شمانیوز
شما نیوز

حقوق معلمان افزایش یافت

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت برنامه‌ای را برای افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان اجرایی کرده است که اسم آن را نظام رتبه‌بندی معلمان گذاشته است اما این موضوع به هیچ وجه ربطی به نظام رتبه‌بندی ندارد

حقوق معلمان  افزایش یافت

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت برنامه‌ای را برای افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان اجرایی کرده است که اسم آن را نظام رتبه‌بندی معلمان گذاشته است اما این موضوع به هیچ وجه ربطی به نظام رتبه‌بندی ندارد

 

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش، درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان نیازمند قانون است و بارها این موضوع را به دولتمردان و به ویژه وزیر آموزش و پرورش متذکر شده‌ایم.

وی افزود: دولت باید برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان لایحه‌ای به مجلس ارائه کند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان باید دارای ضوابط و اصولی باشد تا ما بتوانیم بر آن نظارت را اعمال کنیم هر چند که وزارت آموزش و پرورش پیش از آن اقداماتی انجام داده است.

محمدی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده‌ایم که باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود اما متأسفانه دولت این اقدام را انجام نداده و توجهی هم به تذکرات نمایندگان مجلس نداشت.

وی تصریح کرد: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی به شیوه خودش در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که من معتقدم با این بودجه نمی‌توان کاری کرد.

وی تصریح کرد: دولت برنامه‌ای را برای افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان اجرایی کرده است که اسم آن را نظام رتبه‌بندی معلمان گذاشته است اما این موضوع به هیچ وجه ربطی به نظام رتبه‌بندی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کاملاً مشخص است که رتبه‌بندی معلمان با افزایش حقوقی که دولت برای فرهنگیان در نظر گرفته است متفاوت است به طوری که وزارت آموزش و پرورش بر اساس برخی ضوابط و شرایط افزایش حقوقی بین 200 تا 700 هزار تومان برای معلمان در نظر گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش معتقد است که این افزایش حقوق معلمان که دولت اسمش را نظام رتبه‌بندی گذاشته است را اجرایی کند که البته از نظر ما ایرادی ندارد ولی آنچه که مدنظر مجلس از نظر رتبه‌بندی است با برنامه دولت کاملا متفاوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت معتقد است که می‌خواهد رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند ما مشکلی با این موضوع نداریم هر چند که هدف ما با هدف دولت و برنامه ما با برنامه‌ آنها متفاوت است ولی باید بلافاصله لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارسال شود تا ساماندهی قانونی آن هم صورت گیرد.

وی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمانی که دولت بنای اجرای آن را دارد افزایش حقوق است که به هیچ وجه نمی‌توان اسم آن را رتبه‌بندی گذاشت.

وی افزود: ما به ارسال لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در سال جاری امیدوار نیستیم ولی با حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش مذاکره کرده‌ایم و چون وی تازه مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفته است و باید کمی بر مسائل مسلط شود زمان دادیم. این در حالی است که وی قول داده بود که نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت مصوب شده و ما اصلا با این موضوع مشکلی نداریم چرا که بالاخره افزایش حقوقی برای معلمان است.

وی گفت: آنچه که دولت از رتبه‌بندی معلمان می‌خواهد اجرا کند با آنچه که در قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد کاملاً متفاوت است اما مجلس منتظر است تا لایحه این موضوع به پارلمان ارسال شود.

وی گفت: شنیده‌ام که دولت برای رتبه‌بندی معلمان در سال آتی هم اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته است اما آنچه که مهم است تفاوت رتبه‌بندی معلمان بین نظر دولت و نظر مجلس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • زهره رنجبر

    بااینقدری که اضافه می کنند میشه ۶ کیلو گوشت