وان، شهری کوچک در شرق ترکیه و هم مرز با استان آذربایجان غربی است. دلایلی از قبیل نزدیکی این شهر به ایران، جاذبه‌ها، بی‌نیازی به اخذ ویزا، وان ترکیه را به یکی از مقاصد خارجی محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل می‌کند. قدمت شهر تاریخی وان به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. تمدن‌ها و پادشاهی‌های مختلفی شامل بیزانسی، سلجوقی، اورارتویی، ارمنی و عثمانی، تاریخ وان را شکل داده‌اند. آثار تاریخی قابل‌ توجهی مانند قلعه وان از دوران اورارتویی و کلیسای صلیب مقدس متعلق به دوران ارمنی در این شهر بر جای مانده‌اند. همچنین طبیعت شهر با دریاچه‌ و گربه‌های خاص وان را هم باید در لیست جاهای دیدنی وان ترکیه قرار داد. اما شاید مهمترین دلیل سفر ایرانی ها به این شهر، مراکز خرید شهر وان باشد. با توجه به تمام این موارد، در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم جاذبه‌های گردشگری وان ترکیه را به شما معرفی کنیم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

دریاچه وان | بزرگترین دریاچه ترکیه

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، یکی از مهمترین جاهای دیدنی وان است. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه هم به حساب می‌آید که در سفر به شهر وان، برای گردش و تفریح گزینه‌ای عالی خواهد بود. این دریاچه که گاهی میزبان مسابقات ورزشی مانند قایق‌رانی می‌شود. همچنین از تفریحات دریاچه وان می‌توان به پیاده‌روی، عکاسی، قایق‌سواری و ماهیگیری اشاره کرد. بهترین زمان سفر به وان برای استفاده از تفریحات دریاچه فصل تابستان است.

در اطراف این دریاچه، می‌توانید شاهد بسیاری دیگر از مکان های دیدنی وان باشید. این دریاچه تقریبا مثلثی‌ شکل است و در یک حوضه محصور قرار دارد. آب‌ شور دریاچه وان، برای شرب و آبیاری مناسب نیست. جزایر آختامار، چارپاناک، آدیر و کوس از دیگر جاذبه‌ های دیدنی دریاچه وان هستند.

تغییرات فصلی سطح آب دریاچه وان در حدود ۵۰ سانتی‌متر در سال است. در ماه‌های زمستان، این دریاچه کمترین مقدار سطح آب را دارد و پس‌ از آب‌شدن برف ها در بهار، سطح آب آن شروع به افزایش می‌کند. آب اضافی از برف‌های ذوب‌شده کوه‌های اطراف، سطح آب دریاچه را در ماه جولای به بالاترین میزان خود می‌رساند.

دریاچه وان
  • آدرس دریاچه وان ترکیه: غرب شهر وان ترکیه

جزیره آختامار | با افسانه‌ ای کهن از عشق

یکی از چهار جزیره دریاچه زیبای وان، جزیره آختامار است که دومین جزیره بزرگ در میان سایر جزایر و از جاهای دیدنی وان است. از جاهای دیدنی جزیره آختامار وان می‌توان به کلیسای صلیب مقدس، یکی از جاذبه‌ های مهم تاریخی شهر، اشاره کرد. علاوه‌بر چشم‌انداز زیبای این جزیره که شامل دریاچه دل‌نواز وان و رشته‌کوه‌های اطراف آن می‌شود، خود جزیره هم طبیعتی چشم‌نواز دارد.

جزیره آختامار، افسانه‌ای شنیدنی دارد. بر اساس افسانه‌ها در این جزیره دختری زندگی می‌کرد که مردی از خارج جزیره عاشق و دلباخته او بود. این مرد عاشق، هر شب برای دیدار با معشوق خود از دریاچه وان می‌گذشت تا به جزیره محل سکونت دختر برسد. در یکی از همین شب‌ها، در دریاچه طوفانی به پا می‌شود و مرد که نمی‌تواند از آن جان سالم به در ببرد، با فریادزدن نام دختر، جان خود را از دست می‌دهد. نام این دختر، تامارا بوده و مرد عاشق در آخرین لحظات زندگی، با ناله کلمات آخ تامارا را به زبان می‌آورد. نام آختامار یا آکدامار هم برای همیشه روی این جزیره ماند!

جزیره آختامار وان ترکیه

شاید برایتان جالب باشد تا داستان دیگری که درباره این افسانه وجود دارد را هم بشنوید. برخی هم این‌گونه داستان را تعریف می‌کنند که دختر قصه ما، یک شاهزاده و مرد عاشق، فردی عادی بوده است. هر شب این مرد عاشق با نور فانوسی که دختر آن را نگه می‌داشته، با شنا در دریاچه، خود را به جزیره می‌رساند. در یکی از این شب‌ها، پدر دختر که از این موضوع باخبر شده بود، فانوس او را می‌شکند. مرد هم در تاریکی شب و بدون راهنما راهش را گم می‌کند و در دریاچه غرق می‌شود. این جزیره در فاصله ۳ کیلومتری از خط ساحلی قرار دارد. شما می‌توانید در اسکله دریاچه وان، سوار کشتی شوید و در مدت ۲۰ دقیقه به این جزیره از زیباترین جاهای دیدنی وان برسید.

  • آدرس: غرب شهر وان ترکیه، شهر گواش (Gevaş)، جنوب دریاچه وان

جزیره آدیر | پناهگاهی قدیمی برای هزاران ارمنی

جزیره آدیر، بزرگترین جزیره وان، هم داستانی خود را دارد؛ داستانی غم‌انگیز که واقعی و برگی از تاریخ است. در سال‌های نسل‌کشی ارامنه، حدود ۱۲ هزار ارمنی به این جزیره پناه بردند. تعداد زیادی از آن‌ها به‌ دلیل گرسنگی و وضعیت نابسامان موجود، جان خود را از دست دادند و در قبرستانی که آن هم امروزه جزو جاذبه‌های این جزیره محسوب می‌شود، دفن شدند. تعدادی از آن‌ها هم با پناه‌آوردن به این جزیره، جان خود را نجات دادند. کلیسایی ارمنی به نام کلیسای سنت جرج در این جزیره قرار گرفته که ساخت آن به صدها سال پیش برمی‌گردد و جزو مکان‌های تاریخی و دیدنی وان به حساب می‌آید.

جزایر وان ترکیه
  • آدرس: شمال وان، شمال شرقی دریاچه وان، ناحیه توشبا (Tuşba)
van 1 مراکز خرید وان

جزیره چارپاناک | جزیره‌ای کوچک و خاص

بعد از جزیره آکدامار، جزیره محبوب و معروف دیگری به نام جزیره چارپاناک در شهر وان ترکیه قرار دارد. این جزیره هم در دسته زیباترین جاهای دیدنی وان قرار می‌گیرد. اگر قصد بازدید از جزیره آدیر را دارید، در مسیر خود حتما سری هم به این جزیره کوچک غیر مسکونی بزنید. در حال حاضر، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند و بنای صومعه‌ای قدیمی و دیدنی هم از زمان‌های دور هنوز در آن پابرجاست. برای رفتن به این جزیره، به زمان کافی و پرداخت هزینه نیاز دارید؛ پس این موارد را هم از پیش در نظر بگیرید.

جزیره چارپاناک وان
  • آدرس: غرب شهر وان ترکیه، شرق دریاچه وان، ناحیه توشبا

آبشار مرادیه | شگفتی زیبای طبیعت

یکی از زیباترین شگفتی‌های طبیعت در شهر وان که همه افراد از گردشگران خارجی گرفته تا مردم شهر، مجذوب آن هستند، آبشار مرادیه است. این آبشار در هر فصلی از سال، زیبایی‌های منحصربه‌فردی را در پیش چشم بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. بدون شک تماشای این آبشار روی رودخانه زیبای وان و چشم‌انداز دیدنی اطراف این جاذبه خاص، یکی از بهترین تفریحات وان محسوب می‌شود. نام این آبشار از نام یکی از سلاطین عثمانی گرفته شده و از جاذبه‌های طبیعی کهن و بسیار محبوب آن ناحیه محسوب می‌شود. این منطقه از بهترین جاهای دیدنی وان است که در سفرتان به این شهر، نباید از گردش در آن غافل شوید.

آبشار مرادیه وان
  • آدرس: استان وان در ترکیه، شمال شهر مرادیه

خانه گربه‌ های وان | خاص‌ ترین جای دیدنی شهر

به طور حتم یکی از خاص‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری وان گربه‌های این شهر آن هم از نژادهای کمیاب هستند. خانه گربه‌های وان از آن مکان‌هایی است که اگر به حیوانات و مخصوصا گربه‌ها علاقه داشته باشید، یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین تجربه‌های خود را در آن خواهید داشت. این خانه با نمونه خاص گربه‌های این شهر، حتی افرادی که شاید علاقه‌مند نباشند را هم به خود جذب خواهد کرد.

این گربه‌هایی که از آن‌ها حرف می‌زنیم، نمونه‌ای خاص از گربه‌سانان هستند که رنگ چشمان متفاوتی دارند؛ یک چشم آن‌ها به رنگ آبی و دیگری کهربایی است! نکته عجیب دیگر درباره این گربه‌های متفاوت و نادر، این است که برخلاف دیگر گربه‌ها، این نژاد از آب فراری نیستند، بلکه آب‌تنی را هم دوست دارند! مردم این شهر، معتقدند که این گربه‌ها، همان نژاد گربه‌هایی هستند که حضرت نوح وارد کشتی بزرگ خود کرد.

خانه گربه‌های وان هم در سال ۱۹۹۹ برای نگهداری از این نژاد خاص تاسیس شد؛ اما به‌مرور خانه‌ای شد برای بسیاری از گربه‌های زیبایی که می‌توانید در کنار آن‌ها وقت بگذرانید، به آن‌ها غذا بدهید و با آن‌ها بازی کنید. این خانه، جزو جالب‌ترین جاهای دیدنی وان است و نکته جالب اینکه اگر برای بازدید اول بلیط تهیه کنید، در دفعات بعدی می‌توانید رایگان از آن دیدن کنید.

خانه گربه‌ های وان
  • آدرس: شمال شهر وان ترکیه، دانشگاه وان
  • ساعت بازدید: همه روزهای هفته از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۸:۳۰
  • تلفن تماس: +۹۰۵۳۷۷۴۷۰۰۶۵
  • آدرس وب‌سایت: vankedisi.yyu.edu.tr
main 2 بهترین هتل های وان

قلعه وان | از بزرگترین قلعه‌ های قدیمی ترکیه

یکی از بی‌ نظیرترین جاهای دیدنی وان، منطقه‌ای است که در آن، یک قلعه عظیم سنگی در بالای تپه‌ای رو به شهری سه هزار ساله قرار دارد. قلعه وان در بلندای تپه‌های شهر سه هزار ساله اورارتو، یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر به حساب می‌آید. بازدید از این قلعه با چشم‌انداز زیبایی از دریاچه وان و خرابه‌های به‌جای‌مانده از شهری متعلق به هزاران سال پیش، حسی خاص و دوست‌داشتنی را به شما منتقل خواهد کرد.

مورد بسیار جالب دیگر در این منطقه، کتیبه‌ قدیمی و منسوب به خشایار‌شاه است. گویا روی این کتیبه متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد، حکاکی‌هایی از داریوش بزرگ قرار داشته و بعدها در زمان خشایار‌شاه هم سخنانی به سه زبان بابلی، فارسی کهن و ایلامی روی آن حک شد. این قلعه که ساخته تمدن چندین هزار ساله اورارتو محسوب می‌شود، در آن زمان‌ها از بزرگترین قلعه‌های سنگی کشور ترکیه بود. این منطقه، مجموعه‌ای کامل از طبیعتی زیبا و آثار تاریخی بسیار کهن را برای بازدید گردشگران ارائه می‌دهد.

قلعه وان ترکیه
  • آدرس: شهر وان ترکیه، انتهای خیابان سنبل (Sümbül)  
  • ساعت بازدید از قلعه وان: همه‌روزه از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰

قلعه هوشاپ | نمادی از قدرت و شکوه

قلعه افسانه‌ای هوشاپ از خاص‌ ترین مکان های دیدنی وان است که به قرون وسطی مربوط می‌شود. بر اساس افسانه‌ها، دستان سازنده این قلعه را قطع کرده‌اند تا هرگز قلعه‌ای به قدرتمندی قلعه هوشاپ ساخته نشود! این قلعه عظیم در واقع مجموعه‌ای از قلعه‌های داخلی و خارجی را داراست. ۴۰ برج، محافظ قلعه‌های خارجی هستند و این قلعه‌ها شامل مسجد و تعدادی اقامتگاه می‌شوند.

قلعه داخلی در بلندترین نقطه و داخل این مجموعه بزرگ، ۳ حیاط با دیوارهای بلند قرار دارد. این حیاط‌ها هم خود به بخش‌های مختلف با کاربردهای متفاوت تقسیم شده‌اند. این قلعه باشکوه روی تپه و شیب‌های سنگی واقع شده است. قلعه هوشاپ دفعات زیادی تخریب شده و مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه هم بخش‌های زیادی از آن از بین رفته؛ اما همچنان با عظمت خود، بیننده‌ها را مجذوب می‌کند. حتی کتیبه مربوط به زمان و شیوه ساخت آن هم هنوز بر سر دروازه غربی آن دیده می‌شود.

جاهای دیدنی وان ترکیه
  • آدرس: ۵۰ کیلومتری شهر وان، جاده حکاری (Hakkâri)
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

موزه وان | موزه‌ مردم‌ شناسی و باستان‌ شناسی

شهر وان در گذشته‌های بسیار دور، پایتخت تمدن اورارتویی بود و در دوران سلجوقی و عثمانی، همچنان اهمیت خود را حفظ کرد. ایده تاسیس موزه برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ با لزوم حفظ سرمایه‌های فرهنگی به‌دست‌آمده از مناطق درون‌مرزی وان که میزبان تمدن ‎های زیادی بوده است، مطرح شد.

در این موزه که از جذابترین جاهای دیدنی وان است، مجموعه‌ای متمایز از آثار باستانی استان وان و اطراف آن در سالن‌های نمایشگاهی و در ساختمان جدید موزه با رویکرد موزه‌شناسی معاصر برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. بخش‌هایی که در آن‌ها آثاری از پارینه‌سنگی، نوسنگی، کالکولتیک یا مس‌سنگی، اورارتویی، ایرانی، رومی، بیزانسی، اسلامی، سلجوقی، ترکی-اسلامی و دوره عثمانی به نمایش درآمده‌اند، بازدیدکنندگان را به یک سفر تاریخی منحصربه‌فرد می‌برند.

مجموعه موزه که مساحتی تقریبا ۱۰۰۰۰ متر مربعی را در بر می‌گیرد، دارای کافه‌تریا، سالن کنفرانس، کلاس‌های درس، کتابخانه تخصصی، زمین‌های بازی کودکان، غرفه سوغات و سالن‌های نمایشگاه موقت است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها، تجربه‌هایی ویژه‌ داشته باشند.

موزه وان ترکیه
  • آدرس: شهر وان ترکیه، ابتدای خیابان سنبل
  • تلفن تماس: +۹۰۴۳۲۲۱۶۱۱۳۹
  • ساعت بازدید: همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰

صومعه واراگاوانک | صومعه ای معروف به یدی کلیسه

با یکی دیگر از مهمترین و دیدنی‌ ترین جاذبه‌های گردشگری وان آشنا شوید. در دل دشت‌های وان، صومعه‌ای بزرگ به نام واراگاوانک قرار دارد که به یدی کلیسه یعنی هفت کلیسا معروف است. با توجه به این اسم، شاید فکر کنید این صومعه دارای ۷ کلیساست؛ اما ۵ کلیسا، کتابخانه و برج ناقوس این مجموعه زیبا و کهن را تشکیل می‌دهند.

کلیساهای این مجموعه به ۲ گروه تقسیم می‌شوند و در سال‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. قدیمی‌ترین آن‌ها، کلیسای سنت سوفیا، به قرن هشتم میلادی تعلق دارد. این صومعه در زمان نسل‌کشی ارامنه توسط عثمانیان مورد تخریب قرار گرفت؛ اما همچنان پابرجا مانده است. این مجموعه و چشم‌انداز زیبای آن از مواردی هستند که حتما باید آن‌ها را در لیست گردش خود در این شهر قرار دهید.

صومعه واراگاوانک شهر وان
  • آدرس صومعه واراگاوانک: استان وان در ترکیه، ۹ کیلومتری جنوب شرق وان

مسجد کایا چلبی | مسجدی چند صد ساله

یکی دیگر از جاهای دیدنی وان که برخوردار از ارزش تاریخی و معنوی است را می‌توان مسجدی ۵۰۰ ساله متعلق به سال ۱۶۶۰ میلادی معرفی کرد. شخصی به نام کایا چلبی، ساخت این مسجد را آغاز کرد و اتمام ساخت آن ۳ سال و تا پس‌ از مرگ کایا چلبی طول کشید. این مسجد سنگی با آجر‌های سفید و سرخ ساخته شده، یک مناره در یکی از گوشه‌ها قرار گرفته و یک گنبد بزرگ و ۴ گنبد کوچک نیز مقابل آن ردیف شده‌اند.

سردر و محراب این مسجد دیدنی و زیبا، دارای معماری بسیار چشم‌نواز و خاص هستند. در این بخش‌ها، می‌توانید شاهد مقرنس‌کاری و کنده‌کاری‌های گل‌وبوته و اشکال هندسی باشید. این مسجد که تا به امروز، سالم باقی مانده، برای مردم محلی هم از ارزش بالایی دارد. در مجموع، بنای این مسجد ساده به نظر می‌آید؛ اما جزئیات و معماری خاص به آن ظاهری دلنشین بخشیده‌ است.

جاذبه های گردشگری وان
  • آدرس: شهر وان ترکیه، ناحیه اسکله وان، مسیر اسکی کال (Eski Kale Yolu) 

پارک‌ های آبی وان | از بهترین جاهای تفریحی شهر وان

از دیگر موارد معروف در میان جاهای دیدنی وان، پارک‌های آبی در این شهر هستند. در این شهر، ۳ پارک آبی وجود دارند که ۲ مورد از آن‌ها، روباز و کوچک‌ترین آن‌ها سرپوشیده است. پارک آبی وان (Van Aqua Park)، بهترین پارک آبی وان به شمار می‌رود. این پارک آبی در فضایی وسیع، به زیبایی تمام و با همه امکانات رفاهی برای عموم افراد از جمله گردشگران در دسترس است. این پارک تنها در فصل‌های بهار و تابستان در اختیار مشتریان در همه سنین خواهد بود.

یکی دیگر از پارک های آبی روباز وان، دیوان بیچ (Divan Beach Aqua Park) است که فضایی شبیه به رستوران و سرسره‌های مدرن‌تر دارد. در این پارک، در کنار بهره‌مندی از تفریحات آبی، می‌توانید از خوردن غذایی لذیذ هم لذت ببرید. این پارک در تمام فصول باز و برای مردم بومی هم از مکان‌های محبوب به شمار می‌رود. پارک آبی چاغداش (Çağdaş Aqua park) سومین و کوچک‌ترین پارک محسوب می‌شود. در این پارک هم در تمام فصول سال، می‌توانید به تفریحات آبی و گذراندن زمانی خوش بپردازید.

پارک آبی وان
  • آدرس پارک آبی بزرگ وان (Van Aqua Park): شهر وان ترکیه، جاده ایپک یولو (Ipekyolu)
  • آدرس پارک آبی دیوان بیچ یا همان Divan Beach Aqua Park: جنوب شهر وان
  • ساعت بازدید از پارک آبی Divan Beach Aqua Park: همه‌روزه از ساعت ۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵
  • آدرس پارک آبی چاغداش: شهر وان ترکیه، منطقه آناتولی شرقی
  • ساعت بازدید از پارک آبی چاغداش: همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹:۰۰ الی ۲۳:۰۰

خیابان جمهوریت | معروفترین خیابان خرید وان

یکی از بهترین جاهای دیدنی وان برای خرید و گشت‌وگذار، خیابان جمهوریت است. این خیابان در مرکز شهر وان قرار دارد و یکی از مکان‌های مناسب برای خرید و تهیه سوغاتی در این شهر محسوب می‌شود. اگر قصد دارید عصر یک روز را به گشتن میان مغازه‌ها و پاساژها و در کنار آن، خوردن غذا یا خوراکی‌هایی دلپذیر و خوشمزه اختصاص دهید، در سفرتان به این شهر از خیابان جمهوریت دیدن کنید.

شما می‌توانید سوغاتی‌ ها و غذاهای محلی شهر وان را هم از مغازه‌ها و بازارهای این خیابان تهیه کنید و خریدی لذت‌بخش از میان برندهای معروف دنیا داشته باشید.  با خوردن غذاهای محلی و خوش‌طمع در رستوران‌ها و کافه‌های خیابان جمهوریت، گشتن در این خیابان را برای خود به‌یاد‌ماندنی کنید.

خیابان جمهوریت وان
  • آدرس: شهر وان ترکیه، خیابان جمهوریت در مرکز شهر 

مرکز خرید AVM وان

مرکز خرید ای‌ وی‌ ام وان هم یک مرکز خرید بزرگ‌ و مشهور در این شهر است و هم در فهرست بهترین جاهای دیدنی وان قرار می‌گیرد. ای وی ام یکی از مراکز خرید محبوب ایرانی ها در شهر وان است که بیش از ۱۰۰ مغازه و فروشگاه دارد. در این مغازه‌ها، پوشاک برای تمام سنین، کیف، کفش، جواهرات، لوازم الکترونیکی و بسیاری محصولات دیگر از برندهای معروف دنیا برای فروش وجود دارند.

این مجموعه دارای امکانات رفاهی کامل و خوبی اعم از کافه و رستوران، سرویس بهداشتی، مسجد، پارکینگ، زمین بازی برای کودکان و بسیاری موارد رفاهی و تفریحی دیگر است. با این موارد، می‌توانید در مدت خرید، از حضور خود در این مرکز نهایت استفاده و لذت را هم ببرید.

مرکز خرید AVM وان
  • آدرس: شهر وان ترکیه، خیابان جمهوریت، پلاک ۱۴۷
  • ساعت بازدید: همه روزهای هفته از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰
  • تلفن تماس: ۴۳۲۲۲۲۰۲۰۲
  • وب سایت: vanavm.com.tr

شهر وان، سفر خارجی ارزانقیمت

امروزه شهر وان به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شده است. اگر برای گردش، شهر کوچک و پرجاذبه‌ و در عین حال ارزانقیمت را می‌خواهید، شهر وان ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی وان از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن یک تعطیلات کامل است. این سفر برای شما همراه با گردش در طبیعتی زیبا، بازدید از بسیاری از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی و خرید بهترین محصولات و برندها در بهترین مراکز خرید خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر به وان در مجله گردشگری فلای تودی را مطالعه کنید.

اگر تجربه سفر به وان، بازدید از جاذبه ها و مراکز خرید این شهر را دارید، اطلاعات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی وان

بهترین فصل سفر به وان ترکیه چه فصلی است؟

فصل‌های بهار و تابستان، بهترین فصل‌ سفر به شهر وان در کشور ترکیه هستند. در فصل‌های پاییز و زمستان هم این شهر زیبایی خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما دمای هوای سرد این شهر را نیز باید تحمل کنید.

معروفترین جاذبه‌های گردشگری وان ترکیه کدامند؟

از معروفترین جاذبه‌های دیدنی این شهر، می‌توان به دریاچه وان، قلعه وان، یدی کلیسه، خانه گربه‌های وان، جزیره آکدامار و قلعه هوشاپ اشاره کرد.

جاهای دیدنی وان در فصل‌های مختلف کدامند؟

اگر در فصل‌های سرد سال یعنی پاییز و زمستان به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است بیشتر به سراغ جاذبه هایی مثل موزه وان، خانه گربه‌های وان و مراکز خرید این شهر بروید. در بهار و تابستان که بهترین زمان سفر به این شهر هستند، می‌توانید علاوه‌ بر موارد گفته‌شده، گشت‌وگذار در طبیعت، جزایر و آثار و بناهایی که در فضای باز قرار دارند، را هم تجربه کنید. 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید