شمانیوز
شما نیوز

بازی ایران و سوریه

نتیجه دیدار ایران و سوریه ۱۱ شهریور

تیم های ایران و سوریه امروز 11 شهریور به مصاف هم رفتند.

نتیجه دیدار ایران و سوریه ۱۱ شهریور

به گزارش شمانیوز ، تیم های ملی ایران و سوریه امروز 11 شهریور ماه 1400 به مصاف یکدیگر رفتند. تیم های ایران وسوریه امروز از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به دیدار یکدیگر رفتند. که پیروزی بازی امشب از آن ایران شد. 

ایران و سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی سوریه رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید. علیرضا جهانبخش(۵۷) برای ایران گل زد.

شجاع خلیل زاده، مهدی طارمی و میلاد محمدی از ایران در این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

در این دیدار که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست روی نیمکت حضور داشته باشد، تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری، جعفر سلمانی(۴۶ صالح حردانی)، احمد نورالهی، میلاد سرلک(۳۰ سعید عزت اللهی)، علی قلی زاده(۷۳ مهدی ترابی)، علیرضا جهانبخش(۸۷ کریم انصاریفرد)، سامان قدوس(۴۶ میلاد محمدی) و مهدی طارمی به میدان رفت.

مهمترین اتفاق نیمه اول مصدومیت میلاد سرلک بود که به دلیل برخورد شدید با عمرالخربین مجبور شد زمین را ترک کند و سعید عزت اللهی به جای او وارد زمین شود.

در نیمه اول با این که اکثر زمان بازی در اختیار ملی پوشان ایران قرار داشت اما دفاع چند لایه سوریه که اکثر زمان بازی را در زمین خودشان دفاع می کردند اجازه نداد حمله موثری روی دروازه مهمان سوری انجام شود تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

هر چند سوریه در نیمه اول خیلی صاحب توپ نبود و در زمین خودش به دفاع مشغول بود اما در دقیقه ۱۵ روی تعلل مدافعان ایران توسط عمرالخربین می توانست به گل برسد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

سوریه در دقیقه پایانی نیمه اول هم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را عمرالخربین به زیبایی زد و بیرانوند توپ را به واکنشی تماشایی به بیرون فرستاد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم کادر فنی تصمیم به تغییر در ترکیب تیم ملی گرفت و سامان قدوس و سلمانی را از زمین بیرون کشید و میلاد محمدی و صالح حردانی را به زمین فرستاد تا روند تهاجمی ایران شکل بهتری به خود بگیرد.

این تغییرات تا حدودی جواد داد و ملی پوشان ایران خطرناک تر از نیمه اول روی دروازه حریف حمله کردند و در دقیقه ۵۷ به آنچه می خواستند دست پیدا کردند. در این دقیقه مهدی طارمی درون محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و موقعیت را برای علیرضا جهانبخش فراهم کرد که ضربه او پس از برخورد به مدافع سوریه وارد دروازه شد.

پس از این گل سوریه از لاک دفاعی خارج شد و تلاش کرد تا ضمن حفظ کردن دروازه اش به فکر جبران گل خورده باشد اما حملات این تیم آنقدر خطرناک نبود که بتواند دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

در دقایق پایانی کریم انصاریفرد به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد تا دومین کاپیتان ایران باشد.

تیم ملی فوتبال ایران که سرمربی خود را در اختیار نداشت و با کمترین جلسات تمرین به مصاف سوریه رفته بود، با وجود این که نمایش قابل قبول و زیبایی ارائه نداد اما در نهایت توانست سه امتیاز را بگیرد تا برای دیدارهای آینده شرایط بهتری را پیدا کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied