شمانیوز
شما نیوز

این میوه‌ شگفت انگیز چربی‌ های اضافی شکم را می جود

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد افراد برای کاهش وزن و آب کردن چربی‌های دور شکم می‌توانند مصرف یک میوه شگفت انگیز را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

این میوه‌ شگفت انگیز چربی‌ های اضافی شکم را می جود

یکی از روش‌های سرعت بخشیدن به روند از دست دادن و سوزاندن چربی‌های شکم و در نتیجه کاهش وزن شروع به نوشیدن آب گریپ فروت است؛ به گونه‌ای که برخی شواهد رژیم غذایی حاوی گریپ فروت را با حفظ وزن مناسب مرتبط می‌داند.یک مطالعه، که سال ۲۰۱۴ در مجله Food and Nutrition Research منتشر شد، نشان داد افرادی که گریپ فروت بیشتری مصرف می‌کنند، وزن کمتر و دور کمر لاغرتری نسبت به افرادی که این میوه را نمی‌خورند دارند.

محققان همچنین دریافتند افرادی که گریپ فروت مصرف می‌کنند تمایل بیشتری به مصرف مواد مغذی ضروری از جمله فیبر دارند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آب گریپ فروت دارای ویتامین C زیادی است که در عملکرد آنزیم در سلول‌ها نقش دارد و طبق یک مطالعه تغذیه و متابولیسم که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، میزان کم ویتامین C ممکن است اکسیداسیون چربی‌ها را در هنگام ورزش دشوار کند.

محققان چربی سوزی را در افراد با سطح ویتامین C کمتر از حد مطلوب با افراد دارای ویتامین مناسب مقایسه کردند و دریافتند که کمبود ویتامین C مانع چربی سوزی در هنگام ورزش می‌شود. نوشیدن آب گریپ فروت نیز ممکن است به کنترل وزن کمک کند؛ یک تحقیق ۵ ساله که در ژورنال کالج تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد افرادی که ۱۰۰ ٪ آب میوه می‌نوشند، چربی کمتری دارند و احتمال چاقی و چربی‌های شکمی کمتر است.

در مطالعه‌ای که در Plos One منتشر شده است، مصرف آب گریپ فروت در موش‌ها با هدف کاهش وزن آن‌ها بررسی شد.

داده‌های به دست آمده از این مطالعه نشان می‌دهد که آب گریپ فروت حاوی بیش از یک ماده مغذی تقویت کننده برای سلامتی است که انجام مطالعات بیشتر در مورد اثرات آب گریپ فروت در زمینه چاقی را می‌طلبد.

مصرف گریپ فروت موجب احساس سیری می شود

گریپ فروت می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن باشد، زیرا مغذی است. اگر گریپ فروت را دوست دارید، پیش از لذت بردن از خوردن آن از مزایای این میوه فوق العاده مغذی بهره‌مند شوید. خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا ممکن است به احساس سیری کمک کند، بنابراین در وعده‌های غذایی کالری کمتری دریافت خواهید کرد و ممکن است وزن کم کنید.

ریک هی متخصص تغذیه می‌گوید: خوردن گریپ فروت یا لیمو با آب گرم قبل از صبحانه برای کمک به پاکسازی و شروع به فعالیت سیستم لنفاوی مفید است.

وی ادامه داد: این امر همچنین می‌تواند شدت گرسنگی را در اواخر روز متوقف کند تا پرخوری نکنید.

یک درمانگر تغذیه نیز می‌گوید: گریپ فروت سرشار از آب و فیبر قابل هضم است و می‌تواند به کاهش سطح انسولین و ذخیره چربی در بدن کمک کند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied