شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

راهنمای شکم گردی در ظفر

چشیدن طعم یک غذای متفاوت و جدید برای بسیاری از ما یک تفریح است.

راهنمای شکم گردی در ظفر

چشیدن طعم یک غذای متفاوت و جدید برای بسیاری از ما یک تفریح است. این تفریح آنقدر پرطرفدار است که اینفلونسرهای زیادی به عنوان تِستِر غذا، فالوورهای زیادی را جذب کرده‌اند. در تهران چندین هزار رستوران، کافه و اغذیه‌فروشی‌ بزرگ و کوچک وجود دارد که هرکدام سعی می‌کنند غذاها و خوردنی‌های باکیفیت‌تر و متفاوت‌تری ارائه دهند تا از رقبای خود جلوتر بیفتند. محله‌ٔ ظفر نیز به عنوان یکی از گران‍‌‌‌‌ترین محله‌های منطقه ۳ تهران؛ دارای رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های متنوعی است. این محله با دسترسی خوب و امکانات بالا، جای مناسب، اما گرانی برای خرید آپارتمان هم هست. در واقع برای خرید آپارتمان در ظفر باید هزینهٔ زیادی بپردازید.

آشنایی با محله‌ٔ ظفر

محله‌ٔ ظفر خیابانی به موازات بلوار میرداماد قرار دارد. این محله از شرق به خیابان شریعتی، از شمال به خیابان زرگنده، از غرب به خیابان ولیعصر و از جنوب به داوودیه منتهی می‌شود.

اما طی سال‌ها، نام  ظفر به خاطر مبارز شجاع، سردار دستجردی، به دستگردی تغییر کرده است. قدمت محلهٔ ظفر به دوران قاجار باز می‌گردد. بخشی از ظفر در محله داوودیه و بخش دیگری از آن در زرگنده قرار داشت. ارغوانیه و ارغونیه، نام دیگر این دو محله بوده و میرزا آقاخان، این محله را به نام پسرش، داوودیه نامگذاری کرد. کوچه‌ها و خیابان‌های ظفر باریک و کم‌عرض هستند. به علت اداری بودن منطقه، اینجا در ساعات اداری ترافیک بالایی دارد. ظفر محدودیت ترافیکی ندارد و به راحتی می‌توان از ظفر به میرداماد، شریعتی و ولیعصر دسترسی پیدا کرد. دسترسی به ظفر هم از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار آسان است.

این محدوده، دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های فراوانی است که در ادامه آن‌ها را بیشتر معرفی می‌کنیم.

رستوران برگر زغالی تهران

برگر ذغالی تهران، در سال ۱۳۵۷ توسط حسین حاجی یخچالی در خیابان ظفر راه‌اندازی شد. اولین بار در ایران، برگر ذغالی در این رستوران عرضه شد. برگرهای این رستوران بسیار متنوع است و با کیفیت بالایی پخته می‌شود. کیفیت و تنوع بالای برگر، سس‌های خوش‌طعم، محیطی آرام و دنج و سرویس‌دهی عالی، از ویژگی‌های این رستوران است. این رستوران، دارای آشپزخانه‌ای باز است که می‌توانید تمام مراحل پخت را در آن ببینید. در این رستوران برای پخت برگرها از شعله پخش‌کن‌های چدنی استفاده می‌شود که باعث کیفیت بالای پخت همبرگرها می‌شود. ظرفیت این رستوران ۳۲ نفر است که فضایی را هم در بیرون برای پذیرایی اختصاص داده است. فضای بیرون نیز دارای صندلی‌های شیک و سیستم گرمایش است و فضایی دلپذیر را برای شما فرهم می‌کند. جالب است بدانید، در ایران اولین قارچ برگر توسط این رستوران پخته شد. در این رستوران، برگرهای متنوعی از جمله همبرگر، بیکن برگر، قارچ برگر، مرغ برگر عرضه می‌شود. اسموکی برگر، چیزبرگر و بیکن برگر از پرطرفدارترین برگرهای این رستوران هستند. در کنار برگرهای خوش طعم، سالادها و پیش‌غذاهای متنوعی نیز در این رستوران سرو می‌شود.

 رستوران مدائن ظفر

یکی از بهترین رستوران‌های تهران که غذای عربی پخت می‌کند، رستوران مدائن ظفر است.

دکوراسیون زیبا، پرسنل خوش برخورد، صندلی‌های حصیری، لوسترهای پر زرق و برق، از زیبایی‌های این رستوران است. غذاهای لبنانی در این رستوران با کیفیت بسیار بالایی پخته می‌شود. از جمله غذاهای لبنانی این رستوران عبارت است از: شاه میگو، ماهی، گردن گوسفندی، کوفته مشوی، شش طاووق.

 

3

 

 فست فود تیمو تهران

تیمو در زبان فرانسوی و ایتالیایی به معنای آوی

شن است. تیمو از بهترین فست فودهای تهران بوده که پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی آن زبانزد است. در طراحی فضای این فست فود، از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و سفید استفاده شده که حس تازگی خاصی را تداعی می‌‌کند. نکتهٔ جالب این است که تیمو برای پخت غذاهایش از نمک استفاده نمی‌کند. به غیر از چیکن برگر، سیب‌زمینی و هات‌داگ، سایر غذاها به صورت گریل طبخ می‌شوند. از جمله پرطرفدارترین غذاهای این رستوران، می‌توان به این‌ها اشاره کرد: پیتزا هاوانا، پیتزا چانو، ساندویچ رست بیف، ساندویچ گریل میکس تیمو.

 اما از دیگر رستوران‌های ظفر رستوران هندی مدراس، رستوران پلاک، رستوران وی‌آی‌پی، رستوران پلاس، رستوران تانیا، رستوران روف تاپ گریل و .... را می‌توان نام برد.

کافه‌ها

همچنین در منطقهٔ ظفر کافه‌ها هم طرفدارن خودشان را دارند. از جمله این کافه‌ها، کافه ویسپو تهران است که جزو بهترین و لوکس‌ترین کافه‌های پایتخت بوده و نامش را از نام درختی اساطیری در اسطوره‌های ایران گرفته است. فضای این کافه بسیار زیبا و آرامش‌بخش است. این کافه ۴۶ صندلی داشته و همچنین دارای فضایی باز با محیطی دلباز وباصفا است. قهوه و نوشیدنی‌های گرم، انواع کرپ، جکت‌ها، پنینی، انواع گلاسه، دمنوش، سردنوش، کیک و سالاد در این رستوران عرضه می‌شود.

 

کافه رستوران تانیا

تانیا یک کافه رستوران خوب در محلهٔ ظفر است که انواع سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

دکوراسیون این کافه روشن است و از رنگ‌های شاد در طراحی آن استفاده شده است.

در این رستوران غذاهای فست فودی و نوشیدنی‌های طبیعی عرضه می‌شود.

 کافه دوران

دوران، کافه‌ای با رنگ‌های گرم و محیطی دنج است. در این کافه وای‌فای را قطع کرده‌اند تا بیشتر بتوانید از فضای کافه لذت ببرید. در اینجا انواع کیک‌های خانگی عرضه می‌شود.

 کافه چارسو

کافه چهارسو، همان کافهٔ معروف در مجموعهٔ تئاترشهر در چهارراه ولیعصر است. این کافه به خیابان ظفر تغییر مکان داده است.

 کافه هوکا

هوکا یک کافه مدرن و جوان‌پسند است. این کافه دو سال پیش افتتاح شده و لحظات دلپذیری را می‌توانید در آنجا سپری کنید.

 محله‌ٔ ظفر کافه‌های متنوع دیگری هم دارد، از جمله کافه رستوران بن ژور، کافه هتل پاریز تهران، کافه ریور و ...

 طباخی ظفر

در محله‌ٔ ظفر طباخی‌های فراوان و باکیفیت، پذیرای شما در روزهای هفته هستند. برخی از این طباخی‌ها عبارت است از: طباخی لیو، طباخی میرداماد، طباخی کلپچ خوب، طباخی خوان، طباخی نارنج و .....

بستنی فروشی‌ و قنادی حوالی ظفر

بستنی فروشی‌های متنوعی در محله‌ٔ ظفر هستند که عبارتند از: بستنی طعمی نو، بستنی بسکین رابینز، بستنی چهار فصل و ..... همچنین در ظفر شیرینی‌فروشی‌های متنوع و فراوانی هم وجود دارد. از جمله شیرینی‌فروشی‌های ظفر می‌توان شیرینی فروشی نون خانه‌ای، بوتیک شیرینی وانیلا، شیرینی گاندی، نان و شیرینی تهران و … را نام برد.

سخن آخر

خیابان ظفر، خیابانی به موازات میرداماد است. ظفر از خیابان‌های گران تهران است که امکانات متنوعی برای رفاه ساکنان خود دارد. رستوران‌های سنتی و کلاسیک، کافه‌های شیک و مدرن، طباخی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و ... در ظفر به وفور یافت می‌شوند. اگر اهل شکم‌گردی و رستوران‌گردی هستید، حتما به خیابان ظفر سری بزنید و از رستوران‌ها و سایر مغازه‌های آن لذت ببرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied