شمانیوز
شما نیوز

وضعیت آب و هوا

گرد و غبار در راه تهران | هشدار جدی هواشناسی

کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز نواحی غربی کشور، شاهد ورود ریزگردها است و فردا تهران در ساعات بعدازظهر میزبان ورود ریزگردها می‌شود.

گرد و غبار در راه تهران | هشدار جدی هواشناسی

به گزارش شمانیوز: کبری رفیعی کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در نواحی غربی کشور شاهد ورود ریزگردها و گرد و غبار هستیم که زمینه‌ساز افزایش شاخص آلودگی هوا در این مناطق ازجمله آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، با ورود این سامانه گرد و غبار ما شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها خواهیم بود.

رفیعی گفت: امروز در ساعات بعدازظهر استان تهران درگیر وزش باد خواهد بود اما فردا سرعت وزش باد تشدید می‌شود و ما شاهد افزایش شاخص های آلودگی و تشدید روند ورود ریزگردها هستیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: بنابراین امروز توصیه می‌شود که مردم از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر پرهیز کنند و از حرکات فیزیکی در فضای باز اجتناب کنند. همچنین باید تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری اتخاذ کنند.

او اضافه کرد: دیروز هم  نواحی شرقی کشور درگیر ریزگردها بود که در این خصوص سازمان هواشناسی هشدار در سطح نارنجی صادر کرده بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی گرد و غبار، امروز بغداد و چند استان دیگر عراق را درنوردیده و حالا این توده گرد و خاک، راهی ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied