شمانیوز
شما نیوز

مصرف این غذاها مرگ آور و خطرناک است

متخصصان تغذیه تاکید دارند افراد باید مواد غذایی ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

مصرف این غذاها مرگ آور و خطرناک است

عادات غذایی می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر سلامت بدن داشته باشد. از این رو، متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند افراد باید بکوشند خود را با عادات غذایی سالم وفق دهند. گرچه ترک عادت مصرف غذا‌های ناسالم مانند غذا‌های شور، چرب و پرکالری به دلیل طعم دلپذیر آن‌ها سخت به نظر می‌رسد، اما اگر به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهید نباید خود را به خوردن چنین غذا‌هایی عادت دهید.

از جمله ناسالم‌ترین غذا‌ها که باید خوردنش را ترک کنید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- پیتزا

خوردن پیتزا به صورت کم و به ندرت مشکلی ندارد، اما اگر از جمله افرادی هستید که به صورت دائمی پیتزا مصرف می‌کنید و آن را با حجم بالا و پنیر اضافی سفارش می‌دهید بهتر است این عادت خود را ترک کنید. پیتزا سرشار از چربی و کالری است. علاوه بر کاهش تعداد دفعات مصرف پیتزا در ماه، باید از حجم آن کاسته و از پیتزا سبزیجات با پنیر کم استفاده کنید. همچنین در کنار پیتزا، سالاد نیز سفارش دهید تا از پرخوری شما جلوگیری کند.

۲- چیپس

چیپس بی تردید یکی از بدترین تنقلاتی است که امروزه میان مردم شایع است. چیپس سرشار از چربی، نمک، و به دلیل دارا بودن کربوهیدارت، بسیار پر انرژی است. می‌توانید به جای این ماده غذایی ناسالم، از تنقلاتی مانند آجیل و دانه‌ها مغذی بهره ببرید. آجیل دارای چربی مفید بوده و نیز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است.

۳- شکلات

شکلات دارای انواع مختلفی است، ولی اغلب آن‌ها دارای میزان زیادی شکر، چربی ناسالم، و مواد نگهدارنده هستند. می‌توانید به جای شکلات‌های ناسالم و پرضرر از شکلات تلخ استفاده کنید. تحقیقات متعدد فواید بی شمار شکلات تلخ را اثبات کرده است که از آن جمله می‌توان به پایین آورنده فشار خون، تقویت جریان خون به مغز و قلب، و حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب دیدگی اشاره کرد.

۴- نان سفید

نان سفید که متاسفانه امروزه رایج‌ترین نان در میان مردم است برای سلامت بدن بسیار مضر است. این نان دارای فیبر کم است. از این رو، به سرعت باعث بالارفتن قند خون افراد می‌شود. به همین دلیل به تمامی افراد به ویژه افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت هستند توصیه می‌شود از نان کامل (نان سبوس دار) استفاده کنند.

فیبر موجود در نان کامل بالا بوده و فرآیند هضم غذا را کند می‌کند. همین امر باعث افزایش تدریجی قند خون و کارآیی بهتر انسولین می‌شود. همچنین فیبر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. فیبر حرکت مواد غذایی در روده‌ها را تسهیل کرده و مانع از ابتلای افراد به یبوست می‌شود. تحقیقات نشان داده که باکتری‌های مفید دستگاه گوارش (پروبیوتیک) از فیبر تغذیه می‌کنند و مصرف غلات کامل بر افزایش آن‌ها تاثیر مستقیم دارد.

از دیگر مواد غذایی ناسالم که افراد باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنند می‌توان به پاستا و ماکارونی، غلات صبحانه، سیب زمینی سرخ کرده، دونات و شیرینی، بستنی، اسموتی، سس‌ها و کچاپ، و برنج سفید اشاره کرد.

 

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied