شمانیوز
شما نیوز

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

نخستین دوره‌ دانش افزایی بین المللی به میزبانی قشم برگزار می شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره‌ 8 و 28 ساعته دانش افزایی بین المللی نیچرفرندز (Naturfreunde) در روزهای 28، 29 و 30 خرداد ماه به میزبانی قشم خبر داد.

نخستین دوره‌ دانش افزایی بین المللی به میزبانی قشم برگزار می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقا سطح استانداردسازی فعالیت های گردشگری جزیره، آموزش جامعه محلی و توسعه دوره های همگانی، دوره های مذکور با همکاری هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم طراحی شده و در پایان خرداد ماه برگزار می شود.

 

وی افزود: در این دوره ها مباحثی همچون آشنایی با کوه های جهان و ایران، سرپرستی و هدایت گروه، لوازم و تجهیزات عمومی و شخصی، بهداشت فردی و عمومی، محیط زیست، صعود و فرود، خطرات کوهستان و عوارض آن، آمادگی جسمانی، عکاسی درطبیعت و اکسس ( Access) توسط مربیان بین المللی زیر نظر فدراسیون کوهنوردی ایران و اتریش آموزش داده می شود و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه فعالیت بین المللی دریافت خواهند کرد.

 

به گفته امری کاظمی، شرکت در این دوره ها پیش نیاز شرکت در دوره نهایی 12 ساعته برای اعزام به کشور اتریش خواهد بود که برای نخستین بار در کشور ما و به میزبانی منطقه آزاد قشم در تیرماه سال جاری برگزار می شود.

 

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: انجمن نیچرفرند یک انجمن بین المللی است که توسط کشور اتریش تاسیس شده و برگزار کننده دوره های طبیعت گردی و کوهپیمایی بین المللی با رویکرد حفاظت از محیط زیست است.

 

گفتنی است، دریافت گواهینامه انجمن نیچرفرندز از کشور اتریش، به منزله دریافت مدرک مربیگری در رشته کوهپیمایی و طبیعیت گردی بین المللی است و دریافت این مدرک از سوی راهنمایان گردشگری در ایران می تواند سطح استانداردسازی فعالیت های گردشگری را در جزیره و کشور ارتقا دهد.

 

علاقمندان به شرکت در دوره های 8 و 28 ساعته دانش افزایی بین المللی نیچرفرندز تا تاریخ 26 خرداد ماه فرصت دارند تا با شماره تلفن های 07635252350 و 07635252417 تماس گرفته و جهت ثبت نام اقدام نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied