شمانیوز
شما نیوز

سوالی که اکنون پاسخش روشن است

چرا قطر هزینه‌های اردوی ایران را پرداخت کرد؟

قطر پیش از جام ملت‌های آسیا درخواست بازی دوستانه با ایران را مطرح کرد. کارلوس کی روش و فدارسیون فوتبال گفتند در شرایطی تن به این بازی تدارکاتی می‌دهند که آن‌ها هزینه اردوی تیم ملی در کمپ اسپایر را متقبل شوند که این درخواست مورد پذیرش فدراسیون فوتبال قطر قرار گرفت.

چرا قطر هزینه‌های اردوی ایران را پرداخت کرد؟
"ورزش سه" نوشت: شاید در آن برهه از زمان اگر پیشنهاد بازی دوستانه از تیمی غیر از قطر مطرح می‌شد و فدراسیون فوتبال به بهانه بازی دوستانه درخواست تقبل هزینه اردوی تدارکاتی را روی میز می‌آورد با پیشنهاد ایران موافقت نمی‌شد. مثلا از سوی کره‌ای ها. اما فدراسیون فوتبال قطر آگاهانه نه فقط به خاطر روابط سیاسی خوب با ایران بلکه به خاطر کسب تجربه بازی با ایران این پیشنهاد را قبول کرد. چرا قطر هزینه‌های اردوی ایران را پرداخت کرد؟ کارلوس کی روش حتی در روز‌های حضور در قطر و پیش از برگزاری بازی دوستانه با قطر این موضوع را به صراحت مطرح کرد. او با تشکر از فدراسیون فوتبال قطر که هزینه‌های اردوی ایران در کمپ اسپایر را متحمل شد گفت: بازی ما با قطر بیشتر به سود قطری‌ها است. به واقع این بازی یک بازی خوب برای قطری‌ها است. البته کارلوس کی روش بعد از بازی هم گفت: ما یک بازی کلاسیک را بردیم. اگر قطر، امارات را شکست دهد و ایران هم از سد ژاپن عبور کند تیم‌های قطر و ایران برگزار کننده بازی پایانی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا خواهند بود. خب طبیعتا قطری ها، چون پیش از جام ملت در برابر ایران بازی کردند با آگاهی و شناخت کافی و هم چنین کسب یک تجربه خوب در بازی دوستانه به میدان می‌آیند. به نوعی هم می‌توان گفت: ترس قطری‌ها از بازی با ایران ریخته، چون آن‌ها پیش از جام ملت‌ها با ایران بازی کردند و به نوعی بازی با ایران برای آن‌ها تازگی ندارد. چرا قطر هزینه‌های اردوی ایران را پرداخت کرد؟ پاسخ این سوال اکنون روشن است. قطری‌ها به موفقیت خود خوشبین بودند و از سویی تصور می‌کردند ایران با توجه به تیم خوبی که در جام جهانی داشته در جام ملت‌ها احتمالا یک پای فینال خواهد بود. هر چند اتفاقات در فوتبال غیر قابل پیش بینی است، اما در فوتبال امروز تیم‌هایی موفق هستند که همه فرضیه‌ها را پیش بینی کنند و آماده مقابله با هر اتفاقی باشند.
تیم ملی فوتبال قطر با عبور از سد تیم هایی، چون عربستان، عراق و کره جنوبی نشان داد برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ها را یکی پس از دیگری مو به مو اجراء کرده و در ادامه راه هم برای رسیدن به اهداف بعدی پر تلاش ظاهر خواهد شد. به واقع برای قطری‌ها تجربه بازی با ایران، تیم اول فوتبال آسیا ارزش پرداخت هزینه‌های اردوی کمپ اسپایر را داشت؛ و البته این یک کار مشترک بود که هم ایران را به هدفش رساند و هم تیم ملی قطر را. تصور کنید اگر تیم ملی در کمپ اسپایر اردو نمی‌زد و با قطر و فلسطین بازی نمی‌کرد. آنوقت تیم ملی با آمادگی که امروز دارد در جام ملت‌ها حاضر نمی‌شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied