شمانیوز
شما نیوز

جهت ثبت نام مسکن ملی اینجا کلیک کنید

معاون وزیر راه و شهرسازی : کارهای مقدماتی ورود به مرحله ثبت‌نام پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن انجام شده و به زودی نام‌نویسی از متقاضیان آغاز می‌شود.

جهت ثبت نام مسکن ملی اینجا کلیک کنید

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا : محمود محمود زاده گفت: عملیات اجرایی پروژه اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بسیاری از استان‌ها و شهرها آغاز شده و به زودی ثبت نام به تفکیک استان‌ها شروع می‌شود. این پروژه در هر استان مقتضیات خاص خود را دارد. فعلا ثبت نام در کرمان آغاز شده و در سایر مناطق نیز کارهای مقدماتی در حال  انجام است که به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

وی درباره اقدامات دولت برای کنترل بازار مسکن گفت: چند اقدام را برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم. افزایش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است. موضوع دیگر بحث مالیات بر واحدهای خالی است که چند سال رها شده بود. هم‌اکنون با توجه به تکلیف قانونی و دستوری که وزیر راه و شهرسازی صادر کرده، سامانه املاک و اسکان مراحل راه‌اندازی خود را در وزارت راه و شهرسازی طی می‌کند اما کاربر آن وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی است. به شکل فشرده روی این سامانه کار کرده‌ایم که شرح خدمات و پیش‌نویس‌ها انجام شده و امیدواریم ظرف پنج تا شش ماه آینده به سازمان امور مالیاتی تحویل دهیم.

 

محمود زاده

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد واحدهای مسکونی کشور خالی است که باید با ابزار مالیاتی مثبت و بازدارنده وارد بازار شود. کسانی که املاک را به بازار ارایه می‌دهند تشویق می‌شوند و برای مالکانی که واحدها را نگه می‌دارند ابزارهای بازدارنده در نظر می‌گیریم.

 

در حال کار بر روی موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم

محمودزاده، اجاره‌داری حرفه‌ای را برنامه دیگر وزارتخانه دانست و گفت: به شکل ویژه  در حال کار بر روی موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود. در این بخش فصل اجاره را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به موضوعاتی همچون ودیعه می‌پردازد.

 

وی درباره اقداماتی برای کمک به سازندگان مسکن اظهار کرد: هم‌اکنون مکانیزم فروش مصالح از طریق کارت اعتباری بین یک مجموعه با هماهنگی بنیاد مسکن در حال انجام است و کارها پیش می‌رود. هدف این است که قیمت تمام شده ساختمان را از طریق فروش اعتباری مصالح به حداقل برسانیم.

 

معاون  وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین تاکید کرد: واحدهای مسکن مهر که فاقد مشکلات حقوقی هستند را تا پایان سال واگذار و به بخش عمده‌ای از تعهداتمان عمل می‌کنیم.

 

جزئیات جدید از ثبت نام طرح ملی مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیات جدیدی از ثبت‌نام طرح ملی مسکن و میزان تسهیلات اختصاص یافته به این طرح خبر داد و گفت: سهمیه استان تهران در طرح ملی مسکن مشخص شده و به زودی ثبت‌نام در تهران نیز آغاز می‌شود.

 

 

 محمود محمودزاده  در خصوص اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اولیه مسکن ملی تا دو هفته آینده در ۱۰ استان کشور آیا برای شهر تهران نیز این اقدام اجرایی خواهد شد، گفت: هر استانی که شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن ملی را داشته باشد از سوی اداره کل و شهرسازی آن استان اعلام شود. این اقدام برای آن‌ها اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: این برنامه به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ شده و میزان سهمیه مشخص شده است.

محمودزاده با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مشخص کرده است که در شهر‌های جدید و کدام شهر‌های استان تهران چه تعداد قرار است طرح مسکن ملی احداث شود، گفت: به محض اینکه اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کند ثبت‌نام در استان تهران نیز آغاز می‌شود.

 

 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که ظاهرا طرح اقدام ملی مسکن نیز همانند مسکن مهر به شیوه ثبت‌نام از متقاضیان اجرایی خواهد شد، گفت: در این اقدام ملی مسکن شاید ثبت‌نام شبیه ثبت‌نام مسکن مهر باشد، اما در این طرح دولت نقشی در ساخت و ساز ندارد و نهاد‌هایی در این طرح اقدام به ساخت و ساز خواهد کرد.

 

محمودزاده در پاسخ به این سوال که برای طرح اقدام ملی تسهیلات در نظر گرفته شده، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن پروژه به پروژه این رقم متفاوت خواهد بود، اما در این طرح میزان تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که در این طرح تسهیلات تنها از سوی بانک مسکن ارائه خواهد شد، گفت: فعلا بانک مسکن این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد، اما بر اساس مصوبه دولت تمام بانک‌ها باید میزان تعهدات خود در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن را به ۲۰ درصد برسانند، بنابراین سایر بانک‌ها نیز در این طرح تسهیلات پرداخت خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: البته تسهیلات به تمامی واحد‌های مسکونی تعلق نخواهد گرفت، اما قطعا این تسهیلات به اسم اشخاص منتقل خواهد شد.

 

محمودزاده با یادآوری این‌که ثبت‌نام اولیه مسکن ملی در شهر کرمان برای تست سامانه در شهریور ماه انجام شد، اظهار کرد: تمام مشکلات و نواقص موجود در سامانه برای ثبت‌نام برطرف شده است.

 

وی ادامه داد: نام‌نویسی از متقاضیان مسکن ملی در ۱۰ استان کشور از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و به‌مرور استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت‌نام قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان این‌که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرد: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل: زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

 

 

زمان ثبت نام مسکن ملی مشخص شد 

 محمود محمودزاده  اظهار کرد: متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از روز شنبه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام نویسی را مطالعه کنند. هر سه روز یک بار فرآیند ثبت نام در سه تا چهار استان آغاز می شود. در اولین گام در سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام نویسی شروع می‌شود. مرحله دوم مربوط به کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان است. در گام سوم نیز نام نویسی در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد شروع می‌شود. در سایر مناطق از جمله شهرهای جدید اطراف تهران نیز مراحل ثبت نام به زودی آغاز و همانند ۱۰ استان مذکور اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

وی افزود: پیشرفت پروژه در استانهای مختلف، متفاوت است. بعضی پروژه ها شروع شده و برخی دیگر آماده آغاز است. وقتی متقاضیان ثبت نام کنند مراحل و جزئیات طرح مورد نظر خود را می‌بینند. آنچه مهم است اینکه مردم ظرف دو سال خانه خود را تحویل می‌گیرند.

 

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز مرحله اعلام شرایط ثبت نام از روز شنبه تصریح کرد: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه را به مشاهده شرایط ثبت نام اختصاص داده‌ایم تا متقاضیانی که واجد شرایط هستند مدارک مورد نیاز را برای بارگذاری در سایت آماده کنند و کسی جا نماند. با توجه به محدودیت ثبت نام، زمان سه روزه برای آماده کردن مدارک را اختصاص دادیم تا متقاضیان برای ثبت نام الکترونیکی فرصت برابر داشته باشند.

 

محمودزاده درباره نوع قراردادها گفت: در طرح اقدام ملی، سبد متنوعی را طراحی کردیم که پروژه های مشارکتی، بخش کوچکی از آن است. اغلب پروژه‌ها یا بر اساس واگذاری زمین ۹۹ ساله یا بر اساس قیمت تمام شده فروش اقساطی است. به طور مثال کسانی که در بافتهای فرسوده و ناکارآمد ملک شخصی دارند و می خواهند بازسازی کنند، بسته تشویقی شهرداری در پروانه به آنها اختصاص می یابد. یک نوع دیگر در شهرهایی است که دولت امکان تامین زمین دارد که واگذاری ۹۹ ساله انجام می‌شود و در حقیقت زمین رایگان به متقاضیان اختصاص می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: عمده بحث روی فروش اقساطی زمین است؛ یعنی ساختمان با قیمت تمام شده با سازنده توافق می‌شود. با توجه به طول دوره ساخت که حدود دو سال ممکن است زمان ببرد، بخشی از هزینه اجرا از طریق تسهیلات تامین می‌شود و بخشی هم خود شخص باید آورده واریز کند. درخصوص قیمت زمین، حداقل دو سال تنفس می دهیم و بعد به صورت اقساطی از متقاضیان دریافت می‌کنیم که با یک رقم خیلی جزئی، مالک زمین می شوند.

 

وی قیمت واحدها را متناسب با شرایط هر پروژه دانست و گفت: ما برای متقاضیان قدرت انتخاب گذاشته‌ایم. اولا احداث خانه ها بر اساس الگوی مصرف است اما به هر حال واحدهای متنوعی را بنا به سلیقه متقاضیان ارایه می‌کنیم. واحدها بر اساس قیمت تمام شده بازار خواهد بود و دولت در این فرآیند نه تنها سودی نمی برد بلکه یارانه و زمین هم در اختیار می گذارد. فقط یک سود جزئی به سازندگان می رسد. هدف نهایی دولت این است که مردم صاحب خانه شوند.

 

** به محض باز شدن سایت مربوطه لینک ان در همین خبر قرار داده خواهد شد .. 

 

 

 

در حال بروز رسانی ....... 

 

 

 

ساعت 09:00 // تکمیلی

ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز در استان های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد. 

سه روز بعد متقاضیان در کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان.

پس از سه روز دیگر در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد می توانند ثبت نام کنند. 

متقاضیان باید به سایت  www.tem.mrud.ir  مراجعه کنند. 

خانه اولی، متاهل بودن و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شرایط لازم ثبت نام در طرح ملی مسکن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فاطمه میرحاجی

    چرا ثبت نام باز نمیشه

  • ناشناس

    عالی

  • ابراهیمی

    سلام خوبی چرا استان خوزستان زود پر شود

  • ناشناس

    چرا ثبت نام نمیکنن سایت که بازه

  • نازنین

    سلام چرا سایت باز نمیشه تا چند روز ادامه دارد.

  • آراد

    چرا پس سایت باز نمیشه.

  • کیوان

    خیلی عالی

  • م

    هرچه تلاش کردم سایت باز نشد

  • علی ساورعلیا

    علی ساورعلیا

  • حمید دهقان

    سلام برا مسکن مهر چه جوری ثبت نام کنم

  • ناشناس

    سلام
    چراسایت بازنمیشه یک لحظه بازنمیشه میگن پرشد یعنی چی؟

  • کانی حیدری

    سلام لطفا محل وسایت اصلی ثبت نام مسکن مهرهرشهر را درسایت قرار بیدین😭😭😭😭

  • سعید

    سلام
    دوستان گرامی کسی از تاریخ ثبت نام مسک مهر در استان مرکزی اطلاع دارد

  • ناشناس

    سلام چراسایت قزین یک ساعت پرشد

  • جواد

    سلام چرااستان قزوین یک ساعت پرشد

  • حامد عباس زاده

    سلام چرا سایت برای ثبت نام استان بندرعباس باز نمیشه

  • کبری محمدی

    ثبت نام واسه استان اذربایجان غربی کی باز میشه

  • هدی

    چرا ثبت نام در آذربایجانشرقی شروع نشده فقط در شهرستانها ثبت نام موجود است.

  • ناشناس

    چرا سایت باز نمیشه یعنی پر شد

  • ناشناس

    سیدجمال

  • ناشناس

    محمود مرادی

  • نسرين

    لطفا بفرماييداز چه تارىخى ثبت نام استأن گلستان شروع مى شود

  • ع.ش

    سلام
    من فقط درمسکن مهراسم نویسی کردم الان میگن شما مسکن مهرتحویل گرفتین کجا وچگونه ماندم لطفا جواب بدین واقعا چه بگویم نام من حزوافرادی ثبت شده درمسکن مهراست چگونه اینوثابت کنم کجابرم میش کدام مسولی بروم وبگم اقا من مستاجرم وخونه ندارم ایکاش مسکن مهرگرفته بودم خیلی خوشحال میشدم
    لطفا راهنمایی کنید