شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی | آموزش مرحله به مرحله پخت

کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای فوری و حاضری است که می توانیم در دستور آن از سبزیجات معطر هم استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کوکو نخود فرنگی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی | آموزش مرحله به مرحله پخت

به گزارش شمانیوز: کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای فوری و حاضری است که می توانیم در دستور آن از سبزیجات معطر هم استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کوکو نخود فرنگی در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود فرنگی ۱ پیمانه
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
تخم مرغ ۲-۳ عدد
سیر ۴ حبه
پیاز ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

مرحله اول

برای تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه در ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس به همراه نخود فرنگی درون یک قابلمه می ریزیم. در ادامه ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی و نخودفرنگی بپزند. در همین حین سیرها و پیاز را پوست می گیریم و رنده می کنیم، سپس با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله سوم

حالا سیر و پیاز آب گرفته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. پس از اینکه سیب زمینی و نخودفرنگی پختند، سیب زمینی ها را رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم. نخود فرنگی را با میکسر یا گوشتکوب به طور کامل له می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نخود فرنگی را به کاسه اضافه کرده و صبر می کنیم تا مواد کاملا خنک شوند، سپس تخم مرغ ها را به همراه شوید خشک و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

اگر مایه کوکو شل بود، آرد سوخاری را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا منسجم شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان یک تابه روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو بر می داریم و به صورت گرد حالت می دهیم، سپس آنرا تخت کرده و درون روغن می اندازیم تا سرخ شود. تمام کوکوها را به همین صورت سرخ کرده و با نان سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied