شمانیوز
شما نیوز

ولعتان به فست فود را با این راهکارها کم کنید

گروهی از محققان دانشگاه فلوریدا مطالعه‌ای را منتشر کرده اند که شامل ترفندی برای رهایی از ولع مصرف مواد غذایی ناسالم است.

ولعتان به فست فود را با این راهکارها کم کنید

 تیم دانشمندان دانشگاه فلوریدا بررسی کرده اند که چگونه بوی غذایی که انتخاب می‌کنیم روی میل ما به خوردن آن تأثیر می‌گذارد؟ و اینکه آیا مدت زمان استشمام یک بوی خاص از عوامل تأثیرگذار است.

حس بویایی به کاهش وزن کمک می‌کند

دانشمندان معتقد هستند که استشمام بوی سیب زمینی سرخ شده، همبرگر و مانند آن به مدت دو دقیقه به شما کمک می‌کند تا از ولع مصرف مواد غذایی خلاص شوید.

 «دبیان بیسواس»، نویسنده این پژوهش توضیح داد که بوی غذا می‌تواند ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از ولع شدید برای مصرف یک وعده غذایی خاص باشد.

محققان یک وعده غذایی سالم متشکل از سیب و توت فرنگی و یک وعده غذایی ناسالم حاوی بیسکویت و پیتزا را برای استشمام در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

بیسواس اظهار کرد: شرکت کنندگانی که بیسکویت را استشمام کردند، در ۳۰ ثانیه اول میل به خوردن آن داشتند، اما پس از دو دقیقه استشمام آن میل خود را از دست دادند.

 اما پس از ۲ دقیقه چه اتفاقی افتاد؟ شرکت کنندگان پس از ۲ دقیقه ترجیح دادند سیب بخورند. این موضوع درباره پیتزا نیز تکرار شد و استشمام آن پس از ۲ دقیقه باعث بی میلی نسبت این خوراکی شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied