شمانیوز
شما نیوز

با این گیاه شگفت انگیز گلودرد های مزمن را درمان کنید

آلوئه ورا یکی از بهترین روش ها برای درمان گلودرد های چرکی است، در ادامه با طرز استفاده آلوئه ورا برای گلودرد درمان آشنا می شوید.

با این گیاه شگفت انگیز گلودرد های مزمن را درمان کنید

درمان گلودرد با آلوئه ورا یکی از روش های درمان سریع گلودردهای چرکی در کشورهای شرق آسیا و کشورهای آفریقایی است که به عنوان یک روش موثر در درمان گلو درد شناخته شده است. فواید بی شماری برای اضافه کردن آلوئه ورا به رژیم غذاییتان برای سلامتی وجود دارد.این یک گیاه طبیعی و فراگیر است که هیچ عارضه جانبی ندارد. زمانی که به طور منظم مصرف شود، تا حد زیادی انرژی و سلامت کلی را افزایش می دهد در حالی که بدن مواد مضر را تخلیه می کند.

نگاهی کوتاه به مزایا و فواید آلوئه ورا داشته باشیم

گیاه آلوئه ورا برای مزایای درمانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.هم چنین به عنوان "گیاه جاودانگی" و "چوب آسمانی" نیز معروف است. نزدیک به 200 ترکیب در گیاه آلوئه ورا، 75 تای آنها خاصیت شفابخشی دارند. آلوئه ورا همچنین غنی از مواد معدنی مانند؛ کلسیم، سدیم، آهن، کروم، منگنز، منگنز، مس و روی همچنین as A، B1، B2، B6، C و E، فولیک اسید و نیاسین نیز است.

عصاره آلوئه ورا از قندهایی به نام پلی ساکارید ها ساخته شده اند و این ها یک منبع انرژی حیاتی هستند که باید مصرف شوند چون بعد از سن 10 سالگی به بعد در بدن تولید نمی شوند. پلی ساکارید ها سیستم ایمنی، و مفاصل را تقویت کرده و در داخل کلون هم مورد استفاده قرار می گیرند.آلوئه ورا غلظت بالایی دارد و مسئول مهار گسترش ویروس در بدن می باشند.

آلوئه ورا درمانی برای گلو درد

گلودرد اغلب نشانه ای از یک ویروس یا آلرژی است.مصرف منظم آلوئه ورا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا به جلوگیری از گلو درد کمک کرده باشد.عصاره آلوئه ورا می تواند به تصفیه و سم زدایی سیستم گوارشی کمک کند و اسیدیته شکمی که در معده یافت می شود را کاهش دهد، که مسئول بیماری های گوارشی مرتبط با مشکلات هاضمه از قبیل سوزش معده و برگشت اسید است.

آلوئه ورا به تسکین سلول های عصبی کمک می کند و در نتیجه التهاب را کاهش می دهد. آلوئه ورا می تواند تا حد زیادی نه تنها علائم سوختگی را کاهش دهد، بلکه موجب کاهش سوزش گلو نیز می شود، اما همچنین می تواند به مشکل ریشه ای در مبارزه با باکتری هایی که مسئول این مشکل هستند، نیز حمله کند. در این بخش از سلامت نمناک دستورالعملی برای یک دهانشویه آلوئه ورا خانگی یا غرغره آورده شده است:

    1/4 فنجان عصاره عنبر سائل

    1/4 فنجان ژل آلوئه ورا

    1 قاشق چای خوری گلیسرین گیاهی

    1 قاشق سوپ خوری آب لیمو یا سرکه سیب ارگانیک

    10 قطره روغن درخت چای

تمام مواد را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

مخلوط را در یک ظرف در بسته نگاه دارید. این ماده آب رسان، به مدت چهار ماه سالم می ماند و نیازی نیست که در یخچال نگهداری شود.

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied