شمانیوز
شما نیوز

لیر ترکیه

قیمت لیر ترکیه امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ باز هم کاهش یافت

اوضاع نامناسب اقتصادی در ترکیه که افزایش تورم و کاهش ارزش لیر واحد پول این کشور را به دنبال داشته سبب شده تا اعتراضات نسبت به عملکرد رئیس جمهور این کشور بالا بگیرد. قیمت لیر ترکیه در ساعات ابتدایی امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ با کاهشی ۱.۵۶ درصدی به ۱,۹۲۰ تومان رسید.

قیمت لیر ترکیه امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ باز هم کاهش یافت

به گزارش شمانیوز : قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، با کاهش ۱.۵۶ درصدی به ۱,۹۲۰ تومان رسید. این در حالی است که روز قبل لیر ترکیه مانند دو روز پیش با کاهش مجدد قیمت روبرو شد و هر لیر ترکیه به ۱,۹۵۰ تومان رسید. این ارز در بالاترین قیمت ۱۹۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت ۱۹۰۰ تومان اعلام شد.

افزایش خرید نفت و گاز فروش ارز خارجی به شرکت وارد کننده انرژی بوتاس Botasبه رکورد جدیدی رسید. مقامات مالی در ماه ژانویه ۴٫۱۵ میلیارد دلار ارز خارجی به این شرکت فروخته‌اند. این میزان از ماه ژوئن ۲۰۱۳ بی‌سابقه بوده است. فروش ارز در چهار ماهه قبل از ژانویه مجموعا ۹٫۹۹ میلیارد دلار بود.

بلومبرگ در گزارشی اعلام می کند؛ افزایش هزینه واردات انرژِی و همچنین افت ۴۴ درصدی لیر ترکیه در سال گذشته باعث خسارت در تزارهای خارجی ترکیه شد. در ماه ژانویه کسری تراز معاملات ماهانه به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر رسید. این در حالی است که تورم قیمت مصرف کننده به بالاترین حد خود در یک سال اخیر یعنی ۴۸٫۷ درصد رسید.

داده‌های اقتصادی اخیر بیش از پیش قابلیت عملکرد برنامه رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان را برای ایجاد رشد و رونق اقتصادی از طریق کاهش نرخ بهره بانکی و مازاد حساب جاری زیر سوال برده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied