شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

مدیرعامل دیوار به حبس قطعی محکوم شد | اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار کیست؟

اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار به اتهام «فراهم‌آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» به حبس محکوم شد.

مدیرعامل دیوار به حبس قطعی محکوم شد | اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار کیست؟

به گزارش شمانیوزمدیرعامل دیوار به جرم فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء به حبس محکوم شد. اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار یک کارآفرین است. مدیرعامل دیوار به حبس قطعی محکوم شد. سایت دیوار بیانیه ای درباره حکم مدیر عامل دیوار منتشر کرد که در ادامه به آن اشاره شده است.

بیانیه دیوار برای حکم مدیر عامل دیوار

سایت دیوار در بیانیه ای نوشت: متاسفانه به‌رغم پیگیری‌های حقوقی و قانونی متعدد، حکم مجازات زندان برای مدیرعامل دیوار، اشکان میرآرمندهی، در دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد. ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» است؛ این در حالی است که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.

دیوار همواره تلاش کرده تا جای ممکن از انتشار محتوایی که حتی شائبه انگیزه‌های نامناسب دارند جلوگیری کند و به همین دلیل صرفا در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶ میلیون آگهی‌ (۲۰ درصد آگهی‌های بررسی شده)‌ به دلیل نقض قوانین، گزارش کاربران یا دستور قضایی رد شده است. بدیهی است دیوار امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی یکایک ۴۴ میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد و به همین دلیل باید بین مسئولیت پلتفرم و کاربر آگهی‌دهنده تمایز حقوقی قائل شد.

دیوار ضمن ابراز تاسف شدید از صدور حکم قطعی حبس برای مدیر عامل مجموعه و ابراز نگرانی از تبعات آن بر عملکرد خود، همکاران و سایر کسب‌وکارهای اینترنتی، بیش از هر چیز نگران تاثیری است که این حکم بر امید و انگیزه جوانان متخصص این سرزمین می‌گذارد. با این حال ما کماکان تلاش می‌کنیم از معدود ظرفیت‌های حقوقی باقی‌مانده استفاده کنیم تا این حکم توسط بالاترین سطح دستگاه قضایی نقض شود.

مدیر عامل دیوار

اشکان میرآرمندهی مدیرعامل دیوار کیست ؟

اشکان میرآرمندهی ، مدیرعامل سایت و اپلیکیشن بازار خرده فروشی دیوار است ، او متولد سال ۱۳۶۸ در شهر تهران است. مادرش اهل بروجرد، و پدرش اهل تهران است. کارشناس IT است و ورودی سال ۸۶ در دانشگاه آزاد واحد پرند و فارغ‌التحصیل سال ۹۲ می باشد.

دیوار سال۹۱ راه‌اندازی شد. اشکان سال۹۲ به دیوار آمده و در بخش آپریشن و در واقع در قسمت کارهایی که جنس عملیات داشتند، کارش را شروع کرده است: در این زمینه کارم را با بررسی و نظارت بر آگهی‌ها شروع کردم. تیمی را تشکیل دادیم که آگهی‌های دیوار را که در آن زمان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد در روز بود، بررسی کنیم.

کم‌کم این تیم بزرگ شد و الان تیم نظارت و بررسی آگهی‌های دیوار، بیش از ۲۵۰ نفر نیروی کار دارد: آن زمان تیم دیوار به‌طور کلی تیم کوچکی بود و ما کارهای مختلف شرکت را انجام می‌دادیم و حتی کارهای مالی و حقوقی و قراردادها را هم انجام می‌دادم. البته این ماهیت استارتاپ است و افراد باید بتوانند در بخش‌های مختلف کسب‌وکار، دخیل و موثر باشند.

اشکان مزد همراهی، تلاش و اعتقاد به کار تیمی و مسئولیت‌پذیری‌اش را بعد از ۳سال می‌گیرد و از سال ۹۵ که دیوار به‌عنوان یک هویت حقوقی مستقل تحت عنوان شرکت آگه‌پردازان هوشمند که صاحب امتیاز برند دیوار است، ثبت می‌شود، او به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت آگه‌پردازان هوشمند انتخاب می‌شود. آنها الان کسب‌وکاری با بیش از ۹۵۰ نیروی انسانی و ۳۵ میلیون کاربر دارند.

۹۲ آمد و ۹۵ مدیرعامل شد

از سال ۹۲، به مجموعه دیوار آمده است؛ اشکان می‌گوید: قبل از آن به خاطر اینکه پسر عمویم یعنی حسام میرآرمندهی بنیانگذار کافه بازار و دیوار در سال ۸۹ بود، در جریان این دو کسب‌وکار بودم.

بعد از آن سال برای مقطع فوق‌لیسانس اقدام کرده و دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد تهران جنوب هم بوده اما به گفته خودش هنوز این مقطع را تمام نکرده است. می‌گوید واحدهای درسی را گذرانده‌ام اما برای پایان‌نامه و گرفتن مدرک اقدامی نکرده‌ام.

کار در کنار درس‌خواندن اشکان قرار داشته و یک سال بعد از ورود به دانشگاه یعنی در سال ۸۷، وارد بازار کار شده و در شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد به صورت پاره‌وقت و در بخش امداد مشتریان فعالیت کرده و این همکاری تجارب خوبی در زمینه‌های مالی و مسائل مربوط به مشتریان برایش ایجاد کرده است.

پیش پدرم کار می‌کردم

سال‌۹۲ وارد استارتاپ دیوار شد و در بخش کوچکی از این کسب‌وکار، کارش را شروع کرد. البته هر کجای کسب‌وکار کاری از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد، چون اعتقاد داشت که کار مال خودش است و نسبت به کلیت کار مسئولیت دارد. همین احساس را همکارانش هم داشتند. همین دلایل به ظاهر کوچک در کنار جذب سرمایه‌های جدی و جدیت در کار، موجب شد که استارتاپ دیوار که در سال‌۹۲ روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ آگهی داشت، به ۵۰۰هزار آگهی روزانه در سال‌۹۹ برسد و شرکتی بزرگ به شمار آید. الان اشکان بعد از ۳سال از ورودش به دیوار، مدیرعامل و عضو هیات مدیره این کسب‌وکار بزرگ است. در این گزارش شرحی از زندگی تحصیلی و کاری مدیرعامل دیوار و سابقه کاری‌اش قبل از دیوار ارائه کرده‌ایم.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied