شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور 220 شرکت کننده در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن(ع) خبر داد.

برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در قشم

علیرضا کمساری با بیان این مطلب، افزود: این آزمون قرار بود در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود که به علت وضعیت موجود در اثر شیوع ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور و به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته صورت گرفته، افزود: این رشته ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته های این آزمون هستند.

کمساری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied