شمانیوز
شما نیوز

چرا سبزی گران شد؟

گزارش های رسیده به ایسنا از برخی از مناطق تهران حاکی از آن است که سبزی در مغازه ها کمیاب شده است. موضوعی که رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی استان تهران علت آن را گرانی سبزی در مبدا و کاهش تمایل مغازه داران برای خرید می داند.

چرا سبزی گران شد؟

  اسدالله کارگر در پاسخ به این سوال که چرا سبزی در برخی مناطق کمیاب و گران شده است، گفت: متاسفانه سبزی از مبدا گران شده است و هر بسته ۷۰۰ گرمی آن در میدان مرکزی با قیمت ۱۵ هزارتومان خرید و فروش می شود.

وی ادامه داد: در تابستان معمولا سبزی ها سر زمین به صورت بسته ای و در زمستان  به صورت کیلویی فروخته می شوند. قبلا حجم این بسته های سبزی تا  ۴کیلو هم می رسید ولی در حال حاضر کوچک و به وزن ۷۰۰ گرم رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: وقتی مغازه دار سبزی را با این قیمت از میدان مرکزی میوه و تره بار خریداری کند قطعا قیمت آن برای مصرف کننده به حدود ۲۰ هزارتومان خواهد رسید و همین موضوع تمایل مغازه داران را برای خرید سبزی کم می کند.

به گفته وی متاسفانه در میدان مرکزی هیچ معیار و قیمت مشخصی وجود ندارد و عرضه به صورت دلخواه صورت می گیرد.

کارگر در پایان گفت: مغازه داران باید به هر قیمتی که میوه و سبزی از میدان مرکزی خریداری می کنند فاکتور دریافت کنند تا در صورت مراجعه دستگاه های نظارتی دچار مشکل نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied