شمانیوز
شما نیوز

وضعیت آب و هوا

آمده باش در استان های غربی | هشدار سیلاب در استان های غربی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارندگی در نیمی از استان‌های کشور، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

آمده باش در استان های غربی | هشدار سیلاب در استان های غربی

به گزارش شمانیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارندگی در نیمی از استان‌های کشور، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مرتضی ضرابی افزود: از بامداد امروز بیش از نیمی از استان‌های کشور گزارش بارندگی داشتند و در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش‌ها بصورت برف گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تمرکز بارش‌ها امروز در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است و به همین دلیل شرایط برای جاری شدن سیلاب در این استان‌ها مهیاست.

ضرابی گفت: بارش‌ها امروز در استان‌های کردستان، زنجان، کرمانشاه و غرب اصفهان شدید خواهد بود و شدت بارندگی در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران از امشب و در شمال غرب و مناطق غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز به تدریج کاسته می‌شود و در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور نیز به قوت خود باقی است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارندگی‌ها در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور به قوت خود باقی است و در ساعات بعدازظهر، مناطق وسیعی از مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد و بارش‌ها به سمت شمال شرق کشور حرکت کرده و بخش‌هایی از خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: فردا نیز بارش‌ها در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود و از روز دوشنبه، سامانه جدید بارشی وارد کشور خواهد شد.

ضرابی افزود: آب‌های خلیج فارس و بویژه مناطق غرب خلیج فارس از امروز تا روز سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied