شمانیوز
شما نیوز

اخرین قیمت طلا ، سکه و دلار در بازار جمعه 3 ابان + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا در بازار آخرین روز هفته نسبت به روز گذشته کاهش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون ۸۶۰ هزار تومان قیمت خورد.

اخرین قیمت طلا ، سکه و دلار در بازار جمعه 3 ابان + جدول
به گزارش شمانیوز به نقل از فرارو : بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا  کاهش یافت و برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون ۸۶۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.
 
 
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان، ربع سکه هم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۹۳ هزار ۸۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۴۸۹ دلار قیمت خورد.
 
قیمت روز سکه و قیمت طلا در بازار
نوع قیمت معاملاتی روز  گذشته قیمت معاملاتی امروز 
مثقال طلا
۱۷,۱۷۵,۰۰۰
۱۷,۰۶۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۳,۹۶۴,۴۰۰
۳,۹۳۸,۳۰۰
سکه جدید
۳۸,۸۹۰,۰۰۰
۳۸,۶۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۳۸,۸۰۰,۰۰۰
۳۸,۱۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۸,۱۰۰,۰۰۰
۸,۲۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۴۹۳ دلار
۱۴۸۹ دلار
 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی قیمت دلار را برای پنج‌شنبه دوم آبان با ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ‌های پایانی چهارشنبه، ۱۱ هزار ۲۰۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری کرد.

قیمت فروش یورو، در صرافی‌های بانک‌ها ۵۰ تومان کاهش داشت و ۱۲ هزار ۴۰۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.
 
نرخ دلار و یورو در صرافی ملی
  نوع ارز نرخ خرید نرخ فروش
یورو
۱۲۴,۰۰۰
۱۲۵,۰۰۰
دلار
۱۱۱,۰۰۰
۱۱۲,۰۰۰

 

قیمت انواع ارز در بازار آزاد روز جمعه 3 آبان 98

همان طور که احتمالاً می‌دانید بازار ارز با قیمت‌های متفاوت و گیج‌کننده‌ای روبرو است؛ از نرخ صرافی ملی گرفته تا ارز مبادله‌ای، اما برای من و شما هیچ چیز به اندازه قیمت ارز در صرافی‌های بازار آزاد اهمیت ندارد.

اطلاع از اینکه صرافی‌های مختلف قیمت را روی چه عددی تعیین می‌کنند کار سختی است. به هرحال نرخ هر شهر و محله با هم متفاوت است و بسته به تعداد ارز مورد نیاز مشتری می‌تواند تغییر کند.

برای همین در این گزارش متوسط قیمت خرید ارز در صرافی‌ها را در نظر گرفته‌ایم در حالتی که مشتری یک آدم معمولی است و قصد دارد اسکناس‌هایی به ارزش زیر هزار دلار (احتمالا به قصد مسافرت) تهیه کنید.
 

نرخ انواع ارز در بازار آزاد جمعه 3 آبان 98 (تومان)

دلار
۱۱۲۳۰
یورو
۱۲۵۰۰
درهم امارات
۳۰۵۵
پوند
۱۴۴۶۵
دلار کانادا
۸۵۸۵
لیر ترکیه
۱۹۵۵
دلار استرالیا
۷۶۷۰
یوان چین
۱۵۹۰


قیمت دلار و سایر ارز‌های بانکی در روز پنج‌شنبه ۲ آبان ۹۸

روز پنجشنبه آخرین روز کاری بازار ارز و طلا در تهران است و براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز (پنج‌شنبه دوم آبان ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش قیمت روز گذشته ۵۴ هزار و ۲۴۹ ریال و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۷۷۵ ریال ارزش‌گذاری شد.
 

قیمت سکه کاهش یافت/ پایین‌ترین قیمت در سال ۹۸

در پی روند کاهشی نرخ دلار، قیمت انواع مشتقات سکه نیز در بازار تهران در حال کاهش است. در حال حاضر بهای سکه نقدی به کانال ۳.۸ میلیون تومان وارد شده است که این پایین‌ترین رکورد ثبت شده این فلز گرانبها در سال ٩٨ است.

 

با استناد به همین گزارش ٢ آبان ٩٨، ساعت ۱۱:۴١ هر قطعه سکه امامی با نرخ ٣،٨۵٣،٠٠٠ تومان به فروش می‌رسد.

آنچه مسلم است افت قیمت دلار زمینه‌ساز کاهش ارزش سکه تمام بهار آزادی بود. البته عده دیگری از فعالان، کاهش تقاضا در بازار سکه را عامل مهم‌تری می‌دانستند که در روند هفته‌های اخیر فلز گران‌بهای داخلی موثر بوده است.

 

به گفته این عده، دیگر تقاضای مصرفی چندانی در بازار وجود ندارد و نسبت به قبل کمتر کسی برای اعیاد، عروسی و به‌طور کلی به منظور هدیه دادن از سکه تمام استفاده می‌کند.

 

یکی از نشانه‌های کاهش تقاضا در بازار سکه در حبابی مشاهده می‌شود که گریبانگیر آن شده است. ارزش ذاتی سکه با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده حدود ۴۰۰ هزار تومان با قیمت بازار فاصله دارد.

 

از طرف دیگر، کاهش دامنه نوسانات و قرار گرفتن در یک شیب کاهشی فرسایشی موجب شده است که کمتر معامله‌گری برای تبدیل سرمایه تمایلی به خرید سکه داشته باشد.

 

در این میان، طلای جهانی نیز در هفته‌های اخیر تمایلی به ماندن بالای مرز روانی هزار و ۵۰۰ دلاری از خود نشان نداده است تا از این سو نیز بازار داخلی تحریک نشود.

 

در این میان، عده‌ای از فعالان باور دارند تقاضا برای خرید طلای جهانی افزایش خواهد یافت و از قیمت سکه حمایت خواهد کرد. این عده به روند طلا در ۱۲ ماه گذشته توسط بانک‌های مرکزی اشاره می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied