معرفی سایت های غواصی در کیش - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88925
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ |

معرفی سایت های غواصی در کیش

کیش یکی از زیباترین جزیره های کشور ایران و جزء مقاصد توریستی پر طرفدار آن است که هرسال تعداد زیادی مسافر را از داخل و خارج کشور به سوی خود می کشاند. این جزیره در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و با سفر به این نقطه می توان شگفتی های عجیبی از طبیعت را مشاهده کرد. باید بدانید که مسافران در صورت علاقه به دیدن دنیای زیر آب، در این جزیره می توانند غواصی کنند.
معرفی سایت های غواصی در کیش

کیش یکی از زیباترین جزیره های کشور ایران و جزء مقاصد توریستی پر طرفدار آن است که هرسال تعداد زیادی مسافر را از داخل و خارج کشور به سوی خود می کشاند. این جزیره در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و با سفر به این نقطه می توان شگفتی های عجیبی از طبیعت را مشاهده کرد. باید بدانید که مسافران در صورت علاقه به دیدن دنیای زیر آب، در این جزیره می توانند غواصی کنند.

سایت های غواصی باکیفیت و حرفه ای برای مسافران و دریادوستان وجود دارند. در واقع می توان گفت تفریحات آبی جزء محبوب ترین و مهمترین تفریحات جزیره کیش به شمار می رود. در نتیجه افراد زیادی جزیره کیش را برای انجام تفریحات آبی در سایت های غواصی با کیفیتش انتخاب می کنند. تماشای آبزیان کوچک و بزرگ در دل دریا می تواند تجربه ای خاص برای افراد باشد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\معرفی سایت های غواصی در کیش_files\images_1689663386_64b6379ab261b.jpg

سایت های متفاوت غواصی در جزیره کیش

به دلیل استقبال خوبی که از غواصی در جزیره کیش به عمل آمده، سایت های متفاوتی در آن تأسیس شده که هریک درون یکی از سواحل جزیره قرار دارند. در ادامه با تعدادی از این سایت ها آشنا می ‌شویم:

سایت غواصی بیگ کورال و ژوراسیک پارک

مجموعه سایت غواصی بیگ کورال و ژوراسیک پارک در شرق کیش واقع شده است که از جاهای دیدنی کیش به شمار می رود. غواصی در این ساحل تجربه تماشای ۶ تا ۸ متر زیر آب را به شما خواهد داد و جریان آب درون آن نیز، بسیار ملایم استو جزر کامل به ۵ متر می در این ساحل گونه ‌های جانوری جالبی را می ‌توان از نزدیک مشاهده کرد. انواع فرشته ماهی، طوطی ماهی، جعبه ماهی، ماشه ماهی، پروانه ماهی، هامور، بزماهی، آنجل و غیره در این منطقه زندگی می‌ کنند.

ویژگی های غواصی در این مجموعه:

  • میزان دید در دریا: ۶ تا ۸ متر
  • عمق: ۵۵ متر
  • جریان آب: ملایم

سایت غواصی ساترن کرک کیش

یکی دیگر از سایت های غواصی در کیش سایت غواصی استرن کرک می باشد که نسبت به سایر سایت های دیگر دورتر هستش به همین دلیل است بازدید کننده کمتری دارد و و در ۵ کیلیوتری جزیره قرار دارد و از یک شکاف پله ای برخوردار است که تا عمق ۲۲ متری ادامه دارد می باشد که زیبایی آن را چند برابر کرده است و دسترسی آن فقط با قایق امکان پذیر است و برای افراد تازه کار توصیه نمی شود و بهترین سایت غواصی کیش می باشد و پوشش گیاهی و آبزیان آن بسیر زیبا است این سایت از آبزیان بلک تیپ، خفاش ماهی ها و بارکوردا بهره می برد و این آبزیان جذابیت غواصی را چند برابر می کند.

سایت غواصی دشت ستاره ها

یکی دیگر از سایت های غواهی که جز جاذبه های کیش محسوب و با توجه به دور بود و در دسترس نبودن زیاد بزدید کننده ندراد و به همین دلیل بکر بودن آن ارزش بازدید را دارد و این سایت در عمق ۱۶ متری قرار گرفته است و به دلیل بستر شنی هیچ گونه پناهگاهی وجود ندارد و بیشتر آبزیان به صورت مهاجر مشاهده می شود و ستاره های دریایا زیادی در این سایت مشاهده می کنید که در هیچ جا ممکن نیست آن را ببینید و سایت غواصی دشت ستاره ها به تجربه کافی نیاز دارد و مناسب افراد تازه کاره نمی باشد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\معرفی سایت های غواصی در کیش_files\images_1689663386_64b6379ac3c08.jpg

سایت غواصی الدورادو

جزیره کیش برای حفاظت از جاذبه های دریای این جزیره سعی کرد که چندین مجسمه را در عمق دربا قرار بدهد که مورد توجه سایت های غواصی قرار نگرفت و این مجسمه در عمق ۹ متری دریا قرار دارد که محل زیست تعدادی آبزیان مثل خفاش ماهی، خنو، پروانه ماهی و تعدادی دیگر از آبزیان می باشد.

سایت غواصی وانت مغروق

این سایت یکی از نزدیک ترین مرکزهای غواصی کیش است که یک خودرو هایلوکس در عمق ۷ متری دریا قرار دارد که بعد از چندین سال زیستگاه آبزیان زیادی شده است که می توان به سرخو، دامسل، پروانه ماهی و … اشاره کرد و در فاصله ۳۰۰ متری از ساحل واقع شده است.

سایت غواصی کشتی مخروق

این سایت در جنوب جزیره واقع شده است که یک کشتی کوچک بوده است که بار خرما داشته است و البته به کشتی خرما نیز شهرت دارد و در زمان پایین آمدن سطح دریا سر کشتی مشخص می شود و اطراف کشتی پر از جلبک ها و توتیای کوچک است و در عمق ۵ متری دریا قرار گرفته است و مناسب افراد تازه کار می باشد و در این سایت می توانید علاوه بر این کشتی آبزیانی مانند ملوان ماهی، هامور، سرخو گیش، نودی برانچ و انواع فرشته ماهی ها را مشاهده کنید.

سایت غواصی داما

این سایت مانند سایت بالا یک کشتی غرق شده است که بعد از چندین سال تبدیل به زیستگاه آبزیان شده است این کشتی سنپالی که در عمق ۳۳ متری آب قرار دارد که در سال ۸۴ در جزیره کیش غرق شده است و تبدیل به یک جای مناسب برای غواصی شده است و برای ورود به این عمق باید تخصص کافی در زمینه غواصی داشته باشید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\معرفی سایت های غواصی در کیش_files\images_1689663386_64b6379ace0d9.jpg

سایت غواصی کشتی یونانی

کشتی یونانی شاید یکی از جاذبه های دیدنی کیش می باشد که کمتر کسی آن را ندیده باشد و یکی از سایت های غواصی که بسیاری از گردشگران جذب خود می کند این سایت غواصی هست که در عمق ۵ متری دریا قرار دارد و پروانه آن در ۸ متری عمق دریا قرار گرفته است.

به نقل از فلای تودی

“جزیره زیبای کیش یکی از لوکس ترین جزایر جنوبی ایران است که در میان گردشگران ایرانی و خارجی طرفداران بسیاری دارد. جزیره کیش در مقایسه با سایر جزایر مدرن‌تر و توسعه یافته‌تر است. “

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم جزیره قشم به نام غواصی صحبت کردیم. سایت های غواصی جزء جا‌های دیدنی قشم به شمار ‌می‌ روند و هرکدام ویژگی های خاص خود را برای این تفریح هیجان‌انگیز دارند. با ورود به دریا و شنا کردن تا عمق آب‌های خلیج فارس می‌ توانید از شگفتی‌های دنیای زیر آب لذت ببرید. برای داشتن سفری بی‌دغدغه در جزیره زیبای قشم، می ‌توانید از طریق سایت فلای تودی برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو اقامتگاه اقدام کنید.

سایت: https://www.flytoday.ir

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، کوچه ادایی، پلاک ۲، طبقه ۲

تلفن: ۴۲۴۰۵۰۰۰-۰۲۱

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.