‌های جدیدی به او ارائه می‌دهم و او آن‌ها را می‌سازد.»

او مدتی نیز مزون لباس داشته است، اما به دلیل وقت گیر بودن آن کار را رها کرده است.

 

 

ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد. خطبه عقد او را سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین خواند.

 

مهناز افشار و یاسین رامین در ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ صاحب دختری به نام لیا شدند.

 

 

photo_2017-05-12_01-12-27

 

فیلم های مهناز افشار

افشار فعالیت حرفه‌ای در بازیگری را با مجموعه تلویزیونی "گمشده" به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد. او فعالیت سینمایی اش را با بازی در "شیر‌های جوان" و فیلم سینمایی "دوستان" به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۷۸ آغاز کرد.

 

 

lz5qq22pdue6slv9sxh8

 

این بازیگر سینما و تلویزیون با بازی در فیلم سینمایی "شور عشق" به کارگردانی نادر مقدس در سال ۷۹ به شهرت رسید. البته این شهرت او به خاطر بازی درخشانش در این فیلم نبود بلکه به خاطر چهره او بود. شباهت فراوان مهناز افشار به گوگوش خواننده مشهور پاپ در شهرت او در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد تاثیر به سزایی داشت.

 

در آغازدهه هشتاد مهناز افشار آرام آرام در کنار چند بازیگر دیگر از جمله محمد رضا گلزار، امین حیایی، بهرام رادان به چهره‌های پر فروش و موثر درگیشه و سینمای تجاری ایران تبدیل شد.

 

 

فیلم سینمایی "کما" از جمله تجربه‌های موفق مهناز افشار در گیشه بود. فیلمی ساخته آرش معیریان که با حضور محمد رضا گلزار و امین حیایی از فیلم‌های پر فروش سال ۸۲ شد.

پس از بازی در "کما" مهناز افشار با کارگردانان شناخته شده تری همچون فریدون جیرانی (سالاد فصل)، مانی حقیقی (کارگران مشغول کارند)، سیروس الوند (تله) همکاری کرد.

در سال ۸۴ مهناز افشار در فیلم "آتش بس" ساخته تهمینه میلانی بازی کرد. فیلمی که آن سال بیش از یک میلیارد تومان فروخت. نقش مقابل افشار در این فیلم را محمدرضا گلزار بر عهده داشت. او دو سال بعد در فیلم دیگری از تهمینه میلانی یعنی "تسویه حساب" نیز بازی کرد.

 

دیگر فیلم‌های سینمایی که مهناز افشار در دهه هشتاد در آن‌ها نقش داشت عبارتند از: محاکمه (ایرج قادری)، رییس (مسعود کیمایی)، کلاغ پر (شهرام شاه حسینی)، دعوت (ابراهیم حاتمی کیا)، شیرین (عباس کیارستمی)، پوپک و مش ماشالله (فرزاد موتمن)، خاطره (نادر طریقت)، پسرآدم دختر حوا (رامبد جوان) "قصه پریا" (فریدون جیرانی).

اما مهناز افشار در سال ۸۹ در دو فیلم سینمایی "برف روی کاج ها" (پیمان معادی)، "سعادت آباد" (مازیار میری) ایفای نقش کرد که در هر دو مورد توجه قرار گرفت. به عقیده برخی منتقدان بازی او در این دو فیلم از موفقترین بخش‌های کارنامه هنری اوست.

 

مهناز افشار در دهه ۹۰ فعالیت سینمایی اش را بازی در فیلم "یک عاشقانه ساده" (سامان مقدم) آغاز کرد. از دیگر آثاری که او در این دهه تا سال ۹۷ در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به: چه خوبه که برگشتی (داریوش مهرجویی)، پل چوبی (مهدی کرم پور)، متروپل (مسعود کیمیایی)، بیگانه (بهرام توکلی)، دلم می‌خواد (بهمن فرمان آرا)، نهنگ عنبر ۱ و ۲ (سامان مقدم)، ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا (عبدالرضا کاهانی)، گیلدا (امید بنکدار، کیوان علیمحمدی)، دارکوب (بهروز شعیبی)، لس آنجلس تهران (تینا پاکروان)، شاه کش (وحید امیرخانی)، اشاره کرد.

 

افشار در سال 93 در فیلم آموزگار ساخته ناصر سعیداف کارگردان تاجیکستان بازی کرد، که این حضور و نقش آفرینی او در تاجیکستان مورد توجه قرار گرفت.

 

مهناز افشار در سال ۹۷ نیز در آثاری همچون "آشفتگی" ساخته فریدون جیرانی، "آبی به رنگ آسمان" به کارگردانی امیر رفیعی و "ناگهان درخت" ساخته صفی یزدانیان بازی کرده است.

در کارنامه افشار ۵ سریال نیز دیده می‌شود. او سال ۷۷ در "گمشده"، ۹۲ در "کلاه قرمزی" به عنوان بازیگر مهمان، ۹۳ در "عشق تعطیل نیست"، ۹۵ در "عاشقانه" و ۹۷ در "گلشیفته" ایفای نقش کرده است.

او در دست کم در چهار نمایش نیز حضور داشته است. ۹۰ "آمدیم، نبودید، رفتیم"، ۹۱ "بیست و یک بار مردن در سی روز"، ۹۳ "دورهمی زنان شکسپیسر" و ۹۶ "اولیور توئیست" از جمله تئاتر‌هایی است که افشار در آن‌ها بازی کرده است.

 

 

46667_962

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی

    خدا رو شکر
    من که خیلی نگرانش بودم
    خیالم رو راحت کردید.
    مرده شور ببرتون با اینجور خبراتون

  • ناشناس

    بکش عزیزم راحت باش

  • مم

    به درک فقط مشکل ایرانیان سیگارکشیدن مهناز افشار است.

  • ناشناس

    به به !!! هنرکردی سیکارترک کردی هنرپیشه های پرادعای غیرواقعی

  • ناشناس

    با این براتون
    الان از این وطن فروش خبری مهمتر نبود.