شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفتگو با محبی بررسی کرد؛

تأثیر برجام بر بهبود شرایط مالی بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است با امضای دوباره برجام شرایط بانک‌های کشور در مبادلات جهانی بهبود می‌یابد.

تأثیر برجام بر بهبود شرایط مالی بانک‌ها

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره تأثیر برجام بر بهبود شرایط بانک‌ها اظهار داشت: با به نتیجه رسیدن برجام بخش عمده‌ای از مشکلات به خصوص مشکلات بانکی حل خواهد شد. اینکه ما در قضیه FATF از خود مقاومت نشان می‌دهیم و مخالف تصویب آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، به این دلیل است که تصویب FATF پیش از لغو کامل تحریم‌ها به زیان نظام بانکی و تعاملات بانکی کشورمان است.

تصویب FATF پیش از لغو تحریم‌ها منطقی نیست

وی گفت: کشوری که تحت تحریم قرار دارد، باید مسیر دور زدن تحریم‌ها را به روی خود مسدود نکند؛ درصورتی‌که FATF مسیر دور زدن تحریم‌ها را مسدود می‌کند، اما اگر برجام احیا شود و آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند، قطعاً وضعیت بانک‌ها بهبود می‌یابد و مسیر مبادلات بین‌المللی برای بانک تسهیل می‌شود و آن وقت اگر FATF را هم به تصویب برسانیم، مشکل‌ساز نخواهد بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز بانک‌های با آن مواجه هستند، موضوع  تبادل پولی است و این مشکل سال‌هاست که بانک‌ها را با شرایط سختی مواجه ساخته است. برجام باید منافع ما را تأمین کند و تمام تحریم‌ها لغو شود نه تعلیق؛ لذا در این صورت است که بانک‌ها می‌توانند نفع ببرند.

شفافیت در دستور کار بانک‌ها باشد

محبی نجم‌آبادی گفت: از بانک‌ها انتظار می‌رود که در صورت امضای دوباره برجام، تمام هزینه‌ها و عملکرد خود را در سطح داخلی و بین‌المللی شفاف کنند و این نباشد که سرمست از لغو تحریم‌ها، شفافیت را کنار بگذارند و بدون در جریان گذاشتن مجلس از ریز عملکردشان، به فعالیت بانکی و بین‌المللی خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس تلاش دارد تا اصلاحات جدی در ساختار بانکی کشور رخ دهد تا در صورت لغو تحریم‌ها، کارآمدی بانک‌ها بیشتر و همه کشور از کارکرد بانک‌ها نفع ببرند؛ بناراین در این راستا تصمیم گرفته‌ایم اصلاح بانک مرکزی را شروع کنیم و این اقدام می‌تواند نظام بانکداری کشور را کارآمدتر سازد.

گزارش: فاطمه نجفی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied