شمانیوز
شما نیوز

فروش سهام شرکت منابع سوانح در عملیات‌های مس عُمان به نتیجه رسید

شرکت توسعه منابع سوانح ریسورسز فروش سهام خود را در پروژه های مس بلوک 4 و بلوک 5 در عمان به شرکت توسعه معادن فورس کامادیتیز، واقع در فهرست بورس استرالیا، به انجام رسانده است.

فروش سهام شرکت منابع سوانح در عملیات‌های مس عُمان به نتیجه رسید

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، ساختار این معامله به سوانح اجازه می‌دهد که سهمی را در موفقیت اقتصادی بلندمدت پروژه‌های یاد شده داشته باشد، و راه را برای آن باز می‌کند تا تمرکز کامل منابع مالی خود را بر توسعه پروژه لیتیوم مینا دو بارروسو در پرتغال و پروژه خاک‌های معدنی موتامبه در موزامبیک قرار دهد.

دیوید آرچر، مدیر عامل این شرکت گفت: «بازنگری راهبردی که سال گذشته توسط ما آغاز شد شماری از گزینه‌ها را در رابطه با مشارکت جاری سوانح در این پروژه‌ها مورد بررسی قرار داد. سرانجام به این نتیجه رسیدیم که سهام خود در این پروژه‌ها را با ساختاری مناسب به فروش برسانیم، که به سوانح اجازه می‌دهد سهمی از عواید اقتصادی بلندمدت پروژه‌ها را برای خود حفظ کند. این بهترین نتیجه ممکن برای ما بود. تحت این معامله سوانح از سهامی معنادار در شرکت فورس کامادیتیز برخوردار خواهد بود و علاوه بر آن، به طور بالقوه از هر گونه پرداخت نقدی حاصل از هر گونه تولید از این پروژه ها در آینده سهم خواهد برد.» سوانح 50 میلیون سهم عادی کاملاً پرداخت شده جدید انتشار یافته توسط فورس کامادیتیز دریافت خواهد کرد، که پس از استفاده از 4 میلیون سهم برای جبران بعضی از هزینه‌های معامله صاحب 4.9 درصد از کل سهام فورس کامادیتیز خواهد بود. سوانح وجه ترجیحی 3.5 میلیون دلار استرالیا به صورت نقدی را از یک وام موجود از محل جریان نقدی ایجاد شده در اثر تولید در بلوک 5 دریافت خواهد کرد. این شرکت همچنین از 1 درصد حق امتیاز خالص کارخانه ذوب برای هر گونه فروش مس در آینده برخوردار خواهد شد.

منبع: Mining Weekly

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied