شمانیوز
شما نیوز

پرداخت تسهیلات 1200 میلیارد ریالی از محل منابع ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

محمدعلی محترم مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان از پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری این استان در سال 98 خبر داد.

پرداخت تسهیلات 1200 میلیارد ریالی از محل منابع ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی محترم مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان جوان‌ترین بانک در سیستم بانکی کشور، مطابق اساسنامه، کمک به ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود را در راستای اهداف و رسالت‌های اصلی خود دنبال می‌کند.

 

وی افزود: بر این اساس، سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان توسط این بانک پرداخت‌شده که از این حیث رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

محمدعلی محترم بابیان اینکه در جذب منابع این‌گونه تسهیلات نیز در زمره بانک‌های برتر شبکه بانکی کشور قرار داریم، خاطرنشان کرد: مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری طی چند روز آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود، اما بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد تا قبل از ابلاغ تسهیلات جدید، به طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق هدف، تسهیلات پرداخت کند.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را ابتدا در سامانه کارا به ثبت رسانده تا پس از طی فرایند بررسی و تأیید، به بانک برای پرداخت تسهیلات معرفی شوند.

 

محترم افزود: در ۴ مرحله قبلی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری؛ طرح‌های بزرگی با مشارکت بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان در سراسر استان در حال اجراست.

وی مشارکت در طرح بزرگ‌ترین معدن فرآوری مس در منطقه نصرت‌آباد، مشارکت در ساخت سیلو در سیمان سیستان، طرح معدن فرآوری سنگ گرانیت لوچو، طرح فرآوری و بسته‌بندی خرما، احداث هتل و مجتمع‌های تفریحی و اقامتی- بین‌راهی، بوم گردی و احداث کارخانه جوجه‌کشی را نمونه‌هایی از این طرح‌ها برشمرد.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان ادامه داد: این بانک همچنین از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، به‌عنوان بانک عامل در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی، آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.

محترم افزود: این تسهیلات در بخش صنعت و معدن با نرخ تسهیلات ۹ و ۱۲ درصد، در بخش میراث فرهنگی ۹ و ۱۴ درصد و در بخش کشاورزی با یارانه پرداخت می‌شود.

گفتنی است ایشان طرح هتل ۴ ستاره نگین خاورمیانه در چابهار از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ بخش میراث فرهنگی با مشارکت ۳۴۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون و طرح کاشی و سرامیک هامون نیز از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ بخش صنعت و معدن با مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی این بانک را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied