شمانیوز
شما نیوز

هشدار / مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند

مردان در سن بالای 30 سال هر 6 ماه یک بار غربالگری سلامت را انجام دهند، زیرا مرد ستون خانواده است و با بیماری و یا فوتش آسیب‌های زیادی به خانواده و بازماندگانش تحمیل می‌کند.

هشدار / مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردان در سن بالای 30 سال هر 6 ماه یک بار غربالگری سلامت را انجام دهند، زیرا مرد ستون خانواده است و با بیماری و یا فوتش آسیب‌های زیادی به خانواده و بازماندگانش تحمیل می‌کند.

دکتر سیدکاظم فرهمند اظهار کرد: یکم تا هفتم اسفند ماه به نام هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده و معتقدیم که این هفته زمانی جهت یادآوری مردان در بحث توجه به سلامتشان بوده، زیرا مردان مسئولیت خانواده را دارند.

وی افزود: مرد ستون خانواده است و با بیماری و یا فوتش آسیب‌های زیادی به خانواده و بازماندگانش تحمیل می‌شود و زنان به عنوان مدیر خانه باید پیگیر سلامت همسران خود باشند و توصیه ما این است که مردان در سن بالای 30 سال هر 6 ماه یک بار غربالگری سلامت را انجام دهند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار توجه بیش از پیش مردان به سلامتشان شد و گفت: آقایان به فکر همسران و فرزندان خود هستند، اما به فکر خود نه، این کار ایثارگری نیست و ناآگاهی است، زیرا اگر به خودشان آسیب برسانند به کل خانواده‌شان آسیب رسانده‌اند.

دکتر فرهمند اضافه کرد: عمده‌ترین بیماری‌های مردان قلب و عروق و مغز و اعصاب بوده، ضمن اینکه بیشترین افراد آسیب‌دیده و فوتی ناشی از سوانح هم این گروه جنسی هستند.

وی بیان کرد: اقدامات متعددی در زمینه سلامت مردان صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به تدوین و اجرای موفق پایلوت برنامه سلامت مردان، تدوین دستورالعمل های خودمراقبتی مردان، اجرای پویش های مختلف در هفته ملی سلامت مردان، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و هماهنگی‌های بین‌بخشی متعدد در زمینه سلامت مردان، مکاتبات و گزارش‌های متعدد ملی و بین‌المللی در زمینه سلامت مردان و ارتباط منسجم و مداوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه سلامت مردان اشاره کرد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی سلامت مردان امسال با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل برنامه‌های حضوری را در محل‌های کار و مساجد داشتیم، اما متأسفانه امسال به‌دلیل وضعیت بحرانی کرونایی برگزاری حضوری این برنامه‌ها امکان پذیر نیست.

منبع : بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied