شمانیوز
شما نیوز

ساخت ربات ایمپلنت دندان برای اولین بار در ایران

ربات «اچینگ» ایمپلنت دندان توسط فناوران پارک فناوری پردیس، ساخته شد.

ساخت ربات ایمپلنت دندان برای اولین بار در ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، از دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان، طراحی و ساخته شده توسط یک شرکت دانش بنیان رونمایی شد.

از ویژگی‌های برجسته این دستگاه، کاربرد آن برای اولین بار در ایران جهت تولید ایمپلنت دندانپزشکی است. همچنین در این دستگاه برای اولین بار در ایران از تکنولوژی اولترا سونیک به منظور تسریع فرایند اچینگ استفاده شده است.

این  شرکت یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری است که به تازگی موفق به ساخت دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان شده است. این دستگاه به سفارش یک شرکت داخلی دیگر تولید کننده ایمپلنت‌های دندانپزشکی طراحی شده و به تولید رسیده است. استفاده کاربردی از این ربات در تولید ایمپلنت پزشکی برای نخستین بار صورت گرفته است.

 

ربات مذکور، به صورت کاملا اتوماتیک قطعات ایمپلنت تراشکاری شده را در هفت ایستگاه کاری و در دو مرحله با استفاده از اسید هیدرو فلوئوریدریک و اسید کلریدریک اچینگ شده و در هر مرحله برای رفتن به مرحله دیگر با محلول قلیایی خنثی‌سازی کرده و با آب مقطر شستشو می‌دهد.

مرحله اچینگ دوم به صورت کاملا ابتکاری در محیط اولتراسونیک انجام می‌شود و از نوآوری‌های این صنعت در دنیاست. این دستگاه سیستمی کاملا اتوماتیک دارد و توسط مانیتور ده اینچی لمسی و پی ال سی در سه سطح دسترسی قابل برنامه‌ریزی و کنترل است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied