شمانیوز
شما نیوز

زندگینامه امیر جدیدی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد

زندگینامه امیر جدیدی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را در این صفحه ببینید .

زندگینامه امیر جدیدی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد

نام :امیر 

  • نام خانوادگی :جدیدی 
  • تولد :31 خرداد 1363
  • پیشه :بازیگر
  • شروع فعالیت :1389
  • مدرک تحصیلی :فوق لیسانس مهندسی صنایع

امیر جدیدی بازیگر جوانی که با فیلم هومن سیدی وارد دنیای هنر شد ، شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و توانست سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.امیر جدیدی برای بازی در فیلم عرق سرد و تنگه ابوقریب توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر 36 را از آن خود کند .

 

امیر جدیدی پیش از این جایزه ، برنده دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم های سیزده و پایان خدمت در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد و همچنین برای بازی در فیلم من، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود.

بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر جوان سینما

امیر جدیدی متولد 31 خرداد 1363 در تهران، بازیگر است . فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است می گوید همه زندگی اش جدا از سینما، زمین های تنیس و ورزش است.

امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر 96

امیر جدیدی که مدتی مربی هومن سیدی در تنیس بود بود به پیشنهاد وی چند کار تئاتری انجام داد و سپس در سال 1389 اولین بار در فیلم آفریقا به کارگردانی هومن سیدی به ایفای نقش پرداخت.

مصاحبه با امیر جدیدی بازیگر سینمای کشورمان

باورش سخت است. اما امیر جدیدی از نظر خیلی از کارشناسان پدیده جدید سینمای ایران لقب گرفته است. او امروز در جایگاهی است که خیلی از بازیگران باید برایش غبطه بخورند. چند تا فیلم بیشتر بازی نکرده اما چنان درخشیده که تقریبا همه تاییدش می کنند.

وقتی یک بازیگر که حالا نقش اول بازی می کند، خیلی راحت می گوید خودم هم نمی دانم سر صحنه چه اتفاقی می افتد، می گوید رویای ستاره شدن ندارد و خواب راه یافتن به تالار مشاهیر را نمی بیند و همه عشق اش بازی کردن است.

بازیگری که موقع حرف زدن احساس نمی کنید همین ها راهم دارد برای جلب نظر می گوید. برای متفاوت به نظر رسیدن. بازیگری که فکر نمی کنید دارد ادا در می آورد.

خیلی ها می گویند آینده سینما مال اوست. او نوید محمدزاده و دو سه تای دیگر که وسط کلی بازیگر اسمی، دارند فیلم به فیلم جلو می آیند و در هر تجربه بیشتر خود را ثابت می کنند.

امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر 96

امیر جدیدی با همین چند فیلمی که بازی کرده، آرزوی خیلی از کارگردان هاست. با چهره و قد و بالایی که جان می دهد برای سوپراستار شدن. برای محبوب شدن. برای حضور دائمی روی جلد روزنامه ها و روی دیوار اتاق ها اما خودش؟

اصلا برای این حرف ها تره خرد نمی کند. وقتی ازش تعریف می کنیم اپسیلونی خوشحال نمی شود. یعنی اینقدر می تواند خودش را کنترل کند؟ یعنی اینقدر به عضلات چهره اش مسلط است؟

او آنقدر در جواب دادن به سوالات راحت است و در عین حال چنان کوتاه جواب می دهد و از همه چیز طفره می رود که سخت بپذیریم، سر کارمان نگذاشته. که همه این رفتار، می تواند هوشمندانه و خاص یک چهره با استعداد نباشد. نمی تواند نباشد.

امیر جدیدی می گوید همه زندگی اش جدا از سینما، زمین های تنیس و ورزش است. برای مصاحبه هم با او قرار می گذاریم تا از تنیس به دفتر ما بیاید.

عکاس نشریه در ورزشگاه انقلاب همراه او می شود و از همانجا یکراست به دفتر تماشاگران می آیند. با همان لباس اسپرتی که می گوید محض شناخته شدن پوشیده، اگر نه، باز هم راحت تر از این می چرخد.

مصاحبه هم قرار است بیشتر درباره فیلم تازه اکران شده اش «اژدها وارد می شود» باشد. اما فراری بودن جدیدی از رسانه ها چاره ای باقی نمی گذارد جز اینکه از او کلی سوال پیش پا افتاده بپرسیم. اینکه متولد 1363 است و بچه اکباتان است و مهندس صنایع است و فلان و فلان. در حالی که هی می گوید به عقب برنگردیم.

به امیر جدیدی می گوییم او روی تخته پرش است. همان جایی که یک روز، مشابه امروز، حامد بهداد روی آن بوده و برای مدت ها تبدیل شد به سوژه شماره یک رسانه ها. روزهایی که حامد بهداد خودش را به در و دیوار می زد تا دیده شود.

حامد بهداد به همان جایی رسید که رسید و جایی است که امروز هست. امیر جدیدی اول راه است. نه خودش را به در و دیوار می زند و نه شهوتی برای دیده شدن دارد. همه حرفش این است که می خواهم بازی کنم. بهترین بازی ام را بکنم.

عجیب است. اغلب کسانی که بازی امیر جدیدی را دیده اند، از «آفریقا» تا امروز در «اژدها» می گویند او خیلی خوب است. خودش می گوید، نمی دانم، شاید ؟

چه خوب که می گویید خوبم. چند وقت دیگر باید دید او کجای سینما ایستاده، که توانسته این مسیر صعودی را تا بلوغ طی کند یا نه. تا آن موقع… بیایید فیلم هایش را تماشا کنیم. بیایید صحبت هایش را در این مصاحبه بخوانیم. بفرمایید. این شما و این امیر جدیدی!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied