شمانیوز
شما نیوز

جزئیات طرح هدفمندی یارانه کتاب

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با برشمردن مزایای طرح هدفمندی یارانه کتاب گفت: هر طرحی که بتواند فضای نمایشگاه کتاب را به لحاظ اقتصادی معاملات و مراودات سالم‌تر کند، ما از آن استقبال می‌کنیم.

جزئیات طرح هدفمندی یارانه کتاب
به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره طرح هدفمندسازی یارانه کتاب با مثبت و مطلوب خواندن این طرح اظهار داشت: هر طرحی که بتواند فضای نمایشگاه کتاب را به لحاظ اقتصادی معاملات و مراودات سالم‌تر کند، ما از آن استقبال می‌کنیم. رئیس اتحادیه ناشران خاطرنشان کرد: هر طرحی در ابتدا به دلیل ناآشنایی افراد، مخالفانی داشته و تطبیق همه با آن دشوار است، اما ارزشمندی طرح هدفمندی یارانه کتاب هنگامی مشخص می‌شود که مسیر صحیح را اجرا می‌کند. در این صورت چنانچه خدای ناکرده تخلفی در نمایشگاه صورت می‌گرفت، با اجرایی شدن این طرح، جلوی آن گرفته می‌شود.
جزئیات طرح هدفمندی یارانه کتاب
وی اظهار داشت: با ورود به مسیر هدفمندی یارانه کتاب باقی امور هم به شایستگی انجام می‌شود. فکر می‌کنم این مسأله جای بحث ندارد و به نظرم تصمیم اخذ شده کمک‌کننده خواهد بود. البته باید سطح پوشش آن بالا رود که در این صورت کیفیت نمایشگاه هم ارتقا می‌یابد. حسن‌پور با اطمینان خاطر به ناشران در این طرح گفت: جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که متولیان امر فکر همه جوانب را کرده‌اند تا اگر مشکلی حادث شد، برطرف شود و کل کار صحیح انجام شود. وی در پایان تصریح کرد: طرح هدفمندی یارانه کتاب عالی است و امیدوارم موفق شود. جلوگیری از نقد شدن یارانه و مصرف آن در غیر از مورد مصوب، جلوگیری از فروش کتب قاچاق، ایجاد امکان بازبینی سیاست‌های ارشاد در ارائه یارانه نشر و ایجاد امکان هدفمندسازی سیاست‌های تشویقی کتاب از اهداف طرح هدفمندسازی یارانه کتاب به شمار می‌روند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied