شمانیوز
شما نیوز

رئیس بیمارستان و مراکز درمانی نفت ماهشهر:

اقدامات علیه بیماری کوید۱۹ شبانه روزی در حال انجام است

بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر با شروع بحران کرونا به عنوان بیمارستان معین و مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر تعیین شد و تبدیل به عرصه مبارزه با بیماری کوید۱۹، همدلی و همدردی با بیماران و تلاش در بهبودی آنان شده است.

اقدامات علیه بیماری کوید۱۹ شبانه روزی در حال انجام است

به گزارش شمانیوز به نقل از پتروپیام، دکتر امیرپور رئیس بیمارستان و مراکز درمانی نفت ماهشهر در خصوص نحوه مدیریت بحران کرونا در بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: از همان ابتدای اعلام بحران کرونا در دوم اسفند، کمیته بحران متشکل از تیم درمانی و پشتیبانی در بیمارستان شکل گرفت و اتاق EOC بصورت شبانه روزی تشکیل و شرح وظایف اعضای کمیته مشخص شد.  در ابتدا  بر مقوله پیشگیری از ابتلا به بیماری کوید 19 و آموزش جمعیت تحت پوشش، موارد و نکات مهم مربوط به کنترل عفونت و بهداشت محیط بیمارستان، درمانگاهها، تریاژ و ... تاکید شد و پس از آن شورای تأمین استان و شهرستان، بیمارستان صنایع پتروشیمی را به عنوان بیمارستان معین جهت درمان بیماران کوید 19 شهرستان بندرماهشهر تعیین کردند و در اقدامات ضربتی اولین اورژانس بیماریهای تنفسی در استان و نیز کشور راه اندازی شد که کاملا از اورژانس بیمارستان جدا است.

 

وی افزود: متعاقباً بخشهای کورنا یک و پس از آن دو بخش دیگر مختص بیماران کوید19 با مجموع 50 تخت راه اندازی شد. مواردی که برای ما اهمیت داشت در ابتدا سلامت کارکنان و کم کردن ساعات کار پرسنل غیر درمان و دورکاری پرسنل با ریسک بالا و سپس تأمین وسایل حفاظت فردی به میزان کافی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز، رعایت احتیاطات استاندارد در مواجهه با بیماران مشکوک و آموزش به پزشکان،پرستاران و سایر کارکنان و رعایت تمامی پروتکل های درمانی بود.

 

دکتر امیرپور گفت: از جمله اقداماتی که باید انجام می شد کاهش مراجعات غیر اورژانسی جمعیت تحت پوشش در بیمارستان بود که  در ابتدا کلیه کلینیکهای غیرضروری در بیمارستان و درمانگاه مرکزی ماهشهر حذف شد و همچنین داروهای بیماران مزمن توسط داروخانه بیمارستانی تأمین و در درمانگاههای خانواده جهت جلوگیری از حضور و تجمع بیماران در بیمارستان توزیع می شد.

 

رئیس بیمارستان و مراکز درمانی نفت شهرستان بندرماهشهر به نحوه ارائه آموزش‌های غیرحضوری اشاره کرد و ادامه داد: آموزش های تلفنی  برای بیماران high risk بصورت تلفنی برای 94 بیمار آسمی ، 27 بیمار مبتلا به کنسر و 37 مادر باردار صورت گرفت. از دیگر اقدامات انجام شده راه اندازی سیستم پیگیری بیماران قرنطینه درمنزل و عملیاتی شدن سامانه پایش و غربالگری سازمان صنعت نفت nocorona.org جهت شاغلین شرکتها و پتروشیمی های منطقه بود که روند درمان بیماران با 9 مراقب سلامت و2 پزشک پشتیبان پیگیری می شود.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون اقدامات بهداشتی و درمانی جهت بیماران مبتلا به کرونا ویروس به نحو مطلوبی در بیمارستان در حال انجام است و امیدواریم مردم عزیز با رعایت بهداشت ، عدم حضور در اماکن شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 

قابل ذکر است تا کنون 167 بیمار کرونایی در بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر بستری شدند که از این تعداد، 153 نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied