شمانیوز
شما نیوز

سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار چین خواهد رفت و این فرصت را دارد تا پس از ۱۵ سال به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یابد.

سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال
تیم ملی ایران- تیم ملی چین: جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹- مرحله یک چهارم نهایی پنچشنبه ۴ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ ورزشگاه محمد بن زاید-ابوظبی داور: عبدالرحمان جاسم از قطر سایت نود نوشت : تیم ملی ایران یکی از قدرت‌های مطرح قاره و از پرافتخارترین تیم‌های جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آید. ایران در سالیان اخیر، رتبه اول رده‌بندی تیم‌های آسیایی رده‌بندی فیفا را در اختیار داشته و در ۴ دوره گذشته جام جهانی در ۳ دوره حاضر بوده است، ولی علی‌رغم این قدرت‌نمایی، تیم ملی در ادوار اخیر جام ملت‌های آسیا توفیقی نداشته و از سال ۲۰۰۷ همیشه در مرحله یک چهارم نهایی در وقت اضافه یا ضربات پنالتی حذف شده است.
تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آماده نشان داده و با ۳ پیروزی و یک تساوی به این مرحله رسیده و رویاپردازی و جاه طلبی زیادی در این مسابقات دارد. ایران در آخرین حضور خود در مرحله نیمه‌نهایی در سال ۲۰۰۴ در ضربات پنالتی مغلوب چین شد و این بازی فرصت مناسبی برای انتقام‌گیری و شکستن طلسم ۱۵ ساله است. سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال تیم ملی چین، در رتبه هفتم آسیا و هفتادوششم رده‌بندی فیفا قرار دارد. این تیم در گروه C. با ۲ برد و یک شکست به رتبه دوم دست یافت و در مرحله یک هشتم نهایی با عبور از تایلند به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسید. سرمربیگری این تیم بر عهده یکی از معروفترین و موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال جهان است. مارچلو لیپی که با ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ و با یونتوس صاحب تمام افتخارات باشگاهی شده بود از سال ۲۰۱۲ به فوتبال باشگاهی چین آمد و در آنجا نیز قهرمانی لیگ چین و لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد. این مربی که گرانترین مربی حاضر در تورنمت محسوب می‌شود از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی چین را پذیرفت و در گام اول در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام ماند و حال به دنبال موفقیت در جام ملت‌های آسیاست.
سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال
ایران و چین از کشور‌های باسابقه در فوتبال آسیا محسوب می‌شوند که رقابت دیرین با یکدیگر دارند. تیم ملی تاکنون ۲۵ بار با چین دیدار داشته که حاصل آن ۱۳ پیروزی برای ایران، ۷ تساوی و ۵ شکست بوده است. آخرین جدال این دو تیم در بازی برگشت انتخابی جام جهانی بود که ایران با یک گل بر چین غلبه کرد. تیم ملی از بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ که با نتیجه یک بر صفر مغلوب چین شد تاکنون در هیچ دیدار رسمی در وقت قانونی از چین شکست نخورده است. ایران و چین در طول تاریخ یک بار در ۴ بهمن با یکدیگر دیدار داشتند که در سال ۱۳۶۳ در جام جواهر لعل نهرو تیم ملی با ۴ گل چین را شکست داد که بهترین نتیجه ایران در مصاف با چین با چین محسوب می‌شود. این دو تیم در جام ملت‌های آسیا نیز حریفان آشنایی هستند. تقابل‌های دو تیم در مرحله حذفی این تورنمنت در وقت قانونی هیچ وقت برنده نداشته است.
سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال ایران با رکورد تاریخی ۴ بازی بدون گل خورده پا به این دیدار گذاشته است و در صورت بسته نگه داشتن دروازه در این بازی به رکورد تاریخ این مسابقات خواهد رسید. در طرف مقابل تیم ملی چین در بسته نگه داشتن دروازه‌اش ضعیف نشان داده و در ۴ بازی تنها یک کلین‌شیت داشته که بین تیم‌های حاضر در این مرحله ضعیف‌ترین آمار را دارد. خط دفاع چین در این بازی متزلزل‌تر از همیشه است، چون که دو مدافع کلیدی این تیم در این دیدار غایب خواهند بود. ژانگ لینپنگ، به علت محرومیت و فنگ ژیائوتینگ به خاطر مصدومیت، قادر به همراهی چین نخواهند بود. در تیم ملی ایران نیز، وحید امیری باتوجه به دریافت دومین کارت زرد خود در این جام در بازی با چین حاضر نخواهد بود.
سلام به نیمه نهایی پس از ۱۵ سال
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied